|
|
کدخبر: ۱۹۴۳۵

می توان حدس زد بازیکنانی که شرایط عنایتی را در تیم های لیگ برتر دارند اگر نتوانند حق و حقوقشان را از باشگاه بگیرند، می توانند قراردادشان را فسخ کرده و بازیکن آزاد محسوب شوند.

به گزارشامیدبه نقل از گل - «عنایتی به قم سفر کرده تا با مدیرعامل صبا برای جدا شدن از این تیم به توافق برسد.» این شایعه ای بود که روز سه شنبه دهان به دهان در تمرین صبا پیچید و وقتی این شایعه قوت گرفت که این مهاجم در مصاحبه ای عنوان کرد از یک باشگاه آمریکایی پیشنهاد دارد و بدش نمی آید از صبا جدا شده و به این تیم برود.
و نکته دیگر اینکه در قرارداد عنایتی آمده است: «در صورت اینکه تا نیم فصل ۵۰ درصد از پولش را دریافت نکند بازیکن آزاد محسوب می شود.»
به گزارشامیدبه نقل از ایران ورزشی تمام شواهد اینطور نشان می داد که مهاجم گلزن صبا نیم فصل دوم از این تیم جدا می شود و شاید هم مثل سال های گذشته دوباره بحثرفتنش به استقلال بر سر زبان ها بیفتد. به همین خاطر سراغ عنایتی رفتیم تا از صحت و سقم ماجرا بااطلاع شویم. مهاجم صبا در ابتدا در مورد ملاقاتش با مدیرعامل این تیم اینطور گفت: «به قم رفته ام؟! برای اینکه مدیرعامل را ببینم؟ نه چنین چیزی صحت ندارد. ایشان آنقدر گرفتار هستند که چند بار زنگ زدم اما نتوانستم آقای کشوری را پیدا کنم.» عنایتی در مورد شرط قراردادش هم اینطور گفت: «درست است، قراردادم اینطور تنظیم شده که اگر تا نیم فصل ۵۰ درصد از مبلغ قراردادم را نگیرم می توانم فسخ قرارداد کرده و بازیکن آزاد محسوب می شوم اما این شرط شامل تمام بازیکنان لیگ می شود.»
یعنی تمام بازیکنان لیگ می توانند در صورت برآورده نشدن تعهدات مالی توسط باشگاه ها فسخ قرارداد کنند؟ عنایتی پاسخ این سوال را اینطور داد: «بله، امسال چنین شرطی را در قراردادها قید کرده اند و شامل تمام بازیکنان لیگ می شود. البته قرار نیست من در نیم فصل دوم به تیم دیگری بروم و در صبا می مانم.»
عنایتی در صحبت هایش به این نکته اشاره می کند که شرط تعهد مالی در قراردادهای تمام بازیکنان لیگ قرار دارد پس به سراغ مسوولان سازمان لیگ رفتیم تا از زبان آنها از صحت و سقم ماجرا بااطلاع شویم. شهبازی یکی از مسوولان سازمان لیگ در این ارتباط می گوید: «ما زمان تعیین نکردیم. در قراردادها آمده در صورت برآورده نشدن تعهدات چه از طریق بازیکن و چه از طریق باشگاه ها طرفین می توانند خودشان ظرف مدتی که در قرارداد تعیین کرده اند اقدام به فسخ قرارداد کنند. در آن صورت بازیکن آزاد محسوب می شود اما در فصل نقل و انتقالات شرایط جابجایی پیدا می کند.»
با توجه به توضیحات شهبازی، سازمان لیگ برای فسخ قرارداد تاریخ تعیین نمی کند بلکه باشگاه و بازیکن با توافق می توانند در قراردادی که بسته می شود تاریخ تعیین کرده و در صورتی که در تاریخ معین به تعهدات خود عمل نکردند می توانند قراردادشان را فسخ کنند. به این ترتیب تاریخی که در قرارداد رضا عنایتی و بازیکنان دیگر لیگ قید شده با توافق طرفین بوده است.
می توان حدس زد بازیکنانی که شرایط عنایتی را در تیم های لیگ برتر دارند اگر نتوانند حق و حقوقشان را از باشگاه بگیرند، می توانند قراردادشان را فسخ کرده و بازیکن آزاد محسوب شوند. از آنجایی که طی سال های گذشته بازیکنان با وجود برآورده نشدن تعهد مالی باشگاه موظف بودند در تیم مانده و با مشکلات مالی کنار بیایند و تنها راه نجات آنها شکایت به کمیته انضباطی بود، قراردادهای جدیدی که سازمان لیگ تنظیم کرده این اجازه را به بازیکن می دهد تا زمانی را برای دریافت حق و حقوقش از باشگاه تعیین کند و در صورت برآورده نشدن انتظارات مالی اش بتواند فسخ قرارداد کرده و تیم دیگری را انتخاب کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار