|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۸۴

امام جمعه مشهد با اعلام اینکه در مسئله مقابله با وهابیت نباید کوتاه آمد، گفت: وهابی ها به دنبال جریان سنی ستیزی در میان شیعیان هستند.

به گزارش مشرق، آیت الله احمد علم الهدی، بعدازظهر یکشنبه دردیدار با اعضای شورای شهر رضویه اظهار کرد: در حال حاضر مشهد تنها نقطه ای است که به دلیل معنویت و وجود بارگاه رضوی، وهابی ها نمی توانند در آن نفوذ کنند و در حقیقت این شهر کانون اهل تشیع است.

وی مسئله وهابیت را از سنی ها جدا دانست و افزود: اکنون بخش عمده ای از وهابی های اطراف مشهد افغانی و پاکستانی و پیام آور وهابیت هستند و این گروه به دنبال ایجاد جریان سنی ستیزی در بین شیعیان هستند تا از این طریق سنی مذهب ها را به سمت خود جلب و جذب کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آمریکایی ها با انتقال وهابی ها به پشت مرزهای ایران و مرزهای افغانستان می خواهند جریان شیعه کشی قوی به راه بیندازند و در این زمینه مبلغان و مسئولان فرهنگی باید رسالت خود را به انجام رسانده و با اقدامات این چنینی برخورد کنند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منطقه رضویه، بیان کرد: مسجد رگ حیات دینی یک جامعه است و اعضای شورای شهر این منطقه باید مشکل زمین مسجد را از طریق نماینده ولی فقیه در استان پیگیری کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار