|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۶۷

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: با اجرای 3 هزار و 837 طرح در 50 نقطه آلوده لرستان در سال ۹۶، 18هزار و 450 نفر توزیع‌کننده، قاچاقچی و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار محمد مهدیان‌نسب ظهر امروز در مراسم امحاء بیش از پنج‌تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان که با مشارکت پنج استان کشور در خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به برنامه‌های فرماندهی انتظامی لرستان در سال 96 و سه ماه سال جاری در حوزه کمیته مبارزه با عرضه، تهیه و توزیع مواد مخدر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های برتر فرماندهی انتظامی استان مبارزه قاطع با تهیه و توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر به‌عنوان یک توطئه ریشه‌دار اجتماعی و فرهنگی نظام سلطه است که در این رابطه نیروی انتظامی مبارزه با خرده‌فروشان را از اولویت‌های مهم قرار داده است.

وی افزود: در سال 96 در استان لرستان با اجرای سه هزار و 837 طرح در 50 نقطه آلوده 18 هزار و 450 نفر توزیع‌کننده، قاچاقچی، معتاد متجاهر و ولگرد دستگیر و به مرکز ماده 16و15معرفی‌شده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان بابیان دردمند شدن مبارزه با مواد مخدر در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی عنوان کرد: کلیه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در حوزه پیشگیری با توزیع‌کنندگان مواد مخدر اقدامات جدی انجام داده و طرح‌های تخصصی و موضوعی جهت پاک‌سازی نقاط آلوده و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر به اجرا گذاشته‌ایم.

وی یکی از توفیقات پلیس لرستان در سال96 را نام‌گذاری 48 نقطه مواصلاتی به نام 48 شهید والامقام دانست و تصریح کرد: با استعانت از خداوند و کمک شهدا توانستیم کلیه موادی که از جنوب شرق به سمت غرب یا استان لرستان درحرکت بود را منهدم کنیم.

مهدیان نسب خاطرنشان کرد: در سال 96تعداد 87باند و شبکه توزیع مواد مخدر منهدم شد که از این تعداد باند چهار هزار و100کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به مشابه سال قبل 22درصد افزایش کشف مواد را داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه کمیته مبارزه با مواد مخدر یکی از کمیته‌های برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است گفت: با توجه به تجارب طرح‌ها و نقشه‌هایی که در نظام عملیات پلیس ایجاد شده است امسال 30درصد اوقات پلیس‌های تخصصی و مبارزه با مواد مخدر، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها صرف مبارزه با مواد مخدر کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان لرستان به افزایش 42درصدی کشف مواد مخدر در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری و کمک دستگاه قضا، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) در سه ماه اول سال جاری 1700کیلوگرم مواد مخدر کشف‌شده است.

وی به عملکرد مثبت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار در درمان مواد مخدر میانگین کشوری از 100نفر، هفت نفر بهبود می‌یابند که این میانگین در استان لرستان از هر 100نفر 17نفر است.

مهدیان نسب عنوان کرد: 50نقطه آلوده در استان لرستان پاک‌سازی‌شده است که از این تعداد21نقطه در مرکز و 29نقطه در شهرستان‌ها دائماً پاک‌سازی می‌شوند که در همین راستا چهار طرح عملیاتی به‌عنوان نقشه راه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح نقطه‌ای با محله محوری برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، طرح منطقه‌ای برای فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها جهت پاک‌سازی شهرستان‌ها، طرح موضوعی برای تخصصی اجرا کردن توسط پلیس‌های تخصصی و همچنین طرح حجمی عملیات مشترک انتظامی در استان دائماً در حال اجرا هستند؛ امسال با اجرای طرح نظام عملیاتی ناجا تصمیم داریم ماده 15و16کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان را تقویت و نیروی انتظامی با آمادگی کامل و کمک مردم بتواند بهتراز قبل مقابله کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار