|
|
کدخبر: ۹۹۰۵۷

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: قدرت پرسپولیس به استقلال می چربد و داربی اگر با نتیجه مساوی به پایان نرسد شانس پرسپولیس را برای پیروزی بیشتر از استقلال می دانم.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا،علی پرویندرباره بازی روز جمعه سرخابی‌های پایتخت اظهار کرد: نیازی نیست که درباره حساسیت و اهمیت بازی روز جمعه و تاثیر آن در تعیین تیم قهرمان صحبت کنم. این چیزی است که همه به آن واقف هستند. همین حساسیت باعثمی شود که همواره در ۱۵ - ۲۰ دقیقه ابتدای بازی به جای فوتبالی سرعتی و زیبا شاهد زد و خورد بازیکنان و خطاهای بسیار زیاد باشیم. به هر حال انتظارات هواداران دو تیم باعثمی شود که بازیکنان فشار زیادی را تحمل کنند.

او گفت: معمولا هوادارانپرسپولیسو استقلال قبل از بازی به بازیکنان تیم خود می گویند شما داربی را نبازید و برنده باشید، قهرمان هم نشدید اشکالی ندارد. این به خودی خود نشان دهنده اهمیت نتیجه بازی برای طرفداران دو تیم است و همین انتظارات باعثمی شود که بازیکنان نگران باخت بوده و با احتیاط بیشتری بازی کنند و همین احتیاط عامل اصلی مساوی شدن اغلب داربی ها بوده است وگرنه این حرف و شایعه پوچ که می گویند به بازیکنان یا داور گفته شده باید بازی مساوی شود هیچ معنی و مفهومی ندارد و از پایه و اساس غلط است.

پروین اضافه کرد: مگر می‌شود در داربی کسی بیاید و به دو تیم بگوید بازی باید با نتیجه مساوی تمام شود و بعد هم هیچ وقت هیچ مدرک و سندی و یا هیچ اعترافی در این باره وجود نداشته باشد. من امیدوارم بازی روز جمعه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند باشد. به هر حال رسانه ها مردم و دست اندرکاران فوتبال ۵ - ۶ ماه انتظار می کشند تا شاهد رویارویی این دو تیم مطرح و پرطرفدار باشند و به همین دلیل توقع دارند که پس از این همه انتظار یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را ببینند. امیدواریم این انتظار و خواسته به جا برآورده شود و اگر حساسیت ها بگذارد بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه با تاکید بر رعایت مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه از سوی هواداران و اعضای دو تیم گفت: داربی یک بازی معمولی نیست و همواره در رسانه های خارج از کشور نیز بازتاب دارد. امیدواریم این بازی بدون حاشیه و با رعایت مسائل اخلاقی برگزار شده و همه از این فوتبال زیبا و بدون حاشیه لذت ببرند. داربی آبروی فوتبال ماست و باید در این بازی بزرگ هم با ارائه یک فوتبال زیبا و جذاب و هم با رعایت مسائل اخلاقی آبروداری کنیم. این بازی می تواند برای بازیکنان دو تیم نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد چرا که ارائه بازی خوب در این بازی می‌تواند تاثیر زیادی در توجه همگان به آنها و پیشرفتشان داشته باشد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره شرایط فعلی این تیم گفت: بدون تعارف باید بگویم دست دایی درد نکند که چنین تیمی را جمع و جور کرده و چنین نتایجی گرفته است. پرسپولیس واقعا خوب بسته شده و بازی های خوبی نیز از این تیم می بینیم. نتایج هم خوب بوده. دایی با میدان دادن به ۵ - ۶ بازیکن جوان شجاعت به خرج داده و از این جوان گرایی بهره برده است. جوان های پرسپولیس واقعا تاثیرگذار و خوب بازی می کنند و برای حریفان دردسر ساز هستند. آنها باید قدر خودشان را بدانند و از اعتمادی که مربی تیم به آنها کرده نهایت استفاده را ببرند. خوشبختانه تیم پرسپولیس در بخش دفاعی در زمره بهترین ها بوده و حتی رکوردهایی را بر جا گذاشته است. خط دفاع و گلر پرسپولیس واقعا خوب عمل می کنند و در این موفقیت هافبک ها و مهاجمان نیز تاثیر داشته اند. پرسپولیس بازیکنان با تجربه ای مثل سیدجلال و بنگر را دارد و ماهینی و حسینی نیز انصافا خوب کار کرده اند. آن عقب پرسپولیس یک گلر دارد که مثل شیر از دروازه حراست می کند. خط دفاعی و حمله پرسپولیس نیز از بازیکنان با تجربه و جوان شکل گرفته که امسال عملکرد خوبی داشته اند، نتایج هم این را نشان می دهد. بر همین اساس معتقدم اگر داربی به واسطه حساسیت و احتیاط بیش از حد بازیکنان دو تیم مساوی نشود تیم پرسپولیس از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است و می تواند برنده این بازی باشد. قدرت پرسپولیس بر استقلال می چربد و من شانس برتری پرسپولیس را بیشتر می دانم.

علی پروین درباره تیم فوتبال استقلال نیز گفت: آنها نیز تیم خوبی دارند و نتایج خوبی گرفته اند و امیرقلعه نویی توانسته با استقلال موفق باشد اما جدایی دو سه بازیکن از این تیم قطعا نمی تواند بدون تاثیر باشد. نکونام و منتظری در فصل جاری در ترکیب اصلی استقلال بوده اند و جدایی آنها می تواند برای آنها مشکل ساز باشد. استقلال بیشتر روی ضربات ایستگاهی موفق بوده و بازیکنان این تیم چون چند سالی است کنار هم بازی می کنند از این مزیت استفاده کرده و معمولا از تجربه خود نیز استفاده کرده اند. من معتقدم بازی های سخت استقلال باقی مانده و آنها با تیم هایی مثل تراکتورسازی، فولاد، پرسپولیس و نفت بازی نکردند و مقابل تیم های پایین تر جدول نیز بازی هایی در خارج ازخانه دارند. پرسپولیس ولی در نیم فصل دوم با اغلب تیم های بالای جدول بازی کرده این نکته ای است که باید آن را در نظر داشته باشیم. با این وجود نتیجه این بازی در صورتی که برنده داشته باشد در معادلات قهرمانی تاثیرگذار خواهد بود.

علی پروین در ادامه بار دیگر بر ارائه بازی زیبا و تماشاگرپسند از سوی دو تیم تاکید کرد و به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: من خیلی دوست دارم بازی خوبی از آب در بیاید. مردم بی صبرانه منتظر رویارویی دو تیم هستند. یک سال انتظار می کشند و در دو بازی رفت و برگشت شاهد این بازی سنتی باشند، وقتی این همه انتظار و توجه وجود دارد غیرمنطقی نیست که همه انتظار یک بازی زیبا و تماشاگرپسند داشته باشند. من امیدوارم تماشاگرانی که به استادیوم می‌روند و ساعت ها سختی را حتی در هوای سرد استادیوم تحمل می کنند و یا آنهایی که با استرس منتظر شروع بازی هستند تا این دیدار را از تلویزیون تماشا کنند در نهایت شاهد یک بازی زیبا باشند. به ویژه این که در کنار این زیبایی امیدواریم شاهد حاشیه ها و بی اخلاقی ها نباشیم. هواداران پرسپولیس باید بسیار هوشیار باشند و تا دقیقه ۹۰ از تیم خود حمایت کنند. حمایت تا دقیقه ۹۰ تاثیر زیادی در کمک کردن به تیم دارد و هواداران که با حمایت های تا دقایق پایانی به تیم کمک کرده اند باید در این بازی نیز هوشیار باشند و تحت تاثیر اتفاقات بازی قرار نگیرند.

علی پروین که یکی از رکورد داران تاریخی داربی پرسپولیس و استقلال محسوب می شود درباره خاطرات خود از این بازی می گوید: به هر حال بازی هایی را با عنوان بازیکن تجربه کرده ام و در بازی های بسیاری نیز به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بوده ام بعضا نیز به عنوان عضو هیئت مدیره یا مدیر فنی در باشگاه سمت داشته ام و حتی زمانی که هیچ مسئولیتی نیز نداشته ایم این بازی برای ما مهم بود. الان هم آرزو می کنم تیم پرسپولیس با نتیجه خوب بازی را ترک کند. برای دایی و شاگردانش و هواداران پرسپولیس آرزوی سربلندی و موفقیت را دارم و همان طور که گفته ام دلم به این تیم گرم و امیدوار است. به اعتقاد من سه دربی از اهمیت بالایی برخوردار بوده.

او گفت: یکی داربی معروف سال ۵۲ که با شش گل به نفع پرسپولیس خاتمه یافت. دومی داربی معروف ۹ نفره و بعد هم دیداری که پرسپولیس به رغم ۱۰ نفره بودن در دقایق پایانی توانست با سه گل زاید شکست دو بر صفر را به برتری سه بر دو تبدیل کند. با این وجود معتقدم بازی ۹ نفره برای من بسیار جالب بود در آن بازی دو بازیکن ما اخراج شدند و ما دقایق زیادی با ۹ بازیکن بازی می کردیم ولی با غیرت بچه ها و حمایت هواداران توانستیم بدون گل خورده میدان را ترک کنیم و حتی در دقایق پایانی ادموند بزیک فرصت خوبی برای گلزنی داشت و ما می توانستیم با پیروزی در آن بازی این دیدار خاطره انگیز را خاطره انگیز تر کنیم. یادم هست وقتی بعد از بازی با اتوبوس به هتل لاله محل اردوی تیم برمی گشتیم آقای عابدینی مدیرعامل وفت پرسپولیس آن قدر خوشحال بود که بلافاصله دلارهایی را به بازیکنان اهدا کرد و معتقد بود که ارزرش این مساوی از یک برد پرگل هم بیشتر بوده. واقعا هم همین طور بود ما در نیمه اول ۹ نفره شدیم اما با غیرت و
همت بچه ها نتیجه ای تاریخی رقم خورد و بدون تعارف در آن بازی من منتظر بودیم سه یا چهار گل دریافت کنیم اما بچه ها آن قدر غیرتمندانه بازی کردند که حتی می توانستیم در دقایق پایانی به گل برسیم.

پروین در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن را در داربی ها موفق تر از سایرین می دانید گفت: خدا را شکر آن قدر شاگردان زیادی داشته ام که نمی دانم نام کدام یک از آنها را عنوان کنم. خیلی از آنها در داربی ها دست به کارهای بزرگی زدند و به قولی مرد این بازی های سخت بودند. اگر اسم ببرم خیلی ها از قلم می افتند اما خدا را شکر ما در مجموع خاطرت خوبی از داربی داریم. هر یک از آن بازیها برای من خاطرات خاص خودش را دارد که اگر بخواهم همه آنها را عنوان کنم باید یک کتاب بنویسم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار