|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۹۶

خبرگزاری تسنیم: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران، فردی را که با روشی خلاقانه بیش از ۳۵ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، در پی مراجعه یکی از شهروندان به ماموران پلیس فتای مازندران مبنی بر کلاهبرداری ۱۷ میلیون ریالی با جعل رسید دستگاه کارت خوان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس سایبری استان قرار گرفت.

براساس این گزارش، ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و تحقیق از مالباخته دریافتند، متهم پس از خرید کالا از فروشگاه ها به بهانه محرمانه بودن رمز کارت، شخصاً اقدام به پرداخت وجه از طریق دستگاه کارت خوان(POS) می کرده و رسید جعلی پرداخت از طریق دستگاه را به فروشنده ارائه می داده است که در ادامه تحقیقات نیز ماموران از وقوع چندین فقره جعل و کلاهبرداری به همین شیوه در برخی دیگر از شهرستان های استان با خبر شدند.

این گزارش حاکی است، ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام رد این مرد مرموز را در یکی از شهرستان های غرب استان زدند و در اقدامی غافلگیرانه این فرد را به نام «ح – ص» دستگیر کردند که متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به کلاهبرداری ۳۵ میلیون تومانی در ۷۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.

این فرد در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت: به بهانه های خرید اجناس و اخذ پرینت حساب با مراجعه به فروشگاه های مختلف پس از اخذ پرینت مبلغ مورد نظر از دستگاه POS همان فروشگاه، با دستگاهی که خودم ساخته بودم اقدام به جعل رسید دستگاه کارت خوان می کردم.

متهم به جعل ادامه داد: پس از یکی دو ساعت با مراجعه مجدد به مغازه مورد نظر و خرید اجناس به همان مبلغ مورد نظر و دور از چشم صاحب مغازه و به بهانه این که رمز کارت یک رمز خصوصی و محرمانه است به پشت دستگاه POS می رفتم و سپس به صورت صوری اقدام به کشیدن کارت کرده و برگه رسیدی را که قبلاً جعل کرده بودم را به فروشنده تحویل می دادم.

متهم همچنین به کلاهبرداری از کسبه و بازاریان در سطح شهرستان های استان مازندران، گیلان، گلستان و تهران اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران به متصدیان واحد های صنفی و فروشگاهی توصیه کرد: برای پیشگیری از جعل و کلاهبرداری، هنگام اخذ رسید دستگاه کارت خوان از مشتریان هر دو قبض صادره از دستگاه را دریافت کرده و با یکدیگر تطبیق دهند.

وی همچنین گفت: بانک های عامل اعداد مبالغ خریداری شده در قبض دستگاه pos را طوری طراحی کرده اند که روی این اعداد سایه دارد تا امکان جعل توسط جاعلان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار