|
|
کدخبر: ۶۰۵۰۰

رئیس کمیته پارالمپیک ایران نسبت به خبر شکایت علی آبادی از او واکنش نشان داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، محمود خسروی وفا در نشست خبری اظهار کرد: ‌امروز نامه‌ای از علی‌آبادی به دست من رسیده که به جای توبیخ متهم یا متهمان فروش ساختمان کمیته ملی المپیک از من شکایت کرده است! علی‌آبادی در تاریخ ۲۹ آبان امسال به سازمان بازرسی کل کشور تذکر و هشدار داده که طبق ماده ۴۲ اساسنامه کمیته المپیک مسائل داخلی کمیته را باید درون خانواده حل کرد. در حالی که طبق این ماده کلیه مسائل به کمیسیون حقوقی ربط پیدا می‌کند و مسائل انضباطی، قضاوتی و مصلحتی باید در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: علی‌آبادی به وکیل کمیته ملی المپیک گفته که از من شکایت کند. چطور وقتی او در نامه ۲۹ آبان به بازرس کل کشور تذکر می‌دهد تنها با گذشت سه روز از ارسال نامه خودش مسائل کمیته را به بیرون منتقل می‌کند. به وکیل گفته شده که بر مبنای صورتجلسه اجرایی به کمیسیون حقوقی کمیته المپیک مسئولیت داده شود و با مطالعه سوابق و مصاحبه‌های انجام شده و بررسی کامل، اقدامات لازم صورت بگیرد.

نایب رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه علی‌آبادی می‌خواهد از زیر بار مسئولیت در روزهای آخر ریاستش بر کمیته شانه خالی کند خاطرنشان کرد: او خواسته در روزهای آخر بگوید که ماجرای فروش ساختمان کمیته المپیک هیچ چیز نبوده این در حالی است که موضوع از سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری هدایت شده و دیگر قاضی باید تشخیص بدهد که متهم پرونده چه کسی است.

وی ادامه داد: علی‌آبادی به صورتجلسه‌ای اشاره می‌کند که من، احمدیان، قدمی و کرباسیان آن را امضا کردیم. برای اینکه حفظ آبرو شود و برای اینکه با دید اغماض نگاه کنند، گفتند که این موضوع را پیگیری کنند اگر کارشناسان کمیته المپیک اشتباه کردند، از آن‌ها شکایت شود. از میان من، احمدیان، قدمی و کرباسیان سه نفر در نامه‌های محرمانه اعلام کردند که از کارشناس مربوطه باید شکایت شود. نه به خاطر آقای علی‌آبادی بلکه برای حفظ شان رییس کمیته المپیک من نامه‌ی محرمانه‌ای را به همراه اسناد موجود از تخلفات صورت گرفته در هفته آینده برای اعضای مجمع و آقای علی‌آبادی ارسال می‌کنم.

خسروی وفا اضافه کرد: علی‌آبادی برای اینکه از بار مسئولیت شانه خالی کند می‌گوید که اشکال از خسروی وفا است. همه چیز درفروش ساختمان کمیته المپیک قانونی بوده است. وزارت دارایی رسما اعلام کرده که برای فروش ساختمان نیاز به مجوز مجمع کمیته ملی المپیک است که این مجوز گرفته نشده است. از طرفی تاریخی که در محضر به ثبت رسیده کذب بوده یا مجمع قلابی بوده یا اشتباه تایپی در ثبت زمان برگزاری مجمع انتخابات صورت گرفته است. مبایعه‌نامه‌ای که نوشته شده بود اشاره به مجمعی کرده که در هیچ دوره‌ای تشکیل نشده و مجوزی برای فروش ساختمان کمیته نداده است. از طرفی شرکتی که ما ساختمان را به آن فروختیم به نام موسسین قائمین اقتصاد بوده که وجود خارجی نداشته اما مصوبه هیات اجرایی داشته است. با این حال ساختمان به نام شرکت الماس دیس در محضر ثبت می‌شود که از هیات اجرایی مجوز نداشته است!

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اضافه کرد: پرونده برای بررسی به دادگستری رفته این مسائل حقوقی بیرون از کمیته المپیک رخ داده است. مثل این است که من بیرون کمیته تخلف کنم و بخواهند طبق ماده ۴۲ اساسنامه کمیته المپیک با من برخورد کنند. اموال دولتی بر مبنای وزارت دارایی، شرایط خاص خود را دارد. حتما این شرایط لحاظ نشده و برای همین سازمان بازرسی ورود کرده است. من از آقای علی‌آبادی تعجب کردم. در نامه آخر به ایشان گفتم که سخت‌ترین دوران ورزشی‌ام را در طول یک سال گذشته با این تهدید‌ها و تهمت‌ها گذرانده‌ام اما خوشحالم که برای دفاع از حقوق ورزش و بیت‌المال بعد از یک سال مکاتبات مختلف، جواب من را دادید.

خسروی وفا با تاکید بر اینکه از خدا می‌خواهم جریان فروش ساختمان کمیته المپیک طبق ماده ۴۲ در مجمع مطرح شود، یادآور شد: شرکت رونا، بدهی‌های زیاد شرکت سرمایه‌گذاری کمیته که مسئولیتش از هیات اجرایی به علی‌آبادی تفویض شده بود، از مواردی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کرد. این شرکت بدهی مالیاتی ۴۰۰ میلیون تومانی دارد. ما فرض می‌گیریم بعد از این همه خطاهای متناقض این موضوع‌ها به محکمه قضایی برود. اگر این اتفاق بیفتد من کار را برای خودم جهادی می‌دانم و در محکمه حاضر می‌شوم. فقط این سوال باقی می‌ماند که چرا وقتی متهمان مشخص شده‌اند، علت اینکه علی‌آبادی از من به وکیل کمیته شکایت می‌برد چیست. او با خلط مبحثمی‌خواهد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. من نامه‌های محرمانه سه نفر کارشناس کمیته المپیک به همراه نام مختلفان هفته آینده برای اعضای مجمع می‌فرستم تا در جریان همه موارد باشند. با توجه به اتهامات وارد شده درباره ساختمان کمیته ملی المپیک به رییس کمیسیون حقوقی این اختیار داده می‌شود که در صورت طرح و تصویب در هیات اجرایی، اقدامات قضایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مشاوران علی‌آبادی او را به مسیری می‌برند که در آینده سوالات زیادی در ذهن اعضای مجمع ایجاد شود گفت: شرکت رونا بدهی‌های مالیاتی ۴۰۰ میلیونی شرکت سرمایه‌گذاری و بخشی از بودجه کمیته المپیک که مربوط به بند(ب) – کمک به برگزاری اردوها – می‌شود، از مواردی است که اعضای مجمع باید به آن‌ها رسیدگی کند. اعتبار بند(ب) در یک موسسه بانکی سرمایه‌گذاری شده و با پول آن موسسه تبدیل به بانک شده خلاف است.

نایب رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به خبرنگاری که گفت علی‌آبادی با روسای فدراسیون‌ها جلسات جداگانه گذاشت و با ارائه مستنداتی اعلام کرده که در فروش ساختمان کمیته المپیک تخلفی نداشته است خاطرنشان کرد: من آمادگی‌ام را اعلام می‌کنم که در نشست علی‌آبادی حضور پیدا کنم تا این نشست تبدیل به مناظره شود.علی‌آبادیاعلام کرده که فروش ساختمان کمیته المپیک مصوبه هیات اجرایی داشته. مصوبه هیات اجرایی قابل احترام است تا وقتی که در چار چوب شرح وظایف در اساسنامه باشد. ایشان به صورتجلسه چهار نفره من، احمدیان، قدمی و کرباسیان اشاره کرده که ما در مراحل مقدماتی برای اینکه آبروی کمیته را حفظ کنیم، گفتیم که شرایط فروش قانونی بوده است و سوم شرکت رونا است. خوشحال می‌شوم که علی‌آبادی این مسائل را مطرح کند. هر روزی نشست بگذارد حاضر می‌شوم و به همه سوالات پاسخ می‌دهم. علت اینکه من سکوت خود را شکستم این بودکه علی‌آبادی از فرصت‌ها ناجوانمردانه استفاده کرد. وقتی این اشتباه فاحش را دیدم که از من به وکیل کمیته المپیک شکایت کرده، تصمیم گرفتم که صحبت کنم. در اسپانسر شدن ایرانسل، یک شرکت واسط معرفی و قرارداد بسته شد. نمی‌دانم پای شرکت رونا از کجا به میان آمد؟!

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در واکنش به خبرنگاری که گفت: علی‌آبادی اعلام کرده ریشه ا ختلاف شما با او به این دلیل است که عباسی می‌خواسته سردار صبور را جایگزین شما در فدراسیون جانبازان کند خاطرنشان کرد: من این موضوع را تکذیب نمی‌کنم چون برایم خنده‌دار و در حد جوک است. یک مرحله از تکذیب باید بالاتر رفت. من در نامه محرمانه‌ای تمام سندهای رسمی را به پیوست می‌آورم و دیگر علی‌آبادی نمی‌تواند با روسای فدراسیون‌ها جلسه بگذارد و چیز دیگری بگوید. وزیر وقت وزارت ورزش و جوانان در حضور ۱۰ شاهد از پشت پرده تخلف علی‌آبادی در زمینه تفاهم برای رفتن به شورای شهر گفت. در نامه‌ی محرمانه به اعضای مجمع این تخلف را به صورت روشن خواهم گفت. هادی منصوری و ضرابی در نامه‌های علی‌آبادی به عنوان مشاور نام‌شان دیده می‌شود. اسم ضرابی در شرکت سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و هادی منصوری در فروش ساختمان کمیته المپیک.

خسروی وفا اضافه کرد: من لازم می‌دانم از رسول خادم، محمد بنا و کوروش باقری عذرخواهی کنم که نتوانستم و تلاشم نتیجه نداد که به عنوان نماینده ورزشکاران یا مربیان در انتخابات کمیته حضور پیدا کنند. از فتح‌الله‌زاده، رویانیان، عزیز محمدی، ساکت و آذری هم عذر می‌خواهم. از خانم طاهریان، احمدی‌پور و فرهادی‌زاد عذر می‌خواهم که تلاشم به عنوان کارشناس، در ماده ۵ جواب نداد. از هاشمی‌طبا، سجادی، امیرحسینی، گائینی و مصیبی کارشناسان اصلی کمیته المپیک عذر می‌خواهم که تلاشم جواب نداد. از قلم‌سیاه تشکر می‌کنم که با شهامت دو بار نامه استعفا داد و با من تلفنی صحبت کرد و گفت در انتخابات شرکت نمی‌کند. من تقاضا داشتم که علیمرادی در انتخابات شرکت کند. اگر هم به دلیلی نگذاشتند که او شرکت کند من مجددا از ایشان هم عذر می‌خواهم! هیچ کس نمی‌تواند جای علیمرادی رادر انتخابات بگیرد.

وی در پایان در واکنش به اظهار نظر افشارزاده مبنی بر اینکه استعفای جمشیدی پذیرفته نشده است، خاطرنشان کرد: جمشیدی استعفا داده، ‌استعفایش نشان دهنده فهم و بزرگواری‌اش است. هرچند من نامه را ندیدم اما کارش را از سر بزرگواری می‌دانم قدمی گفت که با او صحبت کرده که حتما در انتخابات شرکت کند. من حرف عزیز محمدی را تایید می‌کنم. کمیته المپیک به اتحادیه باشگاه‌ها نامه زده که یک نفر را برای شرکت در مجمع انتخاب و معرفی کنند. من به نظر مجمع اتحادیه فوتبال احترام می‌گذارم و فکر می‌کنم هر فردی که معرفی کنند باید بپذیریم. درست است که اساسنامه کمیته المپیک می‌گوید نماینده اتحادیه باشگاه‌ها باید حضور داشته باشد، اما یقین بدانید که تا ۷۰۰ سال آینده ما اتحادیه باشگاه‌ها نخواهیم داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار