|
|
کدخبر: ۱۷۰۸۱۰

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع وزیر صنعت با اعلام اینکه تعرفه واردات خودرو که پایان سال گذشته ابلاغ شده، تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: دستور کار فروش خودرو بعد از بررسی در شورای سیاست گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا افزود: دستور کار فروش خودرو به علت نیاز به بازنگری هنوز به طور رسمی به خودروسازان ابلاغ نشده است و بعد از بررسی در شورای سیاست گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

صالحی نیا گفت: درباره پیش فروش ها و زمان آن، نحوه تحویل و شرایط عدم اجرای عقد قرارداد بازنگری می شود.
وی افزود: روال قبلی تولید و فروش در مجموع همچنان پابرجاست و بازرسی های داخلی شرکتهای سازنده وجود دارد و در ادامه مراجع نظارتی بر عرضه خودرو نظارت می کنند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت شفاف نبودن قیمت خودرو را تایید نکرد و گفت: قیمت همانی است که خودرو سازان اعمال می کنند.
وی با بیان اینکه ضریب تولید خودروسازان در مقایسه با پارسال بهتر است، افزود: آنها تعهدات قبلی را انجام خواهند داد و می توانند معادل دوماه تولید نیزتعهد پیش فروش داشته باشند.
معاون وزیر صنایع با بیان اینکه هم اکنون سایت ثبت نام پیش فروش خودرو باز است، افزود: فروش نقدی با محدودیت هایی مواجه است و این روند با انجام تعهدات تعدیل خواهد شد.
صالحی گفت: تعرفه وارادات انواع خودروها که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.
وی افزود: این تصمیمی است که براساس تصمیم وزاری عضو کمیسون ماده یک در انتهای هر سال برای سال بعد گرفته می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار