|
|
کدخبر: ۱۶۱۶۷۹

علیرضا قزوه شاعران حلقه آفتابگردان ها را به رصد اتفاقات روز جامعه مسلمین به ویژه کشور سوریه فراخواند و گفت: مَثَل ما و سوریه مَثَل دو خانه چوبی همجوار است که اگر یکی از این خانه ها آتش بگیرد، ساکنان خانه دیگر نمی توانند آرام و بی دغدغه بخوابند.

گروه فرهنگی مشرق، علیرضا قزوه در اختتامیه نخستین اردوی بانوان شعر انقلاب اسلامی که به همت موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب برگزار شده بود شاعران جوان را به خلق دیدگاه های تازه و بدیع دعوت کرد و با اشاره به پیروی شاعران جوان تر از مدهای شعری و استفاده آنان از واژگان و وزن های محدود و مشابه آنان را به شکستن این مدها فراخواند.

توصیه ای دیگر او به این جمع که تعداد زیادی شاعران جوان و تازه کار نیز حضور داشتند استفاده این گروه از وزن های کوتاه بود و گفت وزن بلند برای شروع کار خوب نیست چرا که در وزن بلند حشو زیاد داریم و در این مرحله شاعر جوان برای پر کردن وزن مجبور از استفاده از کلمات غیر ضروری می شود و در نهایت ما با یک زبان شل و ول در شعر مواجه می شویم.

او با طرح خاطره ای در این بیان گفت: من بعد از اولین تجربه شعری ام که در روزنامه ام چاپ شد که فکر می کنم نیمایی هم بود به سراغ مرحوم سیدحسن حسینی رفتم و ایشان مرا به سرودن رباعی و دوبیتی در آغاز کار تشویق کرد و گفت در قالب کوتاه دست شاعر بازتر است وزن کوتاه است حشو و اضافات کمتر است محدودیت قافیه نیست و در این قالب شاعر نفس کم نمی آورد.

این شاعر انقلاب در بخش دیگر سخنان خود ورود به حوزه های آئینی و بی تفاوت نبودن نسبت به اتفاقات روز جامعه مسلمانان را مهم ترین وظیفه شاعران خواند.

قزوه با اشاره اینکه همه شاعران بزرگ ما بدون استثنا برای حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین امیرالمومنین علی مرتضی(ع) شعر دارند گفت بعضی از تازه واردها گول می خورند که شعر آئینی و ارزشی نباید گفت در صورتی که برای شاعران بزرگ و نامدار ما با همین مهم گمراه شده است.

وی شاعران حلقه آفتابگردان ها را به رصد اتفاقات روز جامعه مسلمانان به ویژه کشور سوریه فراخواند و گفت: مثل ما و سوریه مثل دو خانه چوبی همجوار است که اگر یکی از این خانه ها آتش بگیرد ساکنان خانه دیگر نمی توانند آرام و بی دغدغه بخوابند چرا که به زودی آتش گریبان آنها را نیز خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه پیروزی های مسلمانان مدیون مقاومت های مردمی است به تاثیرگذاری حزب الله لبنان، کارگران افغانستانی و بچه های پایین شهر کشورمان در حفظ حریم حرم حضرت زینب(س) و همچنین تغییر معادلات منطقه به نفع مسلمانان پرداخت و گفت پیروزی های مسلمانان مدیون همین ها است و معادلات را همین افراد عوض کردند نه توافقنامه های ژنو ۲ و ۳.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار