|
|
کدخبر: ۷۷۴۷۵

کمیته ملی المپیک از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه ثبت نام از کاندیداهای مجمع انتخاباتی این کمیته را آغاز کرد در حالی که تغییر آیین نامه انتخاباتی واکنش های مختلفی را به دنبال داشت.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، ثبت نام از کاندیدهای کمیته ملی المپیک از امروز شنبه آغاز شده و به مدت ۱۵ روز یعنی تا پایان وقت اداری شنبه ۱۴دی ماه انجام خواهد شد.(از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰)

کاندیداهای حائز شرایط برای ثبت نام باید شخصا با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به کمیته ملی المپیک مراجعه و ضمن دریافت و تکمیل فرم های مخصوص ثبت نام، کاندیداتوری خود را برای کرسی مربوطه اعلام کنند.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ۳۰ دیماه برای انتخاب رییس، دبیرکل و اعضای هیات اجرایی این کمیته برگزار خواهد شد.

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سه شنبه هفته پیش در نشست خود آیین نامه انتخابات کمیته ملی المیک را تصویب کرد که براساس آن نماینده هایی که فدراسیون ها معرفی می کنند می توانند فقط برای یک بار رای بدهند، اما آن نماینده نمی تواند نامزد شود، مگر آنکه شش ماه از زمان انتصابش گذشته باشد.

تغییر آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک واکنش های مختلفی را به همراه داشت که آخرین آنها مربوط به نصراله سجادی است.

معاون ورزش قهرمانی و توسعه ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی در باره آیین نامه جدید کمیته ملی المپیک گفت: در کجای دنیا سه روز مانده به ثبت نام نامزدها و ۳۳ روز مانده به برگزاری انتخابات آیین نامه جدید می نویسند.

دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک نیز در این باره گفت: جریانی تلاش دارد که با تفسیر نادرست از قوانین، مانع ورود افراد شایسته ورزشی به کمیته ملی المپیک شود که این کار با اصول و منش جنبشالمپیکهمخوانی ندارد.

سید امیر حسینی تاکید کرد: هر گونه مصوبه هیات اجرایی باید به تایید مجمع عمومی برسد. این مصوبه و تغییر آیین نامه چون به تایید مجمع عمومی نرسیده است، وجهات قانونی ندارد.

همچنین مصطفی هاشمی طبا رییس پیشین کمیته ملی المپیک و عضو اسبق کمیته بین المللی المپیک در واکنش به تصمیم(سه شنبه) هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد: اقدام هیات اجرایی این کمیته، یک تخلف بزرگ است و من آن را به کمیته بین المللی المپیک(آی او سی - ioc) گزارش کرده و شکایت خواهم کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار