|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۵۴

فرمانده نیروی انتظامی / ۲

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی گفت: مردم علاقه مفرط به پراید ندارند ولی مسائل اقتصادی مردم را وادار به استفاده از این خودرو می کند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش رو بودن بحثهدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: قطعا متغیرهای اقتصادی رابطه نزدیکی با وقوع جرم و سرقت دارند و پیش از این نیز شاهد بودیم که با جهش قیمت ارز وقوع سرقت نیز افزایش داشت. ولی در مجموع دولت با تمهیدات خود سازوکارهای لازم برای جبران گرانی ها را در نظنر گرفته است و امیدواریم این طرح ها به بهبود اوضاع اقتصادی مردم منجر شود نه تضعیف آن.

* مسائل اقتصادی مردم را وادار به استفاده از پراید کرده است

وی در ادامه به خطرسازی خودروهای تولید داخلی همچون پراید در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مردم علاقه مفرط به پراید ندارند ولی مسائل اقتصادی مردم را وادار به استفاده از این خودرو می کند و اگر ۳۰ درصد از تصادفات امسال به این خودرو ارتباط دارد این موضوع به میزان فراوانی خودروی پراید نیز وابسته است. لذا هم مردم باید احتیاط را چاشنی رانندگی خود کنند و هم خودروسازان در جهت بهبود افزایش کیفیت خودروهای خود گام بردارند. در مجموع امیدواریم که با بهبود شرایط اقتصادی مردم در سال ۹۳ امسال سال بهتری در موضوع کیفیت خودروها باشد ولی نباید انتظار اقدامات ناگهانی را داشت.

* وقوع ۲۸۵ هزار سرقت در تهران بزرگ در سال ۹۲

احمدی مقدم در بخش دیگری از این نشست به وقوع بیش از ۲۸۵ هزار سرقت در تهران بزرگ در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی تهران بزرگ در وقوع سرقت های کشور بیش از ۷۰۰ هزار سرقت در سال ۹۲ در تمام کشور به وقوع پیوسته است که این رقم در برابر جرائم دیگر بسیار چشمگیر است ولی در عین حال پلیس از رسیدگی به این موضوع غافل نیست و سامانه شناسایی اموال نیز با توجه به عزم پلیس در مقابله با سرقت مدنظر است.

* نسبت ماموران پلیس در روستاها به جمعیت روستایی بیش از جمعیت شهری است / قوانین بین المللی اهرمی برای فشار به ایران است

وی در ادامه با اشاره به نسبت به کارگیری ماموران نیروی انتظامی در شهرها و روستاها افزود: یک سوم از ماموران نیروی انتظامی در مناطق روستایی و در بخش های برون شهری خدمت می کنند و نسبت کارکنان ناجا در روستاها نسبت به جمعیت روستایی بیش از جمعیت شهری است.

احمدی مقدم همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر الزام مقررات بین المللی برای استرداد مجرمین در کشورهایی که قرارداد دوجانبه پلیسی ندارند، گفت: استرداد مجرمین تنها تابع قراردادهای دوجانبه بین کشورها نیست و علاوه بر آن مقررات بین المللی وجود دارد ولی به نظر می آید رفتارهای کشورهایی همچون کانادا در برابر عدم استرداد خاوری اقدامی غیرمسئولانه در برابر مقررات بین المللی است و عمدتا شاهد هستیم که قوانین بین المللی تنها برای فشار به کشورهایی همچون ایران به کار می رود.

وی ادامه داد: البته کانادا صراحتا اعلام عدم همکاری با ایران برای استرداد خاوری ندارد و آنها مدعی هستند که خاوری در کانادا نیست.

* امنیت صددرصد مرزها بدون اقدام مشترک با کشورهای همسایه امکانپذیر نیست

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به فعال شدن گروهک های تروریستی بعد از انهدام گروهک ریکی اشاره و تاکید کرد: متاسفانه بعد از انهدام گروهک ریگی گروه های توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه در مرزها فعال شدند ولی هر چقدر ما در آموزش مرزبانان و امنیت مرزها تلاش کنیم بدون اقدامات مشترک با کشورهای همسایه نمی توانیم امنیت صددرصدی در مناطق مرزی ایجاد کنیم و د درحال حاضر نیز پاکستان و افغانستان در مناطق همجوار با ایران دارای ثبات امنیتی نیستند.

* یک درصد کاهش سرعت چند درصد کاهش تلفات را به همراه دارد

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا پلیس راهور ایران کاهش سرعت تردد خودروها را اولویت خود می داند در حالی که در برخی کشورهای پیشرفته دنیا اتوبانهایی بدون محدودیت سرعت وجود دارد و آمار تلفات آنها کمتر از ایران است؟ گفت: اینجا ایران است و ما متغیرها را در کاهش تلفات بررسی می کنیم و وقتی شاهد هستیم که به ازای هر یک درصد کاهش سرعت، چند درصد از تلفات رانندگی کاهش می یابد درصدد کاهش سرعت خودروها هستیم و در مجموع زیرساخت های موجود کشور ما اجازه نمی دهد که افزایش سرعت خودروها صورت گیرد. در عین حالی که ما هیچ راننده ای را ملزم به تردد با سرعتی خاص نمی کنیم و تنها سرعت مجاز را اعلام می کنیم.

* امان نامه به اعضای گروهک جیش العدل داده نشده است

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر صحت ارائه امان نامه به جیش العدل در برابر آزادی مرزبانان گفت: در این موضوع صحیح نیست که وارد جزئیات شویم ولی هیچ زمان نامه ای برای این گروهک صادر نشده و ارائه امان نامه وظیفه دستگاه قضایی است که آن نیز تابع مقررات خاص خود است و در مقابل مرزبانان هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

* واگذاری ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی به سپاه براساس تصمیم مقامات مسئول کشور انجام شد

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به واگذاری ۳۰۰ کیلومتر از مناطق مرزی شرق کشور به سپاه گفت: در زمان صلح عمدتا نیروهای دفاعی برای تامین امنیت کشور کمک می کنند و با توجه به اینکه انسداد مرزهای شرقی با امکانات ناجا زمان زیادی به طول می انجامید مقامات مسئول کشور تشخیص دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با امکانات مهندسی خود کنترل این بخش را برعهده گیرد ولی این اقدام دائمی نیست و مسئولیت این بخش از مرز تنها تا زمان تکمیل احداثات مهندسی خواهد بود.

* عزل فرمانده مستقیم یگان مرزبانان ربوده شده / فیلم گروگانگیری مرزبانان به غرور ما ضربه می زند

احمدی مقدم در ادامه این نشست ضعف نظارت و عملکرد مرزبانان را در گروگانگیری سربازان موثر دانست و افزود: گروگانگیری سربازان مرزبانی هم به دلیل ضعف نظارتی بر آنها بوده و هم به دلیل ضعف عملکرد آنها. لذا فرمانده مستقیم یگان مربوطه عزل و فرماندهی آن منطقه نیز ارتقاء یافت و نیروی انتظامی با توجه به این موضوع درصدد تقویت آموزش مرزبانان است.

وی ادامه داد: متاسفانه بخشی از گروگانگیری مرزبانان به دلیل بی انضباطی این افراد بود و آنچه در فیلم منتشر شده از گروگانگیری مرزبانان نمایش داده شد به غرور ما ضربه می زند و من در سفر اخیر خود به منطقه سیستان پیگیر این موضوع هستم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما هرج و مرج اطلاع رسانی وجود دارد و برخی مسئولان کشور در برابر پاسخ خبرنگاران خود را ملزم به پاسخ می دانند در حالی که مسئولیت اطلاع رسانی درباره مرزبانان به گروگان گرفته شده برعهده معاون امنیتی وزارت کشور گذاشته شده است و من نیز تلاش می کنم که در اظهار نظرهای خود چیزی خلاف این موضوع عنوان نکنم.

احمدی مقدم در پایان این نشست به عملکرد ماموران نیروی انتظامی در سال ۹۲ نمره ۱۸ را منتصب کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار