|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۳۴

عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار تهران با اشاره به اینکه احتمالاً فردا رای دیوان عدالت به نفع کارگران صادر می شود گفت: در صورت صدور رای از سوی دیوان دستمزد ۹۳ باید بر اساس حقوق بیش از ۵۰۰ هزار تومان به میزان ۶درصد افزایش یابد.

علی خدایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره رای دیوان عدالت گفت: هر دوشنبه جلسه عمومی دیوان عدالت برگزار می شود به همین دلیل امیدواریم دیوان عدالت این هفته رای خود را در خصوص پرونده شکایت مزد کارگران به نفع جامعه کارگری صادر کند و با این رای هدیه خوبی به جامعه کارگری بدهد.

وی ادامه داد: مطابق ماده ۱۶۷ قانون کار، شورای عالی کار فقط می تواند به مفاد قانون کار عمل کند و اجازه مصلحت اندیشی ندارد. در ماده ۴۱قانون کار نیز اشاره شده است که دستمزد باید با توجه به نرخ تورم تعیین شود. اما درباره اجرای این قانون اختلافی بین کارگر و کارفرمایان وجود دارد.

خدایی بیان کرد: کارگران تاکید دارند مطابق ماده ۴۱ قانون کار حداقل حقوق از نرخ تورم نباید کمتر باشد، اما کارفرمایان می گویند که مطابق قانون در تعیین دستمزد به نرخ تورم هم باید توجه شود و هیچ الزامی به اینکه حقوق نباید کمتر از تورم باشد نیست. اما با تمام این موارد کارگران نیز این مسئله را پذیرفتند و درخواست کردند که حقوق با توجه به بند ۲ ماده ۴۱ تعیین شود.

وی بیان کرد: چنانچه دیوان عدالت اداری در نهایت به نفع کارگران رأی دهد، وزارت کار باید در اسرع وقت همه کارفرمایان را به پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم سال ۹۲ ملزم کند و همچنین نرخ دستمزد ۹۳ باید بر اساس رقم جدید افزایش یابد.

خدایی با تاکید بر اینکه شکایت از دستمزد ۹۳ در برنامه کاری کارگران نیست اظهار کرد: اگر پایه حقوق کارگران در سال ۹۲, به میزان ۴۸۷ هزار تومان بود با پرداخت ۶درصد مابه التفاوت نرخ تورم به بیش از ۵۰۰ هزار تومان می رسد که در صورت صدور رای از سوی دیوان دستمزد ۹۳ باید بر اساس حقوق بیش از ۵۰۰ هزار تومان به میزان ۶درصد افزایش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار