|
|
کدخبر: ۱۷۳۰۷۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت تخصیص یارانه به تولیدکنندگان اظهار کرد: شیر یک دارو برای بهبود وضعیت سلامت یک جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح کارخانه فرآورده های پودری صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه سرانه تولید شیر در دنیا ۷۳۰ میلیون تن است، افزود: شیر یک ماده خوراکی نیست بلکه یک دارو برای بهبود سلامت در جامعه است.

وی ادامه داد: توانایی مردم باید در زمینه خرید شیر افزایش یابد، همانطور که سال گذشته ۳۰۰ میلیارد یارانه به تولیدکنندگان شیر تخصیص یافت؛ امیدواریم امسال نیز دولت برای تولیدکنندگان یارانه ای را در نظر بگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی جز ۵ استان تولیدکننده شیر در ایران است، تاکید کرد: شیر غذایی است که باید در سبد تغذیه خانوار وجود داشته باشد.

* کاهش ۴۲ درصوی مصرف شیر از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها

در ادامه این مراسم اسدزاده قائم مقام و عضو هیئت مدیره صنایع شیر ایران در نشست مطبوعاتی صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه صنعت شیر پتانسیل بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد، گفت: در نیمسال دوم امسال برای صنعت شیر نیازمند سرمایه گذاری جدید نیستیم در صورتی که وضعیت اقتصادی بهبود یابد بازار شیر بهتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: اگر ۱۰ کیلوگرم به مصرف سرانه شیر اضافه شود ۷۷ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. در حال حاضر هر ۱۰ تن شیر از مرحله توزیع علوفه تا مرحله اداری یک شغل دائم ایجاد می کند که این ظرفیت می تواند افزایش یابد.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره صنایع شیر ایران ادامه داد: در زمان انقلاب ۲.۶ میلیون تن هدف گذاری برای تولید شیر داشتیم که به آن دست نیافته ایم و حدود ۱۸ دهم درصد واردات شیر داشتیم اکنون به مرحله ای رسیده ایم که ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داریم که این مسئله نشان دهنده بهبود وضعیت صنعت شیر طی سالهای گذشته بوده است.

اسدزاده با اشاره به اینکه شورای احیای سلامت گام مؤثری در افزایش گرایش مردم به سمت شیر بود، گفت: مصرف سرانه ایران در شیر بسیار پایین تر از توسعه بانک جهانی است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مطابق با گزارش هایی که مرکز ایران و بانک مرکزی ارائه کرده اند از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها تاکنون ۱۸ درصد مصرف موادغذایی کاهش یافته و به طور اخص مصرف شیر ۴۲ درصد کاهش یافته است.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره صنایع شیر ایران تاکید کرد: تبدیل شیر به پودر شیرخشک، تبدیل آب پنیر به پودر و رفع معضلات زیست محیطی حاصل از آب پنیر، تولید آب پنیر دمینرال و ایجاد اشتغال از جمله اهداف ایجاد کارخانه فرآورده های پودری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار