|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۲۱

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت با بیان اینکه این وزارتخانه اطلاعات عملکرد خودروسازان را به شورای رقابت ارسال کرده است، گفت: امیدواریم با ارائه سایر اطلاعات به این شورا موضوع قیمت خودرو تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، همانند سال ۹۲ موضوع تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد و شورای رقابت با این ادله که اطلاعات لازم را از سوی خودروسازان و بانک مرکزی دریافت نکرده است تصمیم نهایی این موضوع را به جلسات بعدی خود موکول می کند.

عدم برگزاری جلسات و بلاتکلیفی تعیین دستور العمل قیمتگذاری خودرو علاوه بر آنکه اعتراضاتی را از سوی بخش های مختلف متوجه شورای رقابت نموده حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم که به عنوان عضو ناظر در جلسات این شورا شرکت می کنند از این بلاتکلیفی ها گله مند بوده و از تلاش خود برای نهایی شدن دستورالعمل قیمتگذاری خودرو سخن می گویند.

امیرحسین قناتی مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت در همین ارتباط با اعلام اینکه وزارت صنعت برای تعیین تکلیف دستور العمل قیمت گذاری خودرو همفکری های لازم را در آنالیز قیمت ها با شورای رقابت دارد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: یکی از دلایل شورای رقابت در عدم تصمیم گیری این موضوع عدم دریافت اطلاعات عملکرد خودروسازان است که وزارت صنعت در همین ارتباط با دریافت و تأیید اطلاعات خودروسازان آنها را به شورای رقابت ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد دستور العمل نهایی شورای رقابت پس از بررسی های لازم تا حد مطلوبی جامع خواهد بود، افزود: امیدواریم با ارائه سایر اطلاعات به شورای رقابت این موضوع تعیین تکلیف شده و قیمت های نهایی خودرو با توجه به فرمول جدید تعیین شوند.

قناتی در رابطه با دستور العمل شرایط فروش خودرو نیز به تسنیم، گفت: در حال حاضر دستور العمل شرایط فروش خودرو در مرحله نهایی قرارداشته و طی هفته های آینده به سازمان حمایت ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار