|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۰۴

قائم مقام وزیر نیرو با تشریح جزئیات رقابت جدید ایران و آلمان برای ساخت نیروگاه ها در کشورهای مختلف جهان و در اختیار گرفتن بخشی از بازار برقی در این کشورها، از صادرات ۵.۴ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی در صنایع آب و برق خبر داد.

اسماعیل محصولی در گفتگو با مهر درباره مهمترین برنامه های در دست اجرای به منظور افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع آب، برق و انرژی، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت صنایع آب و برق رتبه اول صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را در اختیار دارند.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار طرح های جدید آب و برق توسط شرکت های ایرانی در کشورهای مختلف جهان در حال اجرا است، تصریح کرد: همچنین تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پروژه جدید آب و برق در خارج کشور توسط شرکت های ایرانی به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون ایران به ۴۰ کشور جهان در آسیا، منطقه خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا خدمات فنی و مهندسی صنایع آب و برق صادر می کند، اظهار داشت: صنایع آب و برق ایران در شرایط فعلی به ویژه در حوزه ساخت نیروگاه های حرارتی و برقآبی خودکفا هستند.

محصولی با اشاره به خودکفایی شرکت های سازنده، پیمانکار و مهندسی مشاور ایرانی در طراجی، ساخت، نصب و راه اندازی شبکه های تولید، انتقال و توزیع آب و برق در کشور تبیین کرد: علاوه بر این رقابت شرکت های ایرانی با شرکت های معتبر بین المللی در ساخت کالا و تجهیزات به ویژه برقی شدت گرفته است.

قائم مقام وزیر نیرو با یادآوری رقابت جدید ایران و آلمان به منظور ساخت تجهیزات صنعت برق و نیروگاهی در کشورهای مختلف، تاکید کرد: هم اکنون شرکت های ایرانی با زیمنس آلمان برای تصاحب بازارهای برق به ویژه در کشورهای همسایه رقابتی جدی دارند.

حمید چیت چیان وزیر نیرو درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق، گفته است: در حال حاضر ۴۶ شرکت ایرانی در ۴۰ کشور جهان مشغول احداثنیروگاه های حرارتی و آبی، اجرای خطوط انتقال، پست، تعمیر و نگهداری و بازسازی نیروگاه ها، احداثشبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها و صدور تجهیزات مربوط به صنعت آب و برق هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار