|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۵۷

ملی پوش دسته فوق سنگین وزنه برداری گفت: بار اصلی کاروان ایران در المپیک همیشه روی دوش وزنه برداری بوده و کاهش سهمیه این رشته قطعا به ضرر ورزش ایران است.

به گزارش "ورزش سه"، 2 سال اخیر آنقدر برای بهداد سلیمی تلخ رقم خورده که او حتی تا آستانه خداحافظی از وزنه برداری هم پیش رفت. با این حال و با اصرار علاقه مندان به وزنه برداری قهرمان المپیک 2012 بار دیگر تمریناتش را آغاز کرده تا به افتخارات بیشتری دست پیدا کند.


بهداد سلیمی که سابقه 2 دوره قهرمانی در بازی های آسیایی را دارد، اصلی ترین حریف خود را برای رسیدن به سومین طلا سعید علی حسینی می داند.


در ادامه مشروح صحبت های بهداد سلیمی درباره وضعیت فعلی و اهداف آینده اش را می خوانید.


وضع تجهیزات ما افتضاح است


از حضور صالحی امیری خوشحال شدیم و صحبت هایی را هم با او داشتیم. رییس کمیته ملی المپیک قول داد تجهیزات بهتری برای تیم ملی فراهم شود که امیدوارم این اتفاق بیفتد. واقعا تجهیزات ما افتضاح است. حالا بحث کوچک بودن سالن جداست؛ اما تجهیزات ما برای 15 سال قبل بوده و فرسوده شده است. در تمرین هم دیدید که کیانوش با میله به مشکل خورد. خیلی از میله های دیگر هم خراب هستند. ما به صورت خیلی فوری به تجهیزات جدید احتیاج داریم.


کسری های زیادی داریم


صالحی امیری همیشه به ما لطف داشته و این بار هم صحبت های امیدوار کننده ای را مطرح کرد. البته ارتباط من با ایشان به قبل برمی گردد چون همشهری من محسوب می شود. افتخار دوستی با صالحی امیری را دارم. امیدوارم با حضور او خیلی از مشکلات برطرف شود. با توجه به اینکه در سال بازی های آسیایی هم قرار داریم، باید بگویم کم و کسری های زیادی در اردوها داریم. تجهیزات، مکمل های ورزشی و کمپ های تمرینی نیازهای وزنه برداران است. الان اکثر کشورهای مدعی در کمپ های خوب اروپایی اردو زدند.


جدی ترین رقیبم علی حسینی است


من 2 دوره قبلی قهرمان بازی های آسیایی شدم؛ اما قطعا امسال کار من خیلی سخت تر است. اول از همه اینکه رقیب جدی به نام سعید علی حسینی دارم که نایب قهرمان جهان محسوب می شود و وزنه های خوبی را بالای سر برده است. از سوی دیگر یکی، 2 وزنه بردار ازبکستانی و چین تایپه هم رکوردهای خوبی دارند. همانطور که گفتم جدی ترین رقیب من سعید علی حسینی است.


امیدوارم دیگر داوران اعمال نفوذ نکنند


قرار نیست سبک خودم را در حرکت دوضرب تغییر دهم. من همچنان قیچی می زنم و تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم. امیدوارم مثل 2 سال اخیر اعمال نفوذ از سوی برخی در میان داوران صورت نگیرد. شخصا صحبت هایی را با صالحی امیری و سلطانی فر داشتم تا دیپلماسی ورزشی قویتری را در وزنه برداری داشته باشیم تا به این مشکلات برنخوریم.


کاهش سهمیه، اتفاق ناخوشایندی برای ورزش ایران است


کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک 2020 بدترین خبری بود که در این چند وقت شنیدیم. رسیدن سهمیه های تیم مردان به عدد 2 اتفاق ناخوشایندی است؛ نه تنها برای وزنه برداری، بلکه برای ورزش کشور. از المپیک 2000 تا الان همیشه بار کاروان ایران روی دوش وزنه برداری بوده و 10 مدال فقط این رشته کسب کرده که 5 تای آن هم طلایی بوده است. بار اصلی کاروان ایران در المپیک همیشه روی دوش وزنه برداری بوده و کاهش سهمیه این رشته قطعا به ضرر ورزش ایران است. باید دید در 2 سال آینده تا المپیک 2020 مسئولان چگونه عمل می کنند یا احتمال بازگرداندن این سهمیه ها هست یا خیر.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار