|
|
کدخبر: ۳۷۶۲

استقلال با برتری مقابل بوریرام در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم دیدار بوریرام و استقلال در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه تاندر کاستل بوریرام آغاز شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک و پیروزی ۳ بر یک استقلال در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت خاتمه یافت. اوسمار باربا(۳۸) برای بوریرام و حنیف عمران‌زاده(۵۳) و آندرانیک تیموریان(۲ + ۹۰) برای استقلال در این دیدار گلزنی کردند.

۲ تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و مشغول محک یکدیگر بودند که شوت تیموریان به سمت دروازه بوریرام یخ بازی را آب کرد اما سیواراک توپ را مهار کرد. این شوک سبب شد تا تایلندی‌ها چند حمله را روی دروازه استقلال تدارک ببیند که نتیجه‌ای نداشت. خسرو حیدری نخستین اخطاری این دیدار بود که در اواسط نیمه اول از سوی داور جریمه شد.

بعد از دقایقی بازی بی‌هدف، بوریرامی‌ها ۲ حمله خطرناک را روی دروازه استقلال تدارک دیدند. در اولین صحنه توپ از مقابل دروازه عبور کرد و همان توپ به ارسالی برای جاکافان تبدیل شد که ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت، بعد از آن هم دخالت صادقی و رحمتی توانست مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای سوکائو شود.

استقلال در نیمه نخست تنها به تجمع در نیمه زمین خودی اکتفا کرد و همین موضوع به بوریرام فرصت داد تا حملات خود را به ویژه از سمت راست افزایش دهد. عمران زاده هم دیگر بازیکن فرصتی که قلعه‌نویی و تیمش در اختیار بوریرام گذاشتند در دقیقه ۳۸ این فرصت را به تایلندی‌ها داد تا به گل برسند. کرنر ارسالی از سمت چپ را اوسمار باربا، مدافع گلزن بوریرام در حالی که عمران‌زاده، صادقی و منتظری تنها نظاره‌گرش بودند، با ضربه سر وارد دروازه استقلال کرد تا در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت نتیجه کار یک بر یک مساوی شود.

استقلال در ادامه کمی از لاک دفاعی بیرون آمد اما حملات ۲ تیم گل دیگری نداشت و بازی با برتری یک بر صفر بوریرام در نیمه نخست خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم استقلال فرهاد مجیدی را به میدان آورد و حملاتش را افزایش داد. ضربه خسرو حیدری را مدافع بوریرام در مقابل دفع کرد و ضربه سر مجیدی از روی دروازه به بیرون رفت تا نشان دهد استقلال در نیمه دوم تیم متفاوتی خواهد بود. حملات استقلال خیلی زود به نتیجه رسید و در دقیقه ۵۳ کرنر ارسالی از سمت راست را حنیف عمران زاده به گل تساوی استقلال تبدیل کرد تا کار بوریرام بسیار دشوار شود. لحظاتی بعد ضربه آکروباتیک مجیدی را مدافع بوریرام به زحمت دفع کرد. لگد کردن بازوی مصدوم آندو تیموریان از سوی بازیکن تایلندی یکی از زشت ترین صحنه‌های این دیدار را رقم زد.

خشونت تایلندی‌ها دو کارت زرد را برای بونماسان و سورات سوکا به همراه داشت. ۱۵ دقیقه پایانی بوریرام ناامیدانه برای جبران گل خورده تلاش کردند اما کرنرها و شوت‌های پیاپی سودی برای بوریرام نداشت و تنها یک کارت زرد را برای آندرانیک تیموریان به همراه داشت، بازیکنی که در دقیقه ۲ + ۹۰ گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

در نهایت دیدار با برتری ۲ بر یک شاگردان قلعه‌نویی خاتمه یافت تا استقلال در مجموع ۲ دیدار مقابل بوریرام به برتری ۳ بر یک دست یابد. با گذشت ۳ سال از سال ۲۰۱۰ که ذوب‌آهن به جمع ۴ تیم برتر آسیا و سپس فینال لیگ قهرمانان رسید، این بار شاگردان قلعه‌نویی به جمع ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار