|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۵۹

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با اشاره به کاهش چشمگیر بهای تخم مرغ، گفت: قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام با مشارکت اتحادیه میهن تخم مرغ مازاد را جمع آوری و در ازای آن به تولیدکنندگان نهاده ارزان بدهد که متاسفانه به تعهد خود عمل نکرد.

سید فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمافزود: قیمت نهاده های دامی نسبت به روزهای اول سال تغییری نکرده و در حال حاضر بهای هر کلیو ذرت و سویا به ترتیب حدود ۱۱۰۰ و ۲۰۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ نیزبه طور متوسط ۱۶۰۰ تومان زیر قیمت به فروش می رسد و این فاجعه است.
طلاکش ادامه داد: متاسفانه بیش از یک ماه است که وضعیت مزبور دوام یافته است.
وی افزود: قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام با مشارکت اتحادیه میهن اقدام به جمع آوری تخم مرغ های مازاد و بردن آنها به سردخانه کنند و در ازای این تخم مرغها به تولیدکنندگان نهاده ارزان قیمت بدهند که متاسفانه به تعهد خود عمل نکردند.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه تا روز گذشته به طور میانگین روزانه ۲۴۰ تن تخم مرغ از کشور صادر می شد، گفت: ۸۰ درصد این تخم مرغها به عراق و باقی نیز به کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و بحرین صادر می شد.
طلاکش افزود: متاسفانه به دلیل انتخابات عراق، تقاضا در این کشور برای تخم مرغ ایرانی به شدت کاهش یافته و چند روزی است ما با افت صادرات مواجه هستیم.
به گفته وی پس از پایان انتخابات شرایط صادرات به حالت عادی برمی گردد.
طلاکش ادامه داد: ممکن است این شرایط یک هفته به طول بینجامد و ما طی این مدت با بحران قیمت تخم مرغ مواجه شویم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار