|
|
کدخبر: ۱۵۵۶۶۳

خبرگزاری تسنیم: توهین و زخم زبان پدر به پسرش، منجر به درگیری خانوادگی شد که با قتل پدر خاتمه یافت.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، دهم اسفند ماه سال ۹۲ مرد جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه حدود یک ماه قبل برادرش فوت کرده و در تاریخ هفتم بهمن ماه به خاک سپرده شده است، عنوان کرد که به مرگ برادرش مشکوک است و خواستار پیگری و کشف حقیقت ماجرا توسط پلیس آگاهی شد.

با اظهارات این شخص و تنظیم شکایت از سوی وی، بلافاصله پرونده ای در اداره جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان تشکیل شد و کارآگاهان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

در بررسی های صورت گرفته از پزشکی قانونی مشخص شد که جسدی با مشخصات اعلام شده در تاریخ مذکور معاینه شده و فرزندان وی علت مرگ او را سقوط از پله و فرو رفتن قطعات شکسته شده بشقابی که در دستش بوده به شکمش عنوان کرده بودند و پزشکی قانونی نیز برهمین اساس جواز دفن جسد را صادر کرده است.

با تایید اظهارات شاکی، تحقیقات ویژه کارآگاهان و جمع آوری ادله لازم در خصوص احتمال به وقوع پیوستن قتل جمع آوری شد تا اینکه کارآگاهان دریافتند که فرد مذکور با پسر ۳۲ ساله اش به نام حبیب دارای اختلافات مالی بوده و بیشتر اوقات در منزل با یکدیگر درگیری لفظی و فیزیکی نیز پیدا می کردند.

با به دست آمدن این اطلاعات، احتمال ارتکاب قتل پدر به دست پسرش بر سر اختلافات مالی قوت گرفت و حبیب برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان احضار شد.

حبیب در بازجویی های اولیه علت مرگ پدرش را سقوط از پله عنوان می کرد و با گریه و زاری و اظهار ناراحتی از مرگ پدرش، قصد گمراه کردن کارآگاهان را داشت تا اینکه ضد و نقیض گویی های وی باعثشد تا مراحل بازجویی و تحقیقات از متهم همچنان ادامه یابد و سرانجام پس از مواجهه با مدارک و مستندات علمی، به قتل پدرش اعتراف و راز جنایت را برای کارآگاهان پلیس فاش کرد.

حبیب که از کرده اش ناراحت و پشیمان بود و ادعا داشت که نمی خواسته ماجرا به این شکل خاتمه یابد، در ادامه اظهاراتش گفت: من قبلاً حسابدار پدرم بودم و به دلیل بد حسابی که داشتم پدرم مرا از این کار کنار گذاشته بود، اما همیشه با من برسر بدحسابی هایم دعوا راه می انداخت و من هم با او دعوا می کردم و چند بار هم درگیر شدیم. تا اینکه در روز حادثه برای کاری به منزل پدرم رفته بودم که او دوباره زخم کهنه را باز کرد و در مورد حساب و کتاب ها، من را بازجویی کرد و سرو صدای ما بالا رفت و پدرم هرچه توانست به من توهین کرد. من هم نتوانستم طاقت بیاورم و یقه پیراهنش را گرفتم و به سمت آشپزخانه بردم و با هم درگیر شدیم؛ در حین درگیری، کاردی را برداشتم و چند ضربه به شکمش زدم، ضرباتم خیلی کاری بود و پدرم مرا ول کرد و به زمین افتاد و چند دقیقه بعد آخرین نفس هایش را کشید و تمام کرد.

من بلافاصله این فکر به ذهنم خطور کرد تا با صحنه سازی طوری نشان دهم که پدرم از پله ها سقوط کرده و بشقابی که در دستش بوده پس از شکسته شدن به شکمش فرو رفته و باعثمرگش شده است. لذا جسد پدرم را بلند کردم و از پله ها به پایین پرتاب کردم و یک بشقاب چینی را خرد کردم و طوری در کنار شکمش قرار دادم که همه چیز عادی جلوه کند، بعد هم آشپزخانه را تمیز کردم و چاقو را مخفی کردم و به اورژانس و بعد هم با فامیل تماس گرفتم و موضوع را به آنها گفتم. کم کم همه موضوع را باور کرده بودند تا اینکه یکی از عموهایم که در یکی از استان های دیگر زندگی می کند به موضوع مشکوک شد و برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی آمد.

سرهنگ " ستار خسروی " رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کارآگاهان این پلیس در تمام مراحل کشف حقیقت و ماجرای قتل از تحقیقات علمی و بازجویی های کاملاً تخصصی استفاده کردند و توانستند در مدت کمی راز مرگ مشکوک مرد ۵۰ ساله را برملا کنند گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و با اعترافات صریح فرزند مقتول، متهم جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به شکایت شاکیان پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار