|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۲۵

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات دیروز بازار جهانی ۷۵ سنت کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از فاکس بیزینس، در حالی که تنش ها در مورد اوکراین، بین روسیه و غرب، نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت برنت روز جمعه در آستانه تعطیلات آخر هفته و به دلیل برداشت سود و عرضه مناسب نفت در آمریکای شمالی کاهش یافت.
آمارهای منتشر شده از سوی دولت آمریکا در روز چهارشنبه در مورد افزایش ذخایر نفت خام این کشور، بر قیمت نفت خام آمریکا که کمتر از ریسک های ژئوپلتیک و نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت در اروپا تاثیر می پذیرد، تاثیر منفی گذاشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز جمعه با ۷۵ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و ۳۴ سنت کاهش یافت و به ۱۰۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.
پس از آنکه جدایی طلبان در اوکراین کنترل چند شهر این کشور را حفظ کردند و روز جمعه یک اتوبوس حامل ناظران بین المللی را توقیف نمودند، آمریکا، آلمان و انگلیس اعلام کردند که تحریم های جدیدی را علیه روسیه به اجرا خواهند گذاشت.
در همین حال، روسیه به کیف هشدار داده است که به دلیل ارتکاب جنایت خونین در شرق اوکراین با عدالت مواجه خواهد شد. نیروهای اوکراین در اولین استفاده از نیروی مرگبار برای باز پس گیری بخش هایی از خاک این کشور از جدایی طلبان، ۵ شورشی طرفدار مسکو را کشتند.
باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «وضعیت اوکراین تحت تاثیر آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد حجم ذخایر این کشور قرار گرفته است. تاثیر این آمارها بر بازار کاهشی بود و من فکر می کنم ما همچنان داریم تاثیر این گزارش را مشاهده می کنیم.»
به گفته تحلیلگران، علاوه بر جنگ لفظی در مورد اوکراین، چند عامل حمایتی دیگر برای افزایش قیمت نفت برنت وجود داشت، اما به اندازه کافی قوی نبودند که بتوانند روند قمیت را افزایشی کنند.
انتهای پیام / / ۱۶۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار