|
|
کدخبر: ۱۶۹۹۱۸

یک استاد علوم ارتباطات در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در مطبوعات کشور گفت: در خصوص آزادی مطبوعات در کشورهای غربی اغراق می شود.

اسماعیل قدیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی وضعیت فعلی مطبوعات کشور اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به روند تاریخی که جامعه ما طی کرده تحولات و پیشرفت مطبوعات رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: پیشرفت از جنبه مطالبات، نیازها، تعدد مطبوعات و فناوری های مخصوص این حرفه نشان می دهد پیشرفت قابل توجهی در این حوزه وجود داشته اما برای منطقی کردن این بحثباید آمار دقیق از تعداد روزنامه ها و مطبوعات در کشور ارائه دهیم؛ دیدگاه کارشناسی می گوید پیشرفت بوده و ادامه دارد، اما ممکن است به کندی صورت گیرد.

این استاد ارتباطات همچنین گفت: باید توجه کرد که جامعه روز به روز با تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روبروست و این مسائل نیاز مخاطب به مطبوعات را بیش از پیش می کند، اما به دلیل سیستم حقوقی که بر مطبوعات حاکم است، محدودیت برای انعکاس اخبار بیشتر می شود و فاصله با حد مطلوب را زیاد می کند، لذا به نظر می رسد باید زمینه را بروز احساسات و دیدگاه های مختلف فراهم کرد تا از این طریق بر سرعت پیشرفت مطبوعات نیز افزوده شود.

قدیمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در کشورهای غربی آزادی مطبوعات آنطور که اغراق می شود، وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: اینها به نوعی تبلیغات نادرست و با اغراض سیاسی است، اما باید از آن یک تفسیر میانه داشت، ما یک انقلاب با ریشه مردمی داشتیم که تحولات بسیاری ایجاد کرد و منشأ خودکفایی و استقلال در تمام زمینه ها بود؛ در حوزه آزادی مطبوعات نیز نظام حاکمیتی و صاحبان جراید باید این حوزه را مدیریت کرده و با بالا بردن تحمل در شنیدن صدای مخالف بزرگنمایی غربی ها را خنثی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار