|
|
کدخبر: ۱۸۳۷۳۵

امید ابراهیمی تا آن روزی که در استقلال بود در واقع یکی از ستون‌های اصلی این تیم به شمار می‌رفت.

امید ابراهیمی تا آن روزی که در استقلال بود در واقع یکی از ستون‌های اصلی این تیم به شمار می‌رفت و روزی هم که از این تیم جدا شد، مشخصا نقطه میانی این تیم به قدری به سمت سراشیبی سوق پیدا کرد تا نبودن امید در مرکز ثقل استقلال به‌عنوان بازیکنی که می‌تواند تمامی نقاط زمین را بالانس کرده و موجب تقویت و قدرت تیم شود، به عینه قابل‌مشاهده و ملموس باشد.

برای استقلالی‌ها همه‌چیز از جام جهانی لعنتی ۲۰۱۸ شروع شد و آنجا که امید هم مثل بسیاری دیگر از ملی‌پوشان خوش درخشید، پیشنهادهای رنگارنگ برایش از راه رسید تا جرقه جدایی‌اش از استقلال زده شود؛ آن هم زمانی که این تیم برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به امید نیاز مبرم و حیاتی داشت.

نکته قابل‌توجه آنجا بود که امید به سن بازنشستگی نزدیک شد و پیشنهاد اغوا‌کننده قطری‌ها (حداقل ۳ برابر پیشنهاد استقلال) باعث می‌شد این بازیکن برای رفتن لحظه‌ای درنگ نکند. امید مدت‌ها موبایلش را خاموش کرد و زمانی دوباره به دسترس بازگشت که کار از کار گذشته و با الاهلی قطر قراردادی ۲ ساله امضا کرده بود.

ابراهیمی از استقلال جدا شد و این تیم هم از آسیا حذف شد و از سوی دیگر در آن سوی آب‌های خلیج‌فارس به جز مسائل مالی به هیچ عنوان در مباحث فنی به توفیقی نرسید تا شایعات بازگشتش به فوتبال ایران و به‌ویژه استقلال نقل‌محافل رسانه‌ای شود. طی روزهای گذشته رسانه‌ها از بازگشت احتمالی امید ابراهیمی به استقلال خبر دادند و این درحالی است که طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار «فرهیختگان» این اتفاق هیچ‌گاه نیفتاده و سرنوشت امید نیز در خارج از فوتبال ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

لیگ ستارگان قطر داستان جالبی برای خود دارد. تا پیش از این تیم‌ها توسط فدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شدند و این فدراسیون فوتبال بود که به‌طور مثال مقصد نهایی بازیکنان و مربیان خارجی را برای تیم‌های لیگی مشخص می‌کرد و برای آنها تصمیم می‌گرفت. از سوی دیگر بودجه میلیاردی این باشگاه‌ها نیز توسط کمیته ملی المپیک قطر تامین شده و پول قراردادها به این ترتیب به باشگاه‌ها تزریق می‌شد.

این موضوع تا سال گذشته نیز همچنان پابرجا بود و چارت فوتبالی قطر به این شکل اداره می‌شد. با این حال امسال و طبق توافق مسئولان ورزش قطر، ۶ تیم لیگ ستارگان قطر ازجمله الاهلی زیرمجموعه آکادمی اسپایر قطر قرار گرفتند و از این به بعد مدیران این آکادمی برای این ۶ تیم تصمیم‌گیری خواهند کرد. این بدان‌معناست که حتی این احتمال وجود دارد با تصمیم مدیران این آکادمی، بازیکنان خارجی این ۶تیم بدون اطلاع مدیران و کادر باشگاه‌هایشان از تیم خود جدا شده و در صورت داشتن قرارداد راهی باشگاه دیگر از تیم‌های زیرمجموعه اسپایر شوند.

آکادمی اسپایر در سال ۲۰۰۴ در قطر تاسیس شد. هدف از تاسیس این کمپ، شناسایی استعدادهای جوان قطری و پرورش آنها بوده است. این کمپ با فراهم کردن تمامی امکانات توانسته به این هدف دست پیدا کند و تقریبا در تمامی رشته‌های ورزشی به موفقیت برسد. از آنجا که جمعیت قطر اندک است، شناسایی استعدادها در سنین پایین اهمیت ویژه‌ای دارد.

به همین دلیل کارکنان این آکادمی با مدارس و فدراسیون‌های ورزشی در سراسر قطر همکاری و ارتباط دارند. یکی از اقدامات آکادمی اسپایر راه‌اندازی مراکز توسعه مهارت‌های ورزشی چندگانه در سرتاسر قطر است تا به این ترتیب استعدادهای ورزشی را پیش از ورودشان به آکادمی پرورش دهند.

امید دفاع آخر شد تا برود

امید ابراهیمی که شایعات بازگشتش به فوتبال ایران مطرح‌شده یک‌سال دیگر با الاهلی قرارداد دارد و الاهلی نیز امروز به همراه ۵ تیم دیگر زیرمجموعه آکادمی اسپایر به شمار می‌رود و با توجه به تغییرات انجام‌شده در فوتبال قطر این مسئولان این آکادمی هستند که برای آینده امید تصمیم‌گیری خواهند کرد و این موضوع از اختیارات باشگاه‌ها کاملا خارج است.

نکته قابل‌توجه اینکه این روزها الاهلی به‌شدت به دفاع وسط نیاز دارد و چند بازیکن خارجی نیز در دستور کار جذب این باشگاه قرار دارند و از سوی دیگر امید هم یک‌سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و برای جدایی باید به هر ترتیبی رضایتش جلب شود. جالب اینکه کادر فنی الاهلی حتی در بازی‌های اخیر تدارکاتی و آماده‌سازی پیش‌فصل الاهلی از ابراهیمی به‌عنوان مدافع وسط استفاده کرد تا فعلا کارش راه بیفتد.

با این اتفاق به نظر می‌رسد امید با الاهلی به پایان خط رسیده اما اینکه مقصد بعدی وی کجا باشد…

بازگشتی در کار نیست چون مقصد مشخص است

همان‌طور که در بالا نوشتیم درصورتی که بازیکنی به کار باشگاهش نیاید و از سوی دیگر با باشگاه فوق قرارداد رسمی نیز داشته باشد، کمپ اسپایر وارد عمل شده و او را به یکی‌دیگر از تیم‌های زیرمجموعه‌اش منتقل خواهد کرد و این دقیقا همان اوضاعی است که امید ابراهیمی هافبک سابق استقلال با آن در فوتبال قطر دست و پنجه نرم می‌کند.

بنابراین با توجه به جمیع اتفاقات رخ‌داده، ماندن امید در فوتبال قطر قطعی است و بازگشتی در کار نیست اما اینکه این بازیکن در کدام تیم قطری ادامه بدهد، با اسپایری‌هاست!

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار