|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۵۶

شهردار تهران:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: برخی افراد شایعاتی درست می کنند که یک پسرم را گرفته اند و به زندان رفته است یک روز می گویند قالیباف امروز یا فردا از شهرداری می رود!

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم تقدیر از کارکنان و کارگران شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کارگر که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: اگر در شهر اتفاقی افتاده و مردم احساس می کنند خدماتی در شهر ارائه می شود و نسبتا راضی هستند و اگر این مدال افتخار برای همه همکاران بنده در شهرداری تهران از طرف مقام معظم رهبری به عنوان مجموعه جهادی داده شده بدون شک به دلیل مجاهدت های خالصانه شماست.

وی خطاب به کارگران و کارکنان حاضر در مراسم گفت: شما به بنده این جسارت را دادید که در شهر تابلو بزنم و روزشمار برای کارها تعیین کنم. همه مردم با هر سلیقه ای که در شهر تردد دارند با همه فراز و نشیب های موجود در شهر در این مسئله اتفاق نظر دارند که زحمات همه شما مثال زدنی است، کسانی که از خارج کشور به تهران می آیند و حتی کسانی که همیشه بر بدی و کینه ورزی با انقلاب اسلامی قلم می زنند وقتی از ایران خارج می شوند، می نویسند در تهران آثاری از تحریم نیست و شهر زیبا، با نشاط و سرزنده است.

شهردار تهران با بیان اینکه این نتیجه چیزی نیست جز حاصل زحمات کار و تلاش شما در بخش های مختلف، خاطرنشان کرد: سربازان اصلی و مجاهدان اصلی کار و تلاش و خدمت در هر شهر، کشور و در دنیا گمنام هستند؛ شما نیز جزء این مجاهدان هستید که بی نام و نشان با خدا برای خدمت به خلق خدا عهد کرده اید.

قالیباف گفت: خواهش بنده از شما این است که قدر این توفیق که کار مردم به دست ماست را بدانید و این مجاهدت را حتی با پول حلال هم عوض نکنید، حیف است انسان عمرش را با حقوق حلال عوض کند. مشتری وقت، اعضا و جوارح ما پول حلال و اضافه حقوق نیست مشتری انسان خداست و نباید به غیر از او خودمان را به هیچ قیمتی بفروشیم.

وی با بیان اینکه امان از کسانی که این خسران بزرگ را می کنند و خدای ناکرده عمرشان را به حرام هزینه می کنند، افزود: همه مشکلات اقتصادی را متوجه می شویم ولی دل به خدا بدهیم چرا که او روزی دهنده است. بنابر این باید همیشه از او مطالبه کنیم تا برکت، امنیت، بزرگی و منزلت را در زندگی و کنار خانواده مان ببینیم. بنده همیشه گفته ام که کارگران فردای قیامت یکجا می توانند مرا نبخشند و آن وقتی است که هنگام فعالیت در مسئولیتم از حل مشکل شما لحظه ای درنگ کنم و هر کاری که می توانم برای فرزندانم انجام دهم را برای شما انجام ندهم.

شهردار تهران با بیان اینکه ولی بدانید بضاعت ما این میزان بوده و همواره تلاش کردم که نسبت به سایر مجموعه ها در کشور بتوانم آنچه وظیفه قانونی و انسانی ماست را عملی کنیم، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در ۵ ساله پیش رو توجه به درون شهرداری است؛ همانطور که در تلاشیم در سطح شهر خدمات رفاهی، تفریحی، آموزشی و غیره را برای شهروندان فراهم کنیم برای مجموعه خانواده شهرداری که حدود ۶۵ هزار نفر است نیز باید برنامه های فرهنگی منسجمی داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: اگر خود را موظف می دانیم که در سطح شهر ارتقای فرهنگی داشته باشیم همکاران خودمان باید در اولویت باشند. افرادی که قرار است به همه مردم این شهر خدمت کنند باید از چنین امکاناتی برخوردار باشند بنابر این موضوعات فرهنگی نیز در کنار توجهات اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه قرار است نیروهای شهرداری از این مجموعه بیرون شوند، گفت: اینطور نیست؛ اما در شهرداری جذب نیرو نخواهیم داشت و اگر فردی به زمان بازنشستگی برسد طبق قانون باید بازنشسته شود.

قالیباف با بیان اینکه در بحثاضافه کاری ها باید عدالت را رعایت کنیم، گفت: به همه مدیران ابلاغ کردم اگر کسی مدیر شدن را می پذیرد باید قبول کند که اضافه کاری دریافت نکند، اگر مأموریت می رود حق ماموریت نگیرد، اگر چنین شرایطی را نمی پذیرد مسئولیت قبول نکند. این شرایط به نوعی شرط ضمن عقد است!

وی ادامه داد: از سوی دیگر اعلام کرده ایم که ۱۲۵ ساعت اضافه کاری به همه کارکنان را می دهیم ولی پول برای کار نکرده حرام است. از سوی دیگر اگر کسی واقعا ۱۴۰ ساعت کار کرده باشد نیز مبلغ آن را پرداخت می کنیم ولی کسانی هستند در شهرداری که یک شب هم شبکاری نداشتند و ساعت ۸ شب به منزل رفتند پس بنابراین باید فرقی بین کارگر زحمتکشی که تا صبح کار می کند با چنین افرادی وجود داشته باشد. ما باید این مسائل را مبنای کار قرار دهیم.

قالیباف افزود: هستند کسانی که چند عضو خانواده شان بیمار است و مجبور هستند بیش از حقوق دریافتی شان برای دارو هزینه کنند. ۷۶۰ نفر در شهرداری چنین شرایطی دارند و ما خود را موظف به کمک ویژه به آنها می دانیم.

وی تاکید کرد: مدیران ما در شهرداری باید بیشتر کار کنند و کمتر برخوردار باشند. اگر توقع دارم مدیر بنده روزی ۱۵ ساعت کار کند خودم روزی ۱۷ ساعت کار می کنم در غیر این صورت حق مطالبه ندارم.

شهردار تهران با اشاره به برخی شایعه پراکنی ها گفت: برخی افراد شایعاتی درست می کنند یک روز می گویند پسر قالیباف را گرفته و به زندان بردند، یک روز می گویند قالیباف امروز یا فردا از شهرداری می رود؛ پسر بنده معلمی است که مشغول انجام فعالیت هایش است ما نیز اینجا هستیم و خدمتگزار مردم خواهیم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار