|
|
کدخبر: ۱۷۲۸۰۰

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به ادعاهای دروغین حقوق بشری غرب گفت: با سلاح اتمی و تربیت ترویست ها و داعش پروری و کشورهایی چون سوریه را به آتش کشیدن، امنیت در جهان محقق نمی شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم با بیان این که دنیای غرب دم از حقوق بشر، امنیت و دموکراسی می زند اما خلاف آن عمل می کند، اظهار داشت: غربی ها با به راه انداختن جنگ های اول و دوم جهانی بیش از ۸۰ میلیون انسان را به خاک و خون کشیدند و الان هم دست همه ابرقدرت ها بر روی ماشه بمب های اتمی است.

وی با تاکید بر اینکه با تربیت ترویست ها و داعش پروری و کشورهایی مانند سوریه را به آتش کشیدن، امنیت در جهان محقق نمی شود، تاکید کرد: با سلاح اتمی و کشتار نمی توان جامعه جهانی را اداره کرد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ما به سردمداران غرب می گوییم سلاح های خود را زمین بگذارید و جنگ های جهانی دیگری را به راه نیندازید.

وی با تاکید بر اینکه از نظر همه مراجع تقلید «تولید و استفاده از سلاح اتمی حرام است» خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع)، حرکت بر مدار صلح و دفاع بوده است و ما هم از این اصل عدول نمی کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی گفت: چه کسی می گوید توحش اسرائیل کم است؟ بیش از ۶۰سال است که مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون می کشد و یا در اردوگاه ها نگهداری می کند، مگر حیوانیت از این بدتر وجود دارد؟

وی به اوضاع اوکراین اشاره کرد و یادآور شد: غرب با حربه های سیاسی و زور و اسلحه می خواست اوکراین را آباد کند، اما آنجا را به آشوب کشید.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه مشکل اصلی جهان امروز این است که نمی داند این همه قدرت را در چه راهی صرف کند تصریح کرد: بشریت منتظر رهایی از مشکلات بوده و اسلام تنها راه نجات آنان است.

آیت الله جوادی آملی در پاسخ به شبهه ای خاطرنشان کرد: اینکه می بینید ما در و دیوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را می بوسیم، به خاطر آن است که این ذوات مقدسه ما را آدم کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه با ظهور حضرت حجت(عج)، عقل و فهم مردم بالا خواهد رفت گفت: وجود مقدس امام زمان(عج) بر سر مردم دست خواهند کشید و سطح عقل و فهم افراد را بالا خواهند برد، چون اداره کردن جامعه عاقل آسانتر است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار