|
|
کدخبر: ۱۹۰۹

رئیس هیئت کشتی استان قم از مصاف هادی علیزاده‌پورنیا فرنگی‌کار جوان قمی با حریفی از آمریکا در آغاز پیکارهای کشتی فرنگی دانشجویان قهرمانی جهان خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، محسن حلوایی اظهار کرد: پیکارهای کشتی فرنگی دانشجویان قهرمانی جهان یکی از معتبرترین رقابت‌های کشتی دنیا است که همه ساله تقریبا در فصل تابستان به میزبانی یکی از کشورهای داوطلب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح این مسابقات هر سال بالاتر از دوره گذشته است و امسال نیز بهترین کشتی‌گیران کشورهای مختلف از جمله کشور روسیه میزبان رقابت‌ها در این دوره شرکت کرده‌اند، ضمن اینکه برترین فرنگی‌کاران کشورمان نیز به شهر کازان روسیه محل برگزاری مسابقات جهانی سال ۲۰۱۳ دانشجویان جهان اعزام شده‌اند.

رئیس هیئت کشتی استان قم ادامه داد: رقابت‌های کشتی فرنگی یونیورسیاد جهانی دانشجویان در حالی امروز سه شنبه بیست و پنجم تیر ماه ادامه می‌یابد که این رقابت‌ها از روز دوشنبه آغاز شده و چهار کشتی‌گیر کشورمان به روی تشک رفته‌اند و ما بقی امروز با حریفان پیکار می‌کنند.

وی با اشاره به حضور کشتی‌گیر قمی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان در کازان روسیه، افزود: این فرنگی‌کار ارزنده هادی علیزاده‌ پورنیا است که در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت.

حلوایی با اشاره به اوزانی که کشتی‌گیران شرکت کننده در این دوره از مسابقات در آن با حریفان مطرح خارجی به رقابت می‌پردازند، عنوان داشت: فرنگی‌کاران حاضر در این پیکارها در اوزان ۵۵،۶۰، ۶۶،۷۴، ۸۴،۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم برای قرار گرفتن روی سکوی به مصاف هم می‌روند.

وی با بیان اینکه که چهار کشتی گیر ایرانی در روز نخست به مصاف حریفان رفتند و سه نماینده دیگر کشورمان نیز شب گذشته با رفتن روی باسکول حریفان خود را شناختند تصریح کرد: تنها نماینده اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به این رقابت‌ها در وزن ۷۴ کیلوگرم، جوان اول سال‌های اخیر کشتی استان قم یعنی هادی علیزاده‌پورنیا است که امروز در گام نخست باید با حریفی از کشور آمریکا مسابقه بدهد.

رئیس هیئت کشتی استان قم با اشاره به حضور کشتی‌گیران مطرح در وزن ۷۴ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان، اظهار داشت: بعد از وزن کشی این رقابت‌ها کشتی‌گیران برای رقابت در این وزن معرفی شدند که یکی از آنها هادی علیزاده پورنیا است.

حلوایی همچنین در ادامه ابراز داشت: هادی علیزاده بعد از استراحت در دور نخست پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان در کازان روسیه، در دور دوم باید با کشتی‌گیر کشور آمریکا مسابقه بدهد و در صورت برتری کار آسان‌تری برای کسب مدال از این رقابت‌ها خواهد داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار