|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۲۷

رفع ترشی غذا می تواند غذای شما را نجات دهد، پس از انجام این روش ها غافل نشوید.

رفع ترشی غذا کار ساده ای نیست ولی با دانستن چند روش ساده، می توان مقدار ترشی غذا را کاهش داد. در این مطلب تصمیم گرفتیم به شیوه های برطرف کردن ترشی غذا بپردازیم؛ همراه امیدنیوز باشید.

اهمیت رفع ترش شدن غذا

ترشی غذا طعمی مطبوع برای بعضی از افراد به حساب می‌آید. این افراد به راحتی از آبلیمو، آبغوره، لیمو عمانی یا تفاله لیموترش استفاده می‌کنند تا طعم ترشی، غذا خوردن را برای آنها لذت بخش تر کند. اما این احتمال وجود دارد که آستانه تحمل برخی از افراد در برابر ترشی غذا پایین باشد و همین موضوع باعث اذیت کردن آنها شود. از طرفی ترشی غذا می‌تواند باعث اسیدی شدن معده و بروز مشکلات گوارشی در افرادی شود که با معده درد دست و پنجه نرم می‌کنند.

رفع ترشی خورشت - رفع ترشی غذا

بنابراین روش‌های از بین بردن ترشی غذا می‌تواند برای همه کارساز باشد. به خصوص اگر آشپزی به عنوان کار روزانه شما باشد. برای مثال مادرها، آشپزها و افرادی که به آشپزی علاقه دارند و از هر فرصتی برای رفع ترشی غذا استفاده می‌کنند، می‌توانند از این ترفندها به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

روش های رفع ترشی غذا

اضافه کردن شیرین‌کننده‌ها 

یک از ساده‌ترین راه حل‌ها برای متعادل کردن طعم غذایی که خیلی ترش شده است، اضافه کردن مقداری قند و یا شکر است. شما می‌توانید از این روش برای رفع طعم ترشی خورشت‌هایی مانند قیمه و فسنجان استفاده کنید. اگر هنگام تهیه سس سالاد، بیش از حد از سرکه استفاده کرده‌اید، تنها کافی است که مقداری شکر یا قند به منظور متعادل کردن طعم آن، به سس سالادتان اضافه کنید. این روش به رفع تندی غذا هم کمک می کند.

هویج اضافه کنید

اگر طعم ترشی رب گوجه فرنگی خانگی شما بیش از اندازه است، می‌توانید با اضافه کردن هویج تازه به سس گوجه‌فرنگی در حال پخت، مشکل ترشی رب گوجه فرنگی را رفع کنید.

رفع ترشی قورمه سبزی - رفع ترشی غذا

استفاده از نمک

اضافه کردن نمک یکی دیگر از روش‌ها متعادل کردن طعم ترشی غذاها است.

کمی جوش شیرین

زمانی‌ که یک غذا خیلی ترش است، یعنی میزان اسیدی بودن آن زیاد است. جوش شیرین به عنوان یک خنثی کننده عالی برای اسیدها شناخته شده است. در مورد جوش شیرین باید به این نکته توجه کنید که باید مقدار خیلی کمی از آن را اضافه کنید.

اندکی پنیر به غذای خود اضافه کنید

اگر سس پاستا و یا ماکارانی شما خیلی ترش شده است، کافی است تنها مقدار کمی پنیر پارمزان یا ریکوتا به سس خود اضافه کنید. به این ترتیب، موجب به تعادل رسیدن طعم‌ها و کاهش طعم ترشی‌ غذا می‌شوید.

سبزیجات موثر

علاوه بر این افزودن مقداری سبزیجات خرد شده مانند جعفری، به تعادل طعم ترشی در سوپ یا خورشت کمک می‌کند.

مقداری چربی اضافه

گاهی برای رفع ترشی غذا فقط به مقدار اندکی چربی احتیاج دارید. افزودن مقداری چربی اضافه مانند کره، روغن جانوری، روغن گیاهی، یا خامه می‌تواند به تعادل طعم در یک غذای ترش کمک کند.

رفع ترشی غذا با جوش شیرین

برای رفع ترشی غذا می‌توانید آب خورشت را عوض کنید

اگر مقدار ترشی غذای شما زیاد است، می‌توانید مقداری از آب خورشت یا دور بریزید و دوباره به آن آب اضافه کنید. این روش ممکن است کمی روی طعم غذا تاثیر بگذارید، اما زمانی که روش‌های دیگر موثر نیستند، عوض کردن آب خورشت می‌تواند راهکار موثری باشد.

چند تکه سیب‌زمینی اضافه کنید

همانطور که می‌دانید سیب زمینی سرشار از نشاسته است و به همین دلیل یکی از جذب کننده‌های طبیعی طعم ترشی محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید پس از اتمام کار و برای سرو غذا سیب‌زمینی‌ها را به شکل خلالی درشت خرد کنید و به خورشت اضافه کنید و برای سرو، به راحتی آن را از خورشت جدا کنید.

پیاز داغ حلال اکثر غذاهای ترش

معمولا پیاز داغ ترکیب اصلی همه‌ی غذاهای خوشمزه ایرانی است. خوب است بدانید که پیاز داغ به علت طعم شیرینی که دارد، به عنوان کاهنده و متعادل کننده طعم ترشی غذاها نیز شناخته شده است. تنها کافی است که یک پیاز درشت را رنده کنید و سپس آب آن را به خوبی بگیرید. در نهایت پیاز‌های رنده شده را به ماهیتابه و روغن کاملا داغ اضافه کنید.

نکته بسیار مهم در اینجا این است که در استفاده از روغن به هیچ وجه خساست نکنید، زیرا همانطور که به آن اشاره کردیم روغن نیز یکی از راه‌های متعادل کردن طعم ترشی در غذا است. در نهایت نه تنها طعم غذا متعادل شده است بلکه غذای شما خوشمزه‌تر و جا افتاده‌تر نیز شده است.

رفع ترشی غذا با نوشابه

رفع ترشی انواع غذا

برای رفع ترشی خورشت بادمجان چه کار کنیم ؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های رفع ترشی خورشت بادمجان اضافه کردن سیب زمینی به خورشت و یا زیاد کردن حجم مواد اولیه خورشت است.

برای رفع ترشی خورشت قورمه سبزی چه کار کنیم ؟

اگر خورشت قورمه سبزی شما بیش از حد ترش شده است، می‌توانید از مقداری قند یا شکر در خورشت اضافه کنید و یا چربی غذا را بیشتر کنید تا طعم ترشی کمتر شود.

آیا رفع ترشی غذا با نوشابه امکان‌پذیر است ؟

از نوشابه معمولا برای رفع شوری غذا استفاده می‌شود. بنابراین اضافه کردن نوشابه به غذا تاثیر چندانی بر متعادل کردن طعم ترشی آن ندارد.

رفع ترشی غذا با نمک

بهترین روش برای رفع ترشی سوپ جو چیست ؟

برای این که طعم ترشی سوپ متعادل شود، می‌توانید مقداری سیب زمینی و جعفری خرد شده به سوپ اضافه کنید. اضافه کردن سبزیجات نیز یک روش ساده برای کاهش طعم ترشی سوپ است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار