|
|
کدخبر: ۱۶۸۶۶۹

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کاروان های زمینی و هوایی زائران ایرانی عتبات از امروز طبق روال عادی به عراق عزیمت می نمایند و تغییری در برنامه سفر آنان بوجود نخواهد آمد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محسن نظافتی اظهار داشت: فرودگاه نجف از ساعت ۲۱ شب گذشته مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده و پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی این فرودگاه از سرگرفته شد.

وی افزود: از غروب روز گذشته تمام مرزهای زمینی عراق نیز باز شده و رفت و آمد کاروان های زمینی زائران ایرانی از طریق این مرزها صورت می گیرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: فرودگاه بغداد نیز که به علت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق موقتاً بسته شده بود، مجدداً از ساعت ۸ و نیم صبح امروز آغاز بکار نموده و پروازهای رفت و برگشت زائران از این فرودگاه از سرگرفته می شود.

نظافتی تصریح کرد: برنامه ریزی برای اعزام کاروان های زمینی و هوایی زائران ایرانی که در دو روز گذشته سفرشان لغو گردیده بود، صورت گرفته و این گروه از زائران طی روزهای آتی به عتبات اعزام خواهند شد و هیچ کاروانی بلاتکلیف نخواهد بود و برنامه سفر این عزیزان از طریق سامانه ثبت نام عتبات به ادارات حج و زیارت استانها جهت ابلاغ به کارگزاران زیارتی استان اعلام شده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام های زائران ایرانی به عتبات از امروز به روال قبل بازمی گردد، بیان کرد: کاروان های زائران ایرانی مستقر در عراق که به علت بسته بودن مرزها طی این روزها نتوانسته بودند به کشور بازگردند، از صبح امروز به ترتیب به کشور باز می گردند و عملیات بازگشت این کاروان ها تا پایان امروز به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان در خصوص پرداخت خسارت به زائرانی که طی ایام برگزاری انتخابات در عراق تغییر در روز و نحوه سفرشان ایجاد شده بود، گفت: خسارت مربوط به کاهش تعداد روز سفر برخی کاروانهای اعزامی به عراق در این ایام و هزینه مابه التفاوت ناشی از تغییر در نحوه برگشت کاروان های هوایی که به علت بسته بودن فرودگاه های عراق به صورت زمینی به کشور بازگردانده شده اند، محاسبه شده و ظرف دوهفته آینده به زائران عودت داده خواهد شد.

سومین انتخابات پارلمانی عراق روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در این کشور برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار