|
|
کدخبر: ۱۸۵۵۲۵

درمان قرمزی چشم با روش های خانگی مورد علاقه افراد است چرا که قرمز شدن چشم‌ها از اختلالات شایع چشم است.ما راهکارهای رفع قرمزی چشم را گفته ایم

درمان قرمزی چشم به علت ایجادکننده آن بستگی دارد و درمان های مختلف پزشکی و خانگی دارد.بیشتر موارد قرمزی چشم بعد از یک یا دو هفته خود به خود از بین می رود اینکه تا چه اندازه در درمان قرمزی چشم در خانه موفق باشید بستگی به نوع قرمزی ، علت و شدت آن دارد. برای درمان قرمزی چشم می‌توانید از قطره‌های چشمی استفاده کنید. البته در ادامه ی این مطلب تمام راه های درمان قرمزی چشم را شرح داده ایم.

درمان قرمزی چشم

درمان قرمزی چشم

قرمز شدن سفیدی چشم، دلایل زیادی دارد. اگر این عارضه بدون درد رخ دهد، اغلب جدی نیست و بیشتر با درمان های خانگی بهبود می‌یابد. با ما همراه باشید تا با علائم مختلف قرمزی چشم و راه های درمان آن آشنا شوید.

قرمزی چشم چیست؟

قرمزی چشم اصطلاح رایجی است که برای ورم ملتحمه به کار می برند، بیماری که باعث التهاب و قرمزی غشاهای داخل چشم می شود. عفونت های ویروسی و باکتریایی، حساسیت یا عوامل شیمیایی می توانند باعث قرمزی چشم شوند. گاهی اوقات نتیجه یک بیماری مزمن است. بیشتر اوقات ویروس یا عفونت باکتریایی باعث ایجاد قرمزی چشم می شود.

علت قرمزی چشم چیست؟

قرمزی چشم دلایل مختلفی دارد. گاهی اوقات چیزی به سادگی استفاده از لنزهای چشمی برای مدت طولانی یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر بدون وقفه است. علل دیگر عبارتند از:

درمان قرمزی چشم

  • آلرژی؛ رایج‌ترین علت قرمزی چشم راست چیست؟

هنگامی که یک ماده تحریک‌کننده (گرده، موی حیوانات، گرد و غبار یا مواد شیمیایی خاصی که در لوازم آرایش یا محلول‌های لنزهای چشمی وجود دارند) وارد بدن می‌شوند، سیستم ایمنی واکنش نشان می‌دهد. بدن برای مبارزه با مواد آلرژی‌زا هیستامین آزاد می‌کند که باعث می‌شود رگ‌های خونی در چشم‌ها بزرگ شده و دچار قرمزی، آبریزش و خارش شوند.

  • بلفاریت (التهاب پلک)؛ دلیل قرمز شدن چشم

این یک بیماری شایع است که باعث قرمزی و ملتهب شدن پلک می‌شود. علاوه بر پلک قرمز و متورم، چشم نیز ممکن است دچار سوزش، حساسیت به نور و اشک زیاد شود.

  • ورم ملتحمه (چشم صورتی)؛ شناخت علت آسیب برای درمان قرمزی چشم کودک

ورم ملتحمه یکی از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی به ویژه در بین کودکان است. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که ملتحمه، غشای نازک و شفافی که سفیدی چشم و پلک‌ها را می‌پوشاند، عفونی شود. هنگامی که ملتحمه عفونی می‌شود، رگ‌های خونی داخل آن تحریک و متورم شده و چشم قرمز یا صورتی به نظر می‌رسند. اغلب اوقات پلک‌ها نیز ترشحات چسبناکی از خود ترشح می‌کنند که مژه‌ها به هم می‌چسبند.

  • خشکی چشم؛ عاملی برای قرمز شدن چشم‌ها

وقتی چشم‌ها اشک کافی تولید نمی‌کنند یا اشک‌هایی تولید می‌کنند که فاقد قسمت چربی هستند، خشکی چشم به وجود می‌آید. باید بگوییم که برای سلامت و راحتی چشم‌ها به اشک کافی و با عملکرد خوب نیاز است. علائم خشکی چشم شامل سوزش، اشک زیاد و دوره‌های خشکی و ترشحات مخاطی احتمالی است. این وضعیت امکان دارد که دردناک باشد و باعث قرمزی چشم‌ها شود.

مردان و زنان به خشکی چشم مبتلا می‌شوند، اما این عارضه در بین زنان شایع‌تر است، به ویژه زنانی که یائسه شده‌اند. همچنین با بالا رفتن سن افراد قسمت چربی اشک کمتر تولید می‌شود که این امر افراد را در معرض خطر خشکی چشم قرار می‌دهد. همچنین باید اشاره کنیم که خشکی چشم می‌تواند از عوارض مصرف بعضی داروها باشد.

درمان قرمزی چشم

  • آسیب به چشم؛ علت قرمزی چشم راست چیست؟

تروما یا آسیب به چشم می‌تواند باعث قرمزی و خونریزی آن شود. در شرایط آسیب رگ‌های خونی در چشم منبسط می‌شوند (باز) تا خون بیشتری برای بهبودی سریع‌تر به محل آسیب برسد. این رگ‌های خونی باز باعث قرمزی چشم خواهند شد.

آسیب‌های چشمی می‌توانند شامل خراش‌های قرنیه (خراش‌های سطح چشم)، زخم‌های سوراخ شده و سوختگی‌های شیمیایی باشند. این آسیب‌های چشمی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند و باید به عنوان یک فوریت پزشکی درمان شوند.

  • گلوکوم؛ عاملی برای قرمزی و تاری دید

در بیشتر موارد آب سیاه یا گلوکوم به تدریج ظاهر می‌شود و معمولا در ابتدا علائمی ندارد. گلوکوم حاد یا شدید یک وضعیت تهدیدکننده بینایی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. مراقب چشمان ناگهانی دردناک و قرمز روشن، همراه با دیدن هاله‌هایی در اطراف نور، از دست دادن بینایی و حالت تهوع باشید.

علاوه بر موارد گفته شده قرمزی چشم میتواند ناشی از دلایل دیگر نیز باشد:

  • مصرف زیاد الکل که باعث کاهش جذب و رسیدن اکسیژن به گلبول‌های قرمز می‌شود. این موضوع منجر به چسبیدن رگ‌های خونی، در نتیجه قرمز و خون‌آلود به نظر رسیدن چشم‌ها خواهد شد.
  • افزایش مصرف سیگار و در معرض دود تنباکو و سیگار قرار گرفتن.
  • سردرد و قرمزی چشم نیز در برخی افراد با هم رخ می‌دهد. می‌توان گفت که سردرد شدید و بی‌خوابی می‌توانند باعث قرمز شدن و فشار به چشم‌ها شوند.

این موارد در قرمز شدن چشم اثر دارند. به همین دلیل یکی از مهمترین عوامل در انتخاب بهترین درمان رگه های قرمز در سفیدی چشم، شناخت علت عارضه است.

درمان قرمزی چشم

آیا قرمزی چشم واگیردار است؟

انواع عفونی قرمزی چشم بسیار واگیردار هستند. این بیماری به راحتی از طریق تماس با فرد آلوده یا اشیایی که با فرد آلوده به اشتراک گذاشته شود بین افراد منتقل می شود. سرفه و عطسه سایر روش های ممکن برای انتقال هستند. کودکانی که این مشکل را دارند باید برای مدت کوتاهی از رفتن به مدرسه یا مهدکودک خودداری نموده و در خانه بمانند. قرمزی چشم ناشی از حساسیت یا تماس با عوامل شیمیایی، واگیردار نیست.

علائم قرمزی چشم

نشانه بارز این مشکل، قرمزی چشم (در صلبیه) است. قرمزی چشم بسیار شایع است و به ندرت باعث مشکلات طولانی مدت یا آسیب دید می شود.

پلک های متورم و قرمز

زمانی که دلیل قرمزی چشم، عفونت باشد، این عفونت معمولا ابتدا یک چشم را درگیرکرده و سپس با فاصله چند روز به چشم دیگر گسترش می یابد. ممکن است پلک ها ورم کنند؛ این مخصوصاً در عفونت های باکتریایی و حساسیت ها رایج است.

اشک زیاد

افزایش تولید اشک (آبریزش چشم) در قرمزی چشم بر اثر ویروس و حساسیت، رایج است.

درمان قرمزی چشم

خارش یا سوزش چشم

سایر علائم قرمزی چشم شامل خارش و سوزش چشم می‌­شوند.

ترشح از چشم

آبریزش چشم در قرمزی بر اثر ویروس و حساسیت، شایع است. وقتی از چشم مایع سبز مایل به زرد (همانطور که اینجا دیده می­شود) بیاید، به احتمال زیاد دلیل قرمزی چشم عفونت باکتریایی است.

سفت شدن پلک

گاهی اوقات افرادی که قرمزی چشم دارند، چشم هایشان صبح­ها به هنگام بیدار شدن به هم چسبیده و باز نمی­شود؛ که این به دلیل ترشحات تولید شده در خواب است.

حساسیت به نور

به همراه قرمزی چشم می­تواند حساسیت خفیفی به نور خورشید ایجاد شود. اما درد شدید، حساسیت شدید به نور و تغییرات بینایی، همگی علائم گسترش احتمالی عفونت به فراتر از ملتحمه هستند. ببمار با این علائم باید به پزشک مراجعه کند تا معاینه شود.

احساس وجود جسم خارجی در چشم

گاهی اوقات در قرمزی چشم ممکن است احساس وجود جسم خارجی یا چیزی شبیه شن در چشم ایجاد شود. کودکان با قرمزی چشم ممکن است علائم خود را این­گونه توصیف کنند.

درمان قرمزی چشم

تشخیص قرمزی چشم

قرمزی چشم را می­توان به سادگی با مشاهده علائم و نشانه­های معمول تشخیص داد. در برخی موارد، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، پزشک چشم را با ابزار لامپ روزنه دار معاینه می­کند. ممکن است چند نمونه از ترشحات چشم گرفته شده و برای تشخیص عفونت به آزمایشگاه ارسال شود.

در خانه چه کاری می توانیم برای درمان قرمزی چشم انجام دهیم

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید در مدتی که دچار قرمزی چشم هستید نباید از آنها استفاده کنید . قبل از استفاده مجدد از لنزهای تماسی باید خوب آنها را تمییز کنید اگرچه تعویض آنها بهتر است.

اگر چشمانتان آرایش دارد آن را پاک کنید و از آرایش مجدد تا زمان بهبودی کامل جلوگیری کنید

گاهی قرمزی و ناراحتی یک یا هر دو چشم معلول حساسیت آلرژیک یا عفونت ویروسی یا باکتری می باشد که به راحتی قابل تشخیص است البته فقط یک دکتر می تواند علت آن را دریابد و آن را تشخیص دهد.

درمان قرمزی چشم در خانه

بخش عمده‌ای از علت قرمزی چشم به دلیل عدم رعایت بهداشت پلک و چشم است. برای این کار موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید در روز 8 ساعت خواب باکیفیت داشته باشید
  • سعی کنید چشم خود را لمس نکنید یا مالش ندهید.
  • از لنزهای تماسی بدون تجویز پزشک استفاده نکنید
  • در صورت استفاده از لنزهای تماسی، رعایت مراقبت‌های آن ضروری است. تا زمانی که نتوانید در مورد مشکل قرمزی چشم خود به چشم پزشک مراجعه کنید، لنزهای تماسی خود را استفاده نکنید.
  • اگر قرمزی به دلیل خستگی یا فشار چشم است، سعی کنید به چشمان خود استراحت دهید.
  • از عوامل محرک مانند دود، بخار، گردوغبار، کلر یا شوره حیوانات خانگی دوری کنید.
  • در طول درمان از آرایش چشم خودداری کنید و بعد از آن از محصولات ضد حساسیت استفاده کنید.در این مطلب میتوانید ویژگی ریمل خوب را بخوانید.
  • لباس‌ها، روبالشی‌ها و حوله‌ها را مرتب بشویید.

درمان قرمزی چشم

  • کمپرس سرد

شما به یک بسته یخ نیاز دارید،که آن را مستقیما بر روی چشم آسبب دیده قرار دهید.و برای حدود یک دقیقه آن را نگهدارید و میتوانید این کار را در روز دو بار تکرار کنید.

  • کمپرس گرم

قرار دادن کمپرس گرم بر روی پلک ها می تواند قرمزی چشم را از بین ببرد. گرما گردش خون را افزایش داده و موجب تولید اشک می شود که به نوبه خود برای تمیزی و کاهش خشکی چشم مفید است. کمپرس آب گرم می تواند چشمان تحریک شده را تسکین دهد.

  • گلاب برای درمان قرمزی چشم

گلاب تاثیری آرام بخش بر چشم دارد. خواص ضد التهابی آن می تواند التهاب و قرمزی چشم را کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2010 در رابطه با بیماری های چشم گزارش داد کسانی که از قطره چشم برای درمان استفاده می کنند خواص ضد عفونی و ضد درد گلاب بسیار به آنها کمک می کند.

2 عدد پد کتان را به گلاب آغشته کنید و پدهای خیس را روی چشمان بسته قرار دهید. 15 دقیقه منتظر بمانید. این کار را می توانید 1 تا 2 بار در روز تکرار نمایید.

گزینه دیگر این است که 2 یا 3 قطره گلاب را در چشم بچکانید. فقط از خالص بودن گلاب برای این کار حتما مطمئن شوید.

  • چای کیسه ای برای التهاب و قرمزی چشم

بیوفلاونوئید موجود در چای سیاه و چای سبز به مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی می پردازد. چای کیسه ای یک درمان موثر برای قرمزی و التهاب چشم می باشد. یک کیسه چای مصرف شده را برای مدت 20 دقیقه داخل یخچال نگه دارید تا کاملا سرد شود. سپس آن را 20 دقیقه روی چشم قرار دهید. اسید تاننیک موجود در این چای، خارش و تورم را نیز کاهش می دهد.

چای کیسه ای برای درمان قرمزی چشم

  • آلوئه ورا برای درمان قرمزی چشم

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که چشم های قرمز و تحریک شده را درمان می کند. از ترکیباتی که به طور طبیعی در آلوئه ورا موجود هستند به طور مصنوعی در قطره های چشم استفاده می کنند که برای رفع التهاب در قسمت خارجی چشم مانند قرنیه مورد مصرف قرار می گیرند.

مقدار مساوی از ژل آلوئه ورا و آب را مخلوط کنید. مخلوط را به مدت 1 ساعت در یخچال نگه دارید. 2 عدد پد آرایشی را در مخلوط بخیسانید و آنها را روی چشمان بسته قرار دهید. 20 تا 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس شستشو دهید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته می توانید انجام دهید.

  • روغن درخت چای برای درمان قرمزی چشم

  • شما نیاز به 2 قطره روغن درخت چای، 4 فنجان آب داغ و یک کاسه بزرگ و یک حوله یا دستمال تمیز دارید.
  • کاسه را با آب داغ پر کنید، 2قطره روغن را به آن بیفزایید، و حوله را روی سرد خود بیندازید. و با بخار موجود بخور دهید.
  • بگذارید تا این بخار به مدت 10 الی 15 دقیقه به چشم شما بخورد.
  • شما باید این کار را سه بار در روز انجام دهید.
  • سیب زمینی روشی موثر برای درمان قرمزی چشم

سیب زمینی یکی از درمان های موثر برای رفع سوزش و قرمزی چشم می باشد. قبل از رفتن به تختخواب یک سیب زمینی کوچک را حلقه کرده و روی چشم قرار دهید.

  • خیار برای درمان قرمزی چشم

خیار هم یکی دیگر از درمان های عالی برای رفع قرمزی چشم محسوب می شود زیرا کمک می کند تا عروق خونی در چشم کاهش یابد. ماهیت آرامش بخش خیار باعث رفع خستگی و دیگر ناراحتی های چشم می شود. خیار موجب آبرسانی، تغذیه و رطوبت بخشیدن می شود.

چند اسلایس خیار را درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند بعد هر بار یک تکه را روی چشم قرار دهید و 30 دقیقه منتظر بمانید. برای اینکه نتایج بهتری دریافت کنید، 2 یا 3 بار در روز این کار را تکرار نمایید.

خیار برای درمان قرمزی چشم

  • برگ تمشک برای درمان قرمزی چشم

تمشک دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامت انسان است. به خصوص برگ تمشک می‌تواند برای از بین بردن قرمزی چشم به طور موثر، مورد استفاده قرار بگیرد.

برای انجام این روش درمانی، باید یک مشت برگ تمشک را در آب بجوشانید و بعد آن را به مدت چند دقیقه دم بگذارید. پس از آن می‌توانید ترکیب را صاف کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود. در نهایت، از این ترکیب حاصل به عنوان یک کمپرس سرد استفاده کنید و آن را روی چشم‌های‌تان بگذارید. اجازه بدهید به مدت حدودا ۱۵ دقیقه بماند. شما می‌توانید این روش درمانی را به مدت ۲ یا ۳ روز یا تا زمانی که قرمزی از بین رفته است، انجام دهید.

  • شیر و عسل برای درمان قرمزی چشم

روش دیگری برای درمان قرمزی چشم استفاده از ترکیب شیر و عسل است. هم شیر و هم عسل دارای خواص ضد باکتری و آرام‌بخش هستند که برای درمان قرمزی چشم ضرورت دارند. این روش درمانی همچنین به درمان خارش چشم کمک می‌کند.

خیلی ساده یک پد پنبه‌ای را در مقداری شیر سرد و خام فرو کنید و سپس آن را بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی چشم‌ آسیب‌دیده‌تان قرار دهید. به منظور درمان و جلوگیری از قرمزی چشم این روش درمانی را باید دو بار در روز انجام بدهید.

روش دیگر این است که می‌توانید شیر را با عسل ترکیب کنید تا این اختلال را درمان کنید. ابتدا باید عسل و شیر را به نسبت مساوی مخلوط کنید و سپس در حدود ۲ یا ۳ قطره از آن را در چشمان‌تان بریزید.

درمان قرمزی چشم در خانه به سبب عفونت ویروسی یا باکتریال

قرمزی چشم ویروسی مثل سرماخوردگی برای چشم است که درمان خاصی ندارد و خود به خود بعد از گذشت معمولا یک هفته خوب می شود باید به چشم یک یا دو هفته فرصت بدهید تا دوره بیماری تمام شود.

قرمزی چشم به سبب باکتری معمولا مواد مخاطی بیشتری در این حالت نسبت به حالت ویروسی یا آلرژیک تولید می شود که با تجویز آنتی بیوتیک ها توسط دکتر قابل درمان می باشد.

درمان قرمزی چشم

برای درمان قرمزی چشم در صورت ویروسی یا باکتریایی می توانید از روش های زیر کمک بگیرید

۱-از مسکن های بدون نیاز به نسخه مثل ایبورفن استفاده کنید

۲- استفاده از قطره های چشمی اشک مصنوعی

۳- قرار دادن دستمال مرطوب گرم به مدت چند دقیقه بر روی چشم

برای ساختن کمپرس برای چشم یک حوله تمییزرا در آب گرم فرو برده و خوب آن را بچلانید به طوری که دیگر آب از آن چکه نکند

بگذارید تا زمان سرد شدن حوله بر روی چشمانتان باشد

می توانید این کار را در روز چند بار تکرار کنید یا هر زمان که راحت بودید

هربار از یک حوله جدید استفاده کنید

اگر هر دو چشم شما درگیر بیماری است برای هرکدام از حوله جداگانه استفاده کنید

با یک حوله مرطوب می توانید مخاط خشک شده اطراف چشمانتان را پاک کنید

درمان قرمزی چشم در خانه بر اثر آلرژی

اگر التهاب چشمی شما به علت آلرژیک ایجاد شده باشد رفع منبع آلرژی مهم است یعنی تا زمانی چشم شما در معرض مواد آلرژی زا قرار داشته باشد علائم شما ادامه پیدا خواهد کرد

قرمزی آلرژیک مسری نیست می توانید به مدرسه یا محل کار خود بروید

برای بهبود علائم کار های زیر را می توانید انجام دهید

مصرف داروهای ضد آلرژی یا قطره چشمی ضد آلرژی

کمپرس حوله مرطوب سرد بر روی چشم – چند دقیقه بگذارید بر روی چشمانتان بمانداشک مصنوعی برای درمان قرمزی چشم

آیا شیر پستان برای رفع قرمزی چشم موثر است؟

گاها در بلاگ ها و شبکه های اجتماعی توصیه شده که برای رفع قرمزی یا درمان عفونت های چشمی از شیر مادر به صورت قطره چشمی استفاده شود . این توصیه به هیچ وجه علمی نیست حتی ممکن است مضر هم باشد. عفونت های چشمی در کودکان را جدی بگیرید و نگران رفتن به دکتر نباشید همچنین در این موارد از عمل کردن به توصیه های افراد غیر متخصص به شدت دوری کنید

برای مطالعه شیر از ۲۳ مادر سالم در بیمارستان سانفرانسیسکو جمع آوری شد. شیر برای اثرات آن بر علل شایع قرمزی چشم مورد آزمایش قرار گرفت و همچنین برای پیدا کردن هر گونه باکتری که در شیر وجود دارد، کشت شد. شیر مادر اثر کمی بر روی چند نوع باکتری داشت، اما تقریبا به اندازه یک آنتی بیوتیک کار نکرد. و همچنین باکتری هایی که در حال حاضر در شیر مادر هستند می توانند سایر عفونت های چشم را ایجاد کنند.

توصیه های بد درباره قرمزی چشم در اینترنت وجود دارد. هرگز چیزی را در چشم خود قرار ندهید که توسط پزشک تایید نشده باشد. غذاها و عصاره های گیاهی استریل نیستند و می توانند همه چیز را بدتر کنند.

رژیم غذایی مناسب برای درمان قرمزی چشم

آب ناکافی و دهیدراته بودن، می‌تواند باعث قرمزی چشم شود. برای حفظ تعادل مایعات 8 فنجان آب در روز بنوشید. غذاهای فرآوری شده، لبنیات و فست‌فودها در صورت مصرف زیاد باعث التهاب چشم می‌شوند. میزان این مواد غذایی را از رژیم غذایی روزانه خود کم و یا حذف کنید. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند التهاب را کاهش دهد. ماهی‌هایی مانند سالمون و دانه‌ها و مغزها مانند دانه کتان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین می‌توانید مکمل‌های حاوی امگا 3 مصرف کنید.

چه کارهایی را نباید انجام داد

هر نوع قرمزی چشمی دارید از استفاده خودسر از قطرهای کاهش دهنده قرمزی چشم توصیه نمی شود این قطره ها می توانند باعث ایجاد ناراحتی بیشتر شوند درصورتی که منشا قرمزی عفونت باشد .حتی ممکن است باعت تشدید علائم شما شوند

عفونت های باکتریایی یا ویروسی چشم به راحتی قابل انتقال هستند لذا ضروری است اقدامات پیشگیرانه مثل آنچه که در سرماخوردگی انجام می شود داشته باشید تا دیگران آلوده نشوند

نحوه جلوگیری از انتشار یا سرایت به چشم دیگر

رعایت موارد بهداشت عمومی به تنهایی کافی است

هر روز رو بالشتی را تعویض کنید

دستان خود را مکرر بشوئید مخصوصا زمانی که به چشمانتان دست زدید

هر روز از یک حوله تازه استفاده کنید

از استفاده لنزهای تماسی خود داری کنید تا زمانی که بهبودی کامل حاصل شود

چیزی که با چشم شما در تماس است را با کسی به اشتراک نگذارید

درمان قرمزی چشم

چه زمانی قرمزی چشم به معنای مشکل جدی ­تری است؟

قرمزی مزمن و مداوم چشم می­تواند علامت یک بیماری زمینه­ای باشد. این بیماری­ها بیشتر شامل بیماری­های روماتیک از جمله آرتریت روماتوئید و لوپوس هستند. قرمزی چشم همچنین می­تواند با بیماری کاواساکی (بیماری نادری که باعث تب در نوزادان و خردسالان می­شود) و بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز در ارتباط باشد.

برای درمان قرمزی چشم شما باید به چشم پزشک خود مراجعه کنید در صورتی که :

۱- درد دارید یا دچار مشکل در دیدن هستید

۲- چشمانتان به نور حساس شده ( به طوری که باعث شود یک فرد چشم خود را از نور محافظت کند، و اغلب برای جلوگیری از درد چشم این کار را می کند.)

۳- اینکه علائم شما بیش از یک هفته ادامه پیدا کند یا بدتر شود

۴- اینکه چشم شما مخاط یا pus زیاد تولید کند

Pus مایع ضخیم حاوی بافت، سلول و باکتری مرده است. بدن شما اغلب آن را هنگامی که آن را مبارزه با عفونت، به خصوص عفونت ناشی از باکتری است تولید می کند .

بسته به محل و نوع عفونت، می تواند بسیاری از رنگ ها، از جمله سفید، زرد، سبز و قهوه ای باشد. در حالی که گاهی اوقات دارای بوی بد است، همچنین می تواند بی بو باشد.

۵- شما علائم دیگر عفونت مانند تب و درد را دارید

هشدار در صورت بروز هر یک از مشکلات بالا به چشم پزشک خود مراجعه کنید

ویروس کرونا و قرمزی چشم

در برخی موارد نادر در افراد با کویید-19 یا ویروس کرونای جدید قرمزی چشم رخ می­دهد. کارشناسان تخمین می‌زنند که فقط 1 تا 3 درصد از مبتلایان به SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-19 می شود، دچار قرمزی چشم می­شوند. اگر قرمزی چشم همراه با سایر علائم کووید-19 مانند تب، سرفه و تنگی نفس باشد، احتمالاً دلیل دیگری دارد.

اولین مورد تایید شده کووید-19 در ایتالیا، یک زن 65 ساله بود که علائم وی شامل قرمزی چشم بود. کارکنان مراقبت­های بهداشتی از چشم­هایش نمونه برداشتند تا نشانه­های ویروس را در آن بررسی کنند. آنها دریافتند که این ویروس قبل از اینکه در پشت بینی وی وجود داشته باشد در چشم او بوده است. قرمزی چشم او ظرف 20 روز برطرف شد اما ویروس هنوز تا یک روز بعد در چشم او وجود داشت.

درمان قرمزی چشم

پیشگیری از قرمزی چشم

اگر خودتان یا کودکتان قرمزی چشم دارید، همیشه به طور منظم دستهای خود را بشویید و سعی کنید به منطقه قرمز شده چشم دست نزنید. پس از گذاشتن دارو روی چشم، دستها را بشویید. برای جلوگیری از پخش عفونت، هر فرد حوله یا سایر وسایل شخصی خود را داشته باشد، روتختی ها و حوله ها را روزانه عوض نمایید، سطوحی مانند پیشخوان و دستگیره در را ضدعفونی کنید و دستمال ها را پس از هربار استفاده دور بیندازید. اگر آرایش می کنید، هرگونه وسیله آرایشی را که در ناحیه چشم استفاده کرده اید دور بیندازید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار