|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۴۶

هفته ۳۲ سری آ ایتالیا

ه طور کلی میلان و اینتر در حال حاظر وضعیت چندان خوبی با توجه به اسم و رسم خود در ایتالیا ندارند؛ این دو تیم در تعقیب یکدیگر به دنبال رسیدن به سهمیه لیگ اروپا هستند و شاید بازی امروز آن حساسیت همیشگی را نداشته باشد.

به گزارش سرویس ورزشی امید نیوز، امروز یکی از کلاسیک ترین و همچنین هیجانی ترین شهراورد های ایتالیا محسوب میشود و درست است که این شهرآورد به دلیل افت دو تیم آن شهراورد قبلی نیست اما باز طرفدار های خود را دارد؛ این دو تیم که اولین بار در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۰۸ در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در آن بازی تیم آ. ث. میلان با نتیجهٔ دو بر یک تیم اینتر میلان را شکست داد. اولین دیدار رسمی این دو تیم در تاریخ ۱۰ ژانویه ۱۹۰۹ برگزار شد که با برتری سه بر دو تیم آ. ث. میلان همراه بود.
این شهرآورد به افتخار تندیس مادونینا، مجسمهٔ زرین و نمادین مریم مقدس در بالای کلیسای جامع میلان، که یکی از نمادهای شهر میلان می‌باشد، «شهرآورد دلا مادونینا» نام‌گذاری شده است.
این شهراورد تا به حال۲۱۷ بار به صورت رسمی پیگیری شده است که ۶۵ بازی به تساوی دو تیم انجامیده و اینتر تا به الان با ۲۹۴ گل آماری بهتر البته با ۲ گل بیشتر نسبت میلان دارد، و این را باید افزود که تا الان بهترین گلزن این شهراورد کلاسیک شوچنکو اوکراینی با۱۴ گل میباشد.
میلان چند روز پیش باشگهش بعد از دورانی طولانی از برلوسکونی به مالکان چینی رسید، برلوسکونی که از سال ۱۹۸۶ مالک باشگاه میلان بود، در این مدت با این تیم به افتخارات زیادی رسید اما سرانجام به دلیل مشکلات مالی مجبور شد ۹۹.۹ درصد از سهام روسونری را بفروشد؛ یک کنسرسیوم چینی با پرداخت ۷۴۰ میلیون یورو، میلان را از برلوسکونی خرید و او در نامه ای سرگشاده، از دلایلش برای این تصمیم گرفت.
به طور کلی دو تیم در حال حاظر وضعیت چندان خوبی با توجه به اسم و رسم خود در ایتالیا ندارند؛ این دو تیم در تعقیب یکدیگر به دنبال رسیدن به سهمیه لیگ اروپا هستند و شاید بازی امروز حساسیت همیشگی را نداشته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار