|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۴۱

معاون سازمان مالیاتی در گفت وگو با تسنیم خبر داد؛

خبرگزاری تسنیم: معاون مالیات های مستقیم سازمان مالیاتی از اعمال یکسان سازی نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیر دولتی از ابتدای سال ۹۳ خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین امسال مالیات بر ارزش افزوده از ۶ به ۸ درصد افزایش یافته و در کالاها اعمال شده است.

حسین وکیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر خصوص یکسان سازی حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی براساس قانون بودجه ۹۳ اظهار داشت: در سال های گذشته نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیر دولتی بایکدیگر تفاوت داشت اما براساس قانون بودجه سال جاری برای اولین بار مالیات حقوق این دو بخش یکسان شده است.

وی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون مالیاتی در مجلس گفت: علاوه بر قانون بودجه بنا شده این تبصره در قانون جامع نظام مالیاتی گنجانده شود تا از این پس نیاز به تصویب آن در قوانین بودجه سالانه نباشد.

معاون مالیات های مستقیم سازمان مالیاتی تأکید کرد: با تصویب این تبصره در قانون جامع نظام مالیاتی به صورت دائمی نرخ مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیر دولتی یکسان خواهد شد.

به گفته وکیلی، در سال جاری سقف معافیت های مالیاتی نسبت به سال های قبل از افزایش چند برابری برخوردار شده و در عین حال نرخ مالیاتی حقوق برای کارمندان بخش غیر دولتی کاهش یافته و به ۱۰ درصد رسیده است.

وی همچنین از اعمال افزایش ۲ درصدی مالیات برارزش افزوده کالاها و خدمات از ابتدای سال ۹۳ خبر داد و گفت: تمامی کالاهایی که از ابتدای فروردین امسال تولید و وارد بازار شده اند با افزایش مالیات بر ارزش افزوده از ۶ به ۸ درصد همراه بوده اند.

به گزارش تسنیم، نرخ مالیات حقوق کارگران و کارمندان در سال ۹۳ برای نخستین بار یکسان شد که بر این اساس تا سقف ماهانه یک میلیون تومان معاف، مازاد یک میلیون تا ۷ میلیون ۱۰ درصد و مازاد بر ۷ میلیون ۲۰ درصد مالیات از کارکنان بخش دولتی و خصوصی اخذ می شود.

بر اساس بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۹۳ کل کشور که از سوی حسن روحانی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و از ابتدای سال ۹۳ لازم الاجراست، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۵۲) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۳، مبلغ یک صد و بیست میلیون(۱۲۰.۰۰۰. ۰۰۰) ریال در سال تعیین می شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد(۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد(۲۰%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه های اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می گردد.

به گزارش تسنیم، در سالهای گذشته نرخ مالیاتی کارمندان برای درآمدهای بالاتر از سقف معافیت ۱۰ درصد بود ولی برای کارگران این نرخ به صورت پلکانی از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کرد که این تبعیض مالیاتی اعتراض شدید کارگران را در پی داشت. بر همین اساس، مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض، در قانون بودجه امسال نرخ مالیاتی کارمندان و کارگران را از سال ۹۳ یکسان کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار