|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۹۵

منابع اماراتی مدعی شدند

خبرگزاری تسنیم: منابع اماراتی مدعی شدند فردی را دستگیر کرده اند که عامل اصلی در ناپدید شدن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بوده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی گالف نیوز به نقل از یک منبع رسمی امارات اعلام کرد یک عضو کلیدی گروهی که مظنون به ربودن شاهد پرونده کرسنت است توسط نیروهای امنیتی امارات دستگیر شده است.

در ژوئن ۲۰۱۳ فردی به نام یزدی در دوبی ناپدید شد. وی که تاجری ایرانی با تابعیت مضاعف انگلیسی بود تنها شاهد پرونده کرسنت بود و شهادت وی در دادگاه برای اثبات وجود فساد در این پرونده و رفع مسوولیت از ایران در زمینه عدم صادرات گاز به امارات می توانست تعیین کننده باشد.
بنا به ادعای منابع اماراتی فردی که مظنون به دست داشتن در ربودن یزدی است و دستگیره شده است ایرانی می باشد. گالف نیوز به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده نوشت: «این مظنون یکی از اعضای مهم تیم اصلی ای است که عباس یزدی، تاجر ۴۴ ساله مالک یک شرکت تجاری در دوبی را ربوده است.»
این منبع افزود، سه مظنون ایرانی که در ماه ژانویه در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند، تنها تسهیل کننده ربایش یزدی بودند و از نظر لجستیکی به انجام این عملیات کمک کرده بودند. وی از افشای مکان و یا وضعیت یزدی خودداری کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس در ماه آگوست گفته بود، در مورد پرونده یزدی با مقامات اماراتی و ایرانی در تماس است.
یزدی در ۲۵ ژوئن ربوده شد و آتنا، همسر وی دولت انگلیس را به خاطر ناپدید شدن همسرش مورد انتقاد قرار داد.
این منبع آگاه در پاسخ به سوالی در مورد اطلاع دادن به دولت ایران گفت، تمام فرآیندهای دیپلماتیک و کنسولی مورد نیاز هماهنگ شده اند و به مقامات ایرانی به صورت رسمی اطلاع داده شده است.
منابع دیپلماتیک گفتند، در پرونده های اینچنینی مقامات انگلیسی نیز مطلع می شوند.
انتهای پیام / / ۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار