|
|
کدخبر: ۱۷۵۸۹۲

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، گفت: بی توجهی به صنعت گیم به خروج نیروهای کاربلد از این عرصه منجر می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز مینایی، اظهار داشت: شناخت نداشتن هنرمندان از عرصه گیم سبب شده که بسیاری از تولیدات موفق سینمایی و تلویزیونی مجال تبدیل به بازی رایانه ای را نداشته باشد. این روند نشانگر نبود تعامل منطقی میان جامعه هنری با صنعت گیم کشور است.

وی همچنین به گستره فعالیت صداوسیما به عنوان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: این رسانه به گیم در عرصه تبلیغات به عنوان یک کالا اقتصادی و حتی محصولی ساده نظیر پفک نگاه نمی کند؛ بنابراین رویکرد این رسانه سبب شده که تاکنون گیم ایرانی نتواند به درستی به جامعه از طریق تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب معرفی شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، افزود: گیم ایرانی به دلیل تنوع و دستیابی به تکنیک معقول توانسته در مجامع و رویدادهای منطقه ای و جهانی معرفی شود اما به دلیل نبود تبلیغات مناسب داخلی و همراهی نکردن رسانه های جمعی نظیر صداوسیما و نهادهای مسئول کمتر به مخاطب ارائه شده است.

مینایی به مشکلات اجرایی و ساختاری در حوزه بازی های رایانه ای اشاره و بیان کرد: برای ارائه گسترده و قابل دسترس محصولات داخلی، برطرف کردن مشکلات قانونی با همراهی مجلس و دولت ضروری است.

مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: برای تحقق برنامه ها در این حوزه می بایست در مرحله نخست قانون کپی رایت و یا هر راهکاری که متناسب با فضای اقتصادی و اجتماعی ماست، تبیین، اجرایی و نظارت مستمر و دقیق برای معرفی و عرضه مناسب داخلی صورت گیرد.

وی گفت: رعایت نکردن بازار و در مقابل ورود بی ضابطه محصولات خارجی و ارائه غیرقانونی آثار داخلی به دلیل نبود قانون کپی رایت مشکلات مضاعفی در عرصه سینما، گیم و حتی موسیقی برای فعالان فرهنگی ایجاد کرده است؛ با متعادل سازی بازار از طریق وضع مناسب قانون کپی رایت، آورده خوبی برای تولیدکننده ایرانی برای عرضه گسترده محصول فراهم می شود. سرمایه گذاری مناسب از سوی دولت و ایجاد آزادی عمل قانونی برای بخش خصوصی با ارائه تسهیلات مناسب بانکی، اقتصادی و اعمال معافیت های مالیاتی به فعالان عرصه گیم و صنعت سرگرمی کشور می توان به ایجاد رونق حوزه یاد شده به عنوان صنعتی درآمدزا و اشتغال زا امیدوار بود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای توجه جدی دولت و مجلس به بحثتامین اعتبار و بودجه بخش صنعت گیم و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در این گستره را ضروری خواند و گفت: برای تداوم توفیق ها می بایست ظرفیت ها بدرستی شناسایی و درزمینه تولید و عرضه سرمایه گذاری صورت گیرد.

مینایی روند اختصاص و پرداخت بودجه و اعتبار به عرصه گیم و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به عنوان متولی این عرصه را نامتناسب و بسیار ناچیز با ماموریت ها ی محوله و انتظارات مسوولان کشور و جامعه از این عرصه عنوان کرد و گفت: صنعت گیم در صورت توجه جدی از توانایی بالایی برای درآمدزایی و اشتغالزایی در جامعه برخوردار است.

مینایی به برنامه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال جاری اشاره کرد و از برپایی جشنواره " بازی سازان مستقل " به عنوان برنامه رویکردی این بنیاد در سال ۹۳ خبر داد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ضرورت تولید بازی های مفید، جذاب و تکنیکی اشاره کرد و گفت: این بنیاد همواره در خصوص تحقیق و پژوهش و بسترسازی برای تولیدات محتوایی، فاخر و متنوع برنامه دارد. گیم به عنوان رسانه بسیار موفق و پرمخاطب است، غربی ها به خوبی می دانند که محتوای بازی های ایرانی ضد استکباری – صهیونیستی است و دائم تبلیغ می کنند که بازی های ما فروش نداشته باشد چراکه عنوان می شود پول حاصله از آن صرف تولید بازی های ضد صهیونیستی و روشنگری جهانی می شود.

به گفته مینایی، تقابل استکبار در عرصه صنعت سرگرمی بخصوص حوزه گیم با انقلاب اسلامی جنگ نرم آنان با ارزش های انسانی – اسلامی است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید می فرمایند که باید بازی های مفید تولید و عرضه شود، نشانگر حساسیت برای حضور موفق، مستمر و سازنده در این عرصه است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: با تامین بودجه و با مدیریت جهادی می توان در این عرصه تاثیرگذار بود، نبود بودجه و امکانات سبب خروج نیروهای کاربلد از این عرصه در حوزه داخلی و خروج آنها می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار