|
|
کدخبر: ۶۱۴۳۰

لیگ‌برتر پیش از ۲۰ فروردین سال ۹۳ به اتمام می‌رسد و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قول داده‌اند تا آن زمان تکلیف رقابت‌های جام‌حذفی هم روشن خواهد شد.

به گزارشامیدبه نقل از خبرآنلاین، لیگ‌برتر پیش از ۲۰ فروردین سال ۹۳ به اتمام می‌رسد و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قول داده‌اند تا آن زمان تکلیف رقابت‌های جام‌حذفی هم روشن خواهد شد.

اما این فقط رقابت‌های داخلی است، مشکلی اصلی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد. با تلاش فدراسیون فوتبال و البته فدراسیون‌های غرب آسیا، تنها یک مشکل برای باشگاه‌ها حل شده و آن، رودررویی شرق و غرب آسیا تنها در فینال است اما آیا این مشکل تیم‌های ملی را هم حل می‌کند؟ کارلوس کروش سرمربی تیم‌ملی از اواخر فروردین ماه تیم‌ملی را با تمام بازیکنانش می‌خواهد. او در مصاحبه‌های پی در پی روی این موضوع تأکید کرده و مسئولان فدراسیون فوتبال هم از خواسته او پرده برداشته‌اند. کروش حتی قصد داشت برای حل مشکلات با مربیانی که تیم‌هایشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند، جلسه بگذارد. اما پیش از هر نشستی، بعید به نظر می‌رسد خواسته کارلوس کروش برآورده شود. او می‌گوید تیم‌های باشگاهی در صورت صعود به مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، بدون ملی‌پوش‌هایشان به میدان بروند.

در حال حاضر استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی ۴ نماینده ایران در رقابت‌ها هستند که در این بین، استقلال و سپاهان بیشترین ملی‌پوش را دارند. البته بازیکنان استقلال کلیدی‌تر هستند و به نوعی استقلال در خط دفاعی و هافبک تیم‌ملی مهره‌های مهم و اثرگذاری دارد. تا پایان رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان، تداخلی بین برنامه‌های تیم‌ملی و این بازی‌ها پیش نمی‌‌آید اما از مرحله یک‌هشتم تداخل شروع می‌شود. طبق برنامه هرساله، تیم‌های صعود‌کننده به یک‌هشتم از اواخر اردیبهشت ماه بازی‌های خود را آغاز می‌کنند. کارلوس کروش در واقع از باشگاه‌ها انتظار دارد در این مرحله بدون ملی‌پوش‌های خود به میدان بروند چراکه مراحل بعدی لیگ قهرمانان بعد از بازی‌های جام‌جهانی‌ برگزار خواهد شد. اما آیا در صورت صعود استقلال، سپاهان یا هر نماینده دیگری به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، آنها حاضر هستند بدون ملی‌پوش‌های خود به جنگ حریفان بروند؟

کارلوسکی روشدر نشست‌هایی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته، بارها تأکید کرده که پیش از جام‌جهانی‌ ۶ هفته به طور کامل تیم‌ملی را در اختیار می‌خواهد. البته قوچان‌نژاد، دژاگه، داوری، بیت‌آشور، جهانبخش، سردار آزمون و شجاعی که در اروپا بازی می‌کنند، به طور قطع نمی‌توانند در فروردین کنار تیم‌ملی باشند و پس از اتمام رقابت‌های باشگاهی در اروپا به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند اما اصرار کروش در آن تاریخ، روی بازیکنان باشگاه‌های داخلی است و می‌گوید تمام ملی‌پوشان لیگ‌برتر و به ویژه استقلالی‌ها باید در اردو باشند. شنیده‌های موثق از اردوی تیم‌ملی هم حکایت از آن دارد که کروش در محفلی دوستانه گفته است: «با بازیکنانی که آخر فروردین به اردو می‌آیند به جام‌جهانی‌ می‌رویم و بازیکنانی که نیایند، جایی در تیم‌ملی ندارند.»

این هشدار کروش بیشتر بازیکنان تیم‌ملی را تحت فشار قرارداده است اما آیا کروش این جمله را از روی عصبانیت به زبان نیاورده است؟ بازیکنان استقلال - نکونام، آندو، بیک‌زاده، منتظری، صادقی، حیدری و حتی اولادی - بازیکنانی هستند که به راحتی نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. این بازیکنان هم در شرایط سختی قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند مقابل استقلال بایستند یا تیم‌ملی. در این بین تنها یک راهکار وجود دارد و آن این است که بازیکنان با تیم‌ملی تمرین کنند و با باشگاه‌شان بازی. اما با توجه به تفاوت برنامه‌های تمرینی، از جمله شروع تمرینات بدنسازی برای تیم‌ملی این موضوع هم امکانپذیر نیست. بی‌شک جنگ برای تصاحب ملی‌پوش‌ها می‌تواند مثل سال‌های گذشته بحث‌های زیادی را در فوتبال ایران به راه بیندازد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار