|
|
کدخبر: ۱۷۹۰۹۲

تیم ملی کشورمان با بازی های منطقی و حساب شده ی خود توانسته برا اولین بار در بازی های گروهی نتخابی جام جهانی بدون شکست تا اینجای کار ظاهر شود، و دیشب نود در آنالیزی از سیستم ایران با توجه به بازی با قطر علت این موفقیت را بررسی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی امید نیوز، در برنامه دیشب برنامه نودتیم ملی ایرانبا توجه به بازی ای که در مقابل قطر داشت به طور کامل مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت که با توجه به رویکرد فوق العاده اش نمره قبولی را به طور کامل دریافت کرد.


تیم ملی کشورمان که در بازی های رفتش موقعیت های کمی خلق میکرد و همچنین هیچ موقعیتی را به حریف نمیداد در این بازی موقعیت زیاد خلق کرد و همچنین موقعیتی هایی را هم به حریف داد.


کی روش در این بازی با سیستم ۱ _ ۴ _ ۱ _ ۴ در این بازی حاضر شد اما تغییر بزرگش این بود که با ۴ هافبکی حاضر شد که ۳ تن از آنها ذاتاً در نقش مهاجم حاضر شدند، در واقع جهانبخش، انصاری فرد، طارمی در خط سوم پشت سر سردار آزمون بیشتر بجای هافبک بودن، تمایل به نفوذ داشتند و این امر باعثآن میشد در ضد حملات با نفوذ در بین فواصل دفاع های قطر راحت کار دفاعیشان را به هم ریخته و موقعیت حمله خود را طراحی کنند.


وقتی یک تیم با این تعداد حمله میکند جمع کردن آن توسط خط دفاعم بسیار دشوار است، و اگر تیم حمله کننده توپ را لو بدهد کار سختی را در بازگشت به خط دفاعی در پیش خواهد داشت، که کارلوس کی روش برای آن هم تدبیری را اندیشیده بود، و آنهم پرسینگ از جلو با زمان بندی و پوشش مشخص بود که بازیکنان ما از پسش عالی برآمدند، همچنین برای تقویت پرسینگ از جلو دفاع های ایران نیز تا وسط های زمین میامدند و در این امر کمک میکردند، که برای این کار پور علی گنجی و منتظری بجای سید جلال استفاده کرده بود.

همچنین هماهنگی یک زوج فوق العاده و عالی یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی که در چند بازی قبل این را ثابت کرده بودند، در بازی قطر بیشتر نمایان بود، چرا که این دو بازیکن که وظیفه تغذیه کردن همدیگر را عالیتر از دیگر بازیکنان این تیم انجام میدهند در این بازی با انرژی بیشتری این کار را انجام دادند. از طرف دیگر در این بازی که طارمی مهاجم هدف پنهان بود و سردار وظیفه ی فضا سازی برای او را داشت که گل ایران در این بازی محصول همین حرکت بود.

اما عادل فردوسی پور در ابتدای این آنالیز ادعا کرد که این آنالیز به طوری است که سیستم ایران لو نرود باید دید در بازی فردا حرفش صحت داشته است یا خیر؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار