|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۰۱

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با دو روش ربی و گوجه را به همراه فوت و فن های آن یادتان داده ایم.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای خوشمزه با رب و گوجه فرنگی را یادتان داده ایم. ترفند هایی که به خشمزه تر شدن املت کمک می کند را در امیدنیوز بخوانید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

املت ربی - طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مواد لازم برای ۲ نفر
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آب جوش ۴ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مرحله اول

برای تهیه املت ربی خوشمزه به روش قهوه خانه ای ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. معمولا در قهوه خانه ها برای تهیه املت ربی از تابه های یک نفره از جنس “روی” استفاده می شود. در ادامه حدود ۶ تا ۸ قاشق روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

ترفند های مزه دار کردن جوجه کباب را در امیدنیوز بخوانید.

مرحله دوم

اضافه کردن پیاز در املت قهوه خانه ای خیلی متداول نیست، اما بعضی از قهوه خانه ها به درخواست مشتری پیاز هم به املت اضافه می کنند. اگر شما هم می خواهید این املت را با پیاز درست کنید، برای شروع یک پیاز کوچک را پوست بگیرید.

ملت رستورانی - طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت مستقیم درون تابه روی حرارت رنده کنید، سپس کمی تفت دهید تا پیاز به خوبی سبک شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را با آب جوش داخل یک کاسه کوچک ترکیب می کنیم تا رقیق شود، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مهم ترین دلیل خوشمزه شدن املت های قهوه خانه ای سرخ کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به خوبی با حرارت بالا تفت می دهیم تا خوشرنگ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد و به روغن افتاد، تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم. سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی صبر می کنیم تا سفیده های تخم مرغ کمی سفت شوند.

مرحله ششم

اگر پس از اضافه کردن تخم مرغ ها بلافاصله املت را هم بزنیم، سفیده تخم مرغ باعث می شود رنگ املت سفید شود. اما اگر اجازه دهیم سفیده های تخم مرغ سفت شوند، سپس املت را هم بزنیم، در پایان املت خوشرنگ تری خواهیم داشت.

املت شاپوری - طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مرحله هفتم

یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه املت قهوه خانه ای مدنظر داشته باشیم این است که باید در ریختن روغن دست و دل باز باشیم، چون اگر روغن این غذا کم باشد، در پایان املت به طور کامل به تابه می چسبد و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

مرحله هشتم

هم زدن املت را تا زمانی که تخم مرغ به طور کامل بپزد، ادامه می دهیم، سپس اجازه می دهیم املت روغن بیندازد و جا بیفتند. در پایان املت را در همان تابه سرو می کنیم. در کنار این املت خوشمزه پیاز و نان بربری تازه را فراموش نکنید.

نحوه درست کردن املت قهوه خانه ای با گوجه

  • یک عدد گوجه بزرگ
  • یک عدد تخم مرغ
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • ۵۰ گرم کره

ملت پنیری - طرز تهیه املت قهوه خانه ای

طرز تهیه املت قهوه خانه با گوجه

  1. گوجه فرنگی را رنده کنید و سپس کره را در ماهیتابه قرار داده و پس از داغ شدن، گوجه را به آن اضافه نمایید تا با شعله کم به خوبی تفت بخورد.
  2. تخم مرغ ها را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. بعد از اینکه گوجه ها آب انداخت، تخم مرغ را به آن اضافه نمایید.
  3. اگر ترجیح می دهید املت شما بافت نرم تری داشته باشد بعد از ۵ دقیقه املت آماده است اما اگر می خواهید تخم مرغ سفت تر بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید املت روی شعله ملایم بپزد.
  4. توجه داشته باشید می‌توانید مخلوطی از رب و گوجه را نیز برای طبخ این املت استفاده کنید. برای این کار کافیست نصف قاشق رب را به گوجه رنده شده در حال سرخ شدن اضافه کنید.
  5. همچنین بهتر است املت را در ماهیتابه روی بپزید تا طعم اصیل خود را حفظ کند. این غذا در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می شود.

فوت و فن طرز تهیه املت قهوه خانه ای و رستورانی 

  • اگر طعم پیاز داغ را در املت ربی و املت با گوجه می‌پسندید بعد از کشیده شده آب گوجه‌ فرنگی مقداری پیاز داغ که از قبل آماده کرده‌اید به آن اضافه کنید. طرز تهیه پیاز داغ را بلد هستید؟
  • اضافه کردن فلفل دلمه‌ای به املت ربی و املت با گوجه کاملا سلیقه‌ای است. در صورت تمایل بعد از کشیده شده آب گوجه‌فرنگی و به روغن افتادن آن می‌توانید فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید.
  • برای درست کردن یک املت گوجه‌ فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه بهتر است به املت با گوجه، رب‌ گوجه‌ اضافه نکنید. اما در صورت تمایل می‌توانید کمی پیش از به روغن افتادن گوجه‌فرنگی‌ها یک قاشق غذاخوری یا کمتر رب گوجه هم اضافه کنید.
  • یک روش دیگر برای درست کردن یک املت گوجه‌ فرنگی حرفه‌ای و خوشمزه که البته کاملا به سلیقه غذایی و ذائقه شما بستگی دارد این است که  پیاز داغ، یک حبه سیر رنده شده، و زردچوبه مخلوط با سبزی‌های معطر مثل جعفری را تفت بدهید و بعد گوجه‌ فرنگی‌های نگینی خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید، وقتی آب گوجه‌ فرنگی جمع شد و به روغن افتاد، تخم مرغ‌ها را بشکنید.

املت گوجه ای - طرز تهیه املت قهوه خانه ای

  • برای طرز تهیه املت با گوجه فرنگی اگر فرصت بلانچ کردن گوجه‌فرنگی‌ها را ندارید آن‌ها را رنده کنید یا در مخلوط‌کن پوره کنید.
  • در روش تهیه املت قهوه‌خانه ای یک نکته طلایی است است که در یک ظرف جداگانه رب گوجه فرنگی و آب جوش را به خوبی ترکیب کنید، سپس به ماهیتابه اضافه کنید و رب را در روغن تفت دهید.
  • اگر دوست دارید تخم‌مرغ‌ها در املت به صورت درسته باشند به جای هم زدن، درب ماهیتابه را بگذارید و بنا بر سلیقه و هر مقدار که دوست دارید تخم‌مرغ‌ها سفت یا عسلی یا حد وسط این دو باشند شعله گاز را خاموش کنید و بلافاصله درب ماهیتابه را بردارید.
  • اگر احساس کردید به مقدار بیشتری کره یا روغن نیاز دارید طبق نظر خودتان مقداری دیگر کره، روغن حیوانی یا روغن مایع قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ ها به محتویات ماهیتابه اضافه کنید.
  • برای تهیه املت قهوه خانه‌ای باید در استفاده از روغن دست و دل باز باشید.
  • اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها را در املت هم بزنید به هیچ‌وجه درب ماهیتابه را نبندید. یک روش بهتر این است که قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها به رب یا گوجه‌ فرنگی، آن‌ها را در یک ظرف جداگانه هم بزنید و سپس به تابه اضافه کنید. کمی که سفیده تخم‌مرغ خودش را گرفت آن را هم بزنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار