|
|
کدخبر: ۱۵۰۴۸۵

شما طبق وظیفه ‏ای که داشتی، به من و بقیه شاگردان درس دادی. بنابراین، نباید به خاطر این کار انتظار داشته باشی من برای شما پارتی ‏بازی کنم.

گروه فرهنگی مشرق -امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایض دینی و از ضروریات اسلام است که جامعه دینی را پرنشاط می سازد، و در صورت اهتمام مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی، بسیاری از زشتی ها از جامعه رخت می بندد و ارزش های دینی و انسانی حاکم می شود.

با توجه به شهادت علی خلیلی جوان ۲۱ ساله که با دردی سرشار از بی مهری برخی مسئولین و جامعه پس از تحمل ۲ سال رنج بیماری و بی توجهی مسئولین به شهادت رسید، به مرور خاطرات و سیره زندگی شهدای انقلاب اسلامی که الگوهای خوبی برای جوانان امروز ما هستند خواهیم پرداخت.


۶ - شهید عباس بابایی

یکی از خویشاوندان سردار رشید اسلام، شهید عباس بابایی در نقل خاطره ‏ای آورده است: «یک شب عباس منزل ما بود. یکی از معلمان دوره دبیرستانش از طریق یکی از اقوام به خانه ما آمد تا عباس درباره پسر او که سرباز بود، توصیه و سفارش کند!

عباس که بوی پارتی‏ بازی را احساس کرده بود و با اینکه روحیه‏ اش به این جور کارها نمی‏ خورد، خیلی مؤدبانه و در کمال آرامش و با زبانی نرم به معلمش گفت: شما طبق وظیفه ‏ای که داشتی، به من و بقیه شاگردان درس دادی. بنابراین، نباید به خاطر این کار انتظار داشته باشی من برای شما پارتی ‏بازی کنم.

آن شب، اینقدر ملایم و لطیف امر به معروف کرد و معلم دبیرستانش را قانع کرد که برایم خاطره ‏ای فراموش ‏نشدنی شد.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار