|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۸۲

خبرگزاری تسنیم: در پی تشدید درگیری ها در لیبی قیمت جهانی نفت در معاملات روز افزایش یافت و به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در پی افزایش نگرانی ها در مورد تولید نفت لیبی و پس از وقوع شدیدترین خشونت ها در طرابلش از زمان جنگ سال ۲۰۱۱ علیه معمر قذافی، قیمت نفت روز دوشنبه به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
مردان مسلح که ادعای وفاداری به یک ژنرال ارتش لیبی را داشتند، روز یکشنبه به پارلمان لیبی هجوم بردند و خواستار توقف فعالیت آن شدند. این تحولات موجب تشدید هرج و مرج در این کشور عضو اوپک شده است.
مارک کینان، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «این بدترین خشونت صورت گرفته از سوی نیروهای شبه نظامی در چند وقت اخیر است و موجب خنثی شدن حس نسبتا مثبتی شد که ما از اوایل ماه جاری در مورد لیبی پیدا کرده بودیم.»
کینان افزود: «احتمال اینکه ریسک ژئوپلتیک قوی ناشی از لیبی موجب افزایش قیمت نفت در بازار شود، بسیار زیاد است.»
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای با افزایش ۲۸ سنتی نسبت به جلسه گذشته به ۱۱۰ دلار و ۳ سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش ۵۲ سنتی در روز جمعه، امروز ۱۷ سنت دیگر افزایش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قراردادهای فروش نفت وست تگزاس اینترمدییت برای ماه ژوئن، روز سه شنبه منقضی می شود.
در ماه آوریل، پایان یافتن تعطیلی یک ماهه یکی از بنادر نفتی مهم در شرق لیبی، امیدها به افزایش صادرات نفت لیبی و تاثیرگذاری بر قیمت جهانی نفت را افزایش داد. اما هفته گذشته، میادین نفتی ای که به تازگی فعالیت خود را از سر گرفته بودند مجددا تعطیل شدند و درگیری هایی در شرق این کشور رخ داد که منجر به کشته شدن ۴۳ نفر شد.
انتهای پیام / / ۷۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار