|
|
کدخبر: ۱۶۴۶۴۴

مدیرکل دفتر تغذیه وزارت بهداشت در ساوه:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در ساوه گفت: ۹۰ درصد مردم کشور دچار کمبود دریافت کلسیم هستند و در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازساوه، زهرا عبداللهی در همایش بزرگ هفته سلامت که در این مراسم از نماینده مردم ساوه و زرندیه به دلیل پیگیری در راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مروجان سلامت شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد، با توصیه مردم به رعایت تعدیه صحیح و پرهیز از بی تحرکی اظهار کرد: این بیماری ها قابل پیشگیری هستند و با اصلاح نحوه زندگی می توانیم از خود در برابر بیماری ها محافظت کنیم.

وی افزود: غذاهای چرب و سرخ شده در رژیم غذایی مردم به مقدار زیادی مصرف می شود و به همین سبب اضافه وزن و سایر بیماری های مرتبط با آن رادر کشور شاهد هستیم.

عبداللهی با اشاره به این که مصرف رژیم غذایی حاوی همه گروههای غذایی می تواند تضمین کننده سلامت قلب باشد گفت: نمک عامل بروز ۶۲درصد بیماری های قلبی و عروقی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر سطح دانش و آگاهی جامعه نسبت به مواد غذایی و الگوی تغذیه ارتقا یافته است اما تکنولوژی به سمت کم تحرک کردن بشر پیش می رود.

وی افزود: سالانه هر ایرانی ۳۳لیتر نوشابه مصرف می کند که این نوشیدنی های گاز دار جذب کلسیم را با مشکل مواجه می کند و باید دانست متوسط سرانه مصرف نوشابه گازدار در ایران بیشتر از مصرف جهانی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: ۱۹ درصد بروز سرطان های گوارش ناشی از تغذیه ناصحیح و کمبود سبزی و میوه در سبد غذایی است.

عبداللهی با اشاره به این که ۷۰ درصد بیماری ها غیر واگیرهستند گفت: با خود مراقبتی که شعار امسال است می توانیم از خود در برابر بیماری ها محافظت کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: حوزه سلامت دغدغه اصلی " مقام معظم رهبری " و مجموعه بهداشت و درمان کشور است.

وی افزود: رعایت تغذیه مناسب و تحرک بدنی دو فاکتور اصلی در سلامت بدن است که رعایت آن ها سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار