|
|
کدخبر: ۱۸۵۰۸۵

در ادامه با بیوگرافی و جزئیات خداحافظی وریا غفوری با ما همراه باشید.

وریا غفوری یکی از بهترین فوتبالیست های ایرانی است او علاوه بر اینکه از نظر فنی فوتبالیست خوبیست از نظر اخلاقی هم یکی از مودب ترین فوتبالیست های کشورمان بوده که کمتر کسی دیده در زمین فوتبال یا خرج از زمین فوتبال با کسی درگیری لفظی پیدا کند و یا حاشیه سازی کند. وریا را به عنوان ستاره با اخلاق تیم استقلال میشناسند او سالهاست به عنوان کاپیتان تیم استقلال بازی میکند این فوتبالیست حتی از به برخی مسائل سیاسی میپردازد و اظهار نظر میکند مسئله ای که کمتر چهره ای جرات این کار را دارد هرچند که این کارها باعث شده دردسرهایی هم برایش به وجود آید. در ادامه با بیوگرافی و جزئیات خداحافظی وریا غفوری با ما همراه باشید.

 

« چکیده بیوگرافی »

  • نام اصلی : وریا غفوری

  • القاب : ببر کُرد کوهستان

  • متولد : 29 شهریور 1366 سنندج

  • زمینه فعالیت : فوتبال

  • پیشه : فوتبالیست

  • پست : دفاع راست

  • سالهای فعالیت : 1382 تاکنون

  • قد : 178 سانتی متر

  • همسر : مونا اردلان

  • فرزندان : رادین و بارین

 

« بیوگرافی کامل وریا غفوری »

وریا غفوری در اصل متولد 26 آبان 1366 است که به خاطر مدرسه رفتن پیش از هفت سالگی شناسنامه اش 29 شهریور 1366 صادر شده ، پست تخصصی وریا دفاع راست است ، به ببر کُرد کوهستان معروف است.سه خواهر دارد که نام دوتای آنها شادی غفوری و شتاو غفوری دارد.

غفوری فوتبال حرفه‌ای را سال ۱۳۸۶ از پاس همدان آغاز کرد. او سپس در تیم‌های شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال بازی کرده‌است. او ۲۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران دارد.

از اینجا بخوانید: پیوستن کاوه رضایی به استقلال

« معنی اسم وریا »

وریا یک اسم کردی به معنی هوشیار و زرنگ است و این نام را پدرش برایش انتخاب کرده ، در محله موارک آباد ، پای کوه آبیدر سنندج بزرگ شده ، قد وریا غفوری 178 سانتی متر است.

پدرم به شدت مخالف فوتبال بازی کردنم بود و دوست داشت تا من درس بخوانم و شغل بهتری برای خودم دست و پا کنم. اما من عشقم فوتبال بود و نتوانستم ازش جدا شوم و در نهایت فوتبالیست شدم.

 

« همسر و فرزندان وریا غفوری »

وریا غفوری با مونا اردلان ازدواج کرده و یک پسر به نام رادین و یک دختر به نام برین دارد. مونا اردلان از اقوام نزدیک وریا غفوری بوده که سالهای شروع فوتبال این بازیکن با یکدیگر نامزد کردند و بعد از مدتی با یکدیگر ازدواج نمودند.

PicsArt_22-07-08_01-06-09-153
وریا غفوری در کنار همسرش مونا اردلان

تاریخ تولد رادین: 92/4/23

تاریخ تولد بارین: 96/04/17

او در مورد پسرش رادین و معنی اسم او می‌گوید:

“رادین به معنای رادمرد، بخشنده و جوانمرد است. همیشه دوست داشتم نامی را برای فرزندم انتخاب کنم که با اصالت باشد و معنای زیبایی داشته باشد. رادین نامی بود که من و همسرم برای پسرمان انتخاب کردیم و از بین گزینه‌های مختلفی که برای نام فرزندمان داشتیم این اسم بیشتر نظرمان را جلب کرد و در نهایت رادین را به عنوان نام پسرمان انتخاب کردیم.”

رادین غفوری در مدرسه فوتبال استقلال مشغول آموزش بوده و یک استقلالی دو آتیشه و متعصب است.

وریا در مورد پسرش رادین می‌گوید:

  “خیلی‌ها از من سؤال می‌کنند که آیا رادین رو به فوتبال می‌آورد یا خیر؟! فکر می‌کنم اصلا نیاز نیست که من او را به راه فوتبال بیاورم. رادین خودش عاشق فوتبال است و خود به خود به سمت فوتبال هم می‌آید و راه پدرش را ادامه می‌دهد. از وقتی که یک سال و نیم داشت عاشق توپ بود و به اسباب بازی فروشی که می‌رفتیم به جای ماشین و سایر اسباب بازی‌ها دنبال توپ بود. در خانه هم با هم فوتبال بازی می‌کنیم و با او تمرین شوت‌زنی می‌کنم.

فکر کنم خیلی زود هم فوتبالیست شود، چون استعداد بالایی دارد. فقط امیدوارم رادین از پدرش موفق‌تر شود. من فقط می‌توانم او را در مسیری که انتخاب می‌کند همراهی کنم و تجربیاتم را در اختیارش بگذارم، اما قطعا او را در انتخاب راهش آزاد می‌گذارم. خانواده من فوتبالی نبودند و کسی هم در اطرافم نبود که من را کمک کند و مشورت بدهد، اما نمی‌گذارم این اتفاق برای رادین بیافتد. پس باید به او کمک کنم اگر فوتبالیست شد بهترین تصمیمات را بگیرد.”

این بازیکن همچنین در مورد خانواده‌اش می‌گوید:

” همیشه مدیون خانواده و همسرم هستم. جا دارد از همسرم تشکر کنم که در شرایط بسیار سخت کنارشان نبودم و مسئولیت زیادی بر عهده همسرم بوده است. قول می‌دهم بعد از فوتبالم جبران کنم و همیشه کنارشان باشم.”

PicsArt_22-07-08_01-07-34-783
غفوری در کنار همسر و فرزندانش

« فعالیت‌های حرفه‌ای و باشگاهی وریا غفوری »

  • شروع فوتبال با پیکان

فوتبال رو بصورت مبتدی در تیم جوانان توحید سنندج شروع کرد. سپس در تیم اصناف قروه هم مدتی بازی کرد ، در سال 1382 در تست جوانان پیکان به تهران رفت و قبول شد اما به دلیل نداشتن خوابگاه مجبور به بازگشت به سنندج شد.

  • ورود به تیم ملی جوانان

در سال 83 بدون داشتن هیچ تیمی در تست جوانان تیم ملی قبول شد و در بازهای آسیایی به میدان رفت ، همان سال نیز به عضویت باشگاه پاس در مقطع امید و جوانان در آمد.

  • لیگ برتر و خدمت سربازی

بعد از انتقال پاس تهران به همدان رفت و رسما وارد بازی های لیگ برتری شد و سربازی اش را نیز در این تیم گذراند و تا سال 1388 در این تیم بازی می کرد.

  • حضور در استقلال و مبلغ قرارداد

در سال 89 به شهرداری تبریز آمد و دو سال بازی کرد ، سپس در نفت نوین تهران نیز دو سال بود و در نهایت سال 92 وارد سپاهان اصفهان شد و تا پایان سال 94 در این تیم بود.

در سال 95 با قرارداد دو سال به تیم استقلال تهران پیوست ، او در سال 97 با تمدید یکساله قرارداد خود 1.7 میلیارد تومان پول گرفت.

IMG_20220707_224953

  • فصل ۹۶–۱۳۹۵

وریا غفوری در این فصل عملکرد خوبی نداشت با مصدومیت‌های زیادی روبه رو شد و در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و شایع شد که او در لیست مازاد قرار گرفته و در فصل آینده در استقلال بازی نخواهد کرد.

  • فصل ۹۷–۱۳۹۶

در فصل ۹۷–۱۳۹۶ و با حضور وینفرید شفر در استقلال توانست به یک مهره تأثیرگذار تبدیل شود وی نخستین گلش را برای استقلال را در بازی با صنعت نفت آبادان به ثمر رساند اما شوت او به محسن کریمی برخورد کرد و گل به نام او ثبت نشد اما در مسابقه بعدی مقابل استقلال خوزستان توانست بار دیگر برای استقلال گلزنی کند. پس از گلزنی او در شهرآورد هشتاد ششم پایتخت مقابل پرسپولیس باعث شد او بازیکن محبوب هواداران باشگاه استقلال شود.

  • لیگ قهرمانان آسیا

غفوری درلیگ قهرمانان آسیا 2018 ابتدا در بازی با الریان موفق به گلزنی برای استقلال شد و بازی بعدی هم مقابل الهلال عربستان باز هم گلزنی کرد.او یکی از نفرات تأثیرگذار تیم استقلال درفصل 2018 بود وریا در این فصل بازی های خوبی را نمایش گذاشت و مورد توجه تیم های حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.

 

« وریا غفوری در تیم ملی فوتبال »

وریا غفوری از سوی کارلوس کی‌روش در سال ۱۳۹۳ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در بیشتر اردوهای تیم ملی حضور داشت. وریا غفوری در تمامی بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به صورت فیکس در زمین حضور داشت و یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم ملی در آن دوره از مسابقات بود.

از اینجا بخوانید: از تاریخچه جام جهانی فوتبال بیشتر بدانید

« خط خوردن وریا غفوری از تیم ملی »

کارلوس کی روش، سرمربّی تیم ملّی یک هفته پس از اعلام 35 نفر تیم ملی، فهرستی 24 نفره را منتشر کرد. که بدین ترتیب مشخص شد 11 نفر از اردوی تیم ملی خط خوردند. در میان خط خوردگان نام وریا غفوری، جلال حسینی و کاوه رضایی هم دیده می شود که در فضای مجازی به خط خوردن آن ها از لیست، به خصوص خط خوردن وریا غفوری اعتراض شد. درحالی که تصور می شد غفوری بازیکن فیکس تیم ملی باشد، اما رامین رضاییان و خانزاده به او ترجیح داده شدند و همین باعث شوکه شدن مردم و حتّی نمایندگان مجلس شد.

کی روش، دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه در گفتگویی اذعان داشت تغییر پست وریا غفوری در خط خوردنش از تیم ملی تاثیر داشته است.

در مقابل عده ای در فضای مجازی، کرد بودن و سنّی بودن این بازیکن و استوری او در اینستاگرام در رابطه با موضوع اعتصاب کردستان و حمایت از آن ها را از دلایل احتمالی حذف او می دانند. از قرارداده شدن آهنگ "خون بازی" از داریوش توسّط وریا غفوری بعد از شنیدن خبر حذفش از تیم ملّی - که در متن آهنگ گفته می شود:«آخرین سنگر سکوته/حقّ ما گرفتنی نیست» - در لایو اینستاگرامش، چنین به نظر می رسد که خود نیز اعتقاد دارد حقّش را خورده اند. این اقدام وی به اعتراضات دامن زد و احساسات مردم را جریحه دار کرد.

 

« حضور  در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ »

وریا غفوری برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی کشور دعوت شد و در آن مسابقات به میدان رفت.

 

« اولین تجربه کاپیتانی » 

وریا غفوری در فصل ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در مسابقه استقلال و سپاهان، برای نخستین بار در هفته دهم بازو بند کاپیتانی استقلال را بست و سپس به عنوان کاپیتان چهارم باشگاه استقلال انتخاب شد.

PicsArt_22-07-08_01-05-47-581
اولین تجربه کاپیتانی وریا غفوری

وریا غفوری برای حضور در فصل ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ قرار داد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد. در این فصل، سه کاپیتان استقلال از تیم جدا شدند. لذا وریا غفوری به عنوان کاپیتان اول باشگاه استقلال شناخته شد.

 

« گل وریا غفوری به پرسپولیس »

وریا در شهرآورد ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ توانست در بازی دربی استقلال و پرسپولیس گل پیروزی بخش استقلال را در دقیقه ۴۵ به ثمر برساند تا به اوج محبوبیت در بین طرفداران این تیم برسد.

از اینجا بخوانید: خداحافظی سید جلال حسینی از دنیای فوتبال

« محرومیت به‌خاطر قلیان »

وریا غفوری به همراه محسن مسلمان، پیش از دربی ۸۵ در آبان سال ۱۳۹۶ از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، به دلیل کشیدن قلیان تا اطلاع ثانوی محروم شدند. غفوری در مصاحبه‌ای گفته بود که تصاویر منتشر شده از او فتوشاپ است و چیزی درباره محرومیت نشنیده است.

 

« وریا غفوری و کرونا »

این بازیکن تیم استقلال، در اواسط تیرماه ۹۹ هم زمان با چند نفر از هم تیمی‌هایش به کرونا مبتلا شد و مدتی را در قرنطینه گذراند. تصویری که وریا از خودش در قرنطینه منتشر کرد واکنش‌های احساسی بسیاری از هواداران فوتبال را در پی داشت.

IMG_20220708_010622

« ماشین وریا غفوری »

وریا غفوری و ماشین ماشین‌هایش در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را در برداشته است. یک بار باشگاه استقلال به این علت که پول نقد برای پرداخت قرارداد وریا نداشت، یک دستگاه خودروی BMW ۲۰۱۸ به او داد. وریا غفوری، ملی پوش سابق تیم ملی ایران، پیش از این نیز در دیدار پرسپولیس و ملوان در سال ۹۳، آخرین خودروی تولیدی شرکت مدیران خودرو را از مدیرعامل این شرکت به عنوان یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود.

 

« حواشی دختر آبی »

بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران روز یک‌شنبه ۲۴ شهریور قبل از آغاز بازی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر ۹۷-۹۸ برای گرامی‌داشت یاد سحر خدایاری تی‌شرتی مشکی روی پیراهن ورزشی خود به تن کردند که روی آن عبارت "دختر آبی" به زبان‌های فارسی و انگلیسی به چشم می‌خورد. خبرگزاری فارس، وریا غفوری کاپیتان استقلال را مسئول پوشیدن این تی‌شرت‌ها معرفی کرد. این حرکت با واکنش‌های مختلفی روبرو شد.

 

« بازیکنان مورد علاقه وریا »

وریا در این باره گفته است:

“بازی سیروس دین محمدی، سهراب بختیاری زاده که خیلی با تعصب بود، علیرضا اکبرپور که گل دربی معروف به پرسپولیس را زد فراموش نمی‌کنم و خیلی از آن گل دربی خوشحال بودم. نیکبخت واحدی را خیلی دوست داشتم، اما وقتی رفت پرسپولیس خیلی ناراحت شدم! نیکبخت خوب و مثبت بود.

حسن روشن، غلامحسین مظلومی، ناصر حجازی که یاد و نامش ماندگار شد و مرد اخلاق فوتبال بود؛ البته موفق نشدم بازی این عزیزان را از نزدیک ببینم، اما فیلم بازی‌هایشان را دیده‌ام و بازی مجتبی جباری را خیلی دوست داشتم و از ته قبلم ایشان و شخصیتش را دوست دارم.”

 

« از اول طرفدار استقلال بودم »

می گوید از کودکی عاشق تیم استقلال و از هواداران دو آتیشه این تیم بوده ام ، طوری که یکبار به خاطر کل کل قرمز و آبی در مدرسه دعوایمان شد و سرم شکست.

 

« انتقاد به صحبت‌های محمدجواد ظریف و واکنش رهبری »

وریا در پاسخ به صحبت‌های محمدجواد ظریف که گفته بود: «از اینکه به خاطر حمایت از فلسطین تحت فشار هستیم، افتخار می‌کنیم» در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«آقای ظریف شما که میگید افتخار می‌کنید که به خاطر فلسطین، لبنان، یمن و سوریه تحت فشارید، اینو بدونید که این شما نیستید که تحت فشارید در واقع این مردم معمولی هستند که تحت فشارند».

 به دنبال این انتقاد، رهبر ایران، در این باره واکنش غیرمستقیم نشان داده و گفتند: «برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و … خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به دست می‌آید. یادمان نرود که امنیت چطور به دست می‌آید.» 

ساعاتی پس از این سخنان، حراست وزارت ورزش غفوری را برای توضیحات درباره انتقاداتش احضار کرد. غفوری بعد از این احضار گفت که به بیان دغدغه‌های اجتماعی خود ادامه خواهد داد!

PicsArt_22-07-08_01-07-12-005

« احتمال ممنوع التصویری در تلویزیون »

وریا پس از قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر در سال ۱۴۰۱، در مصاحبه‌‌ای به مشکلات گسترده مردم در زندگی روزمره و امور معیشتی اشاره کرد و به رسانه‌های داخلی گفت: «زمانی که صحبت از مسائل اجتماعی و مدنی باشد، دیگر فوتبال برای من اولویت ندارد. من باید از جایگاه اجتماعی خود استفاده کنم و صدای هوادارانی باشم که با هزاران بدبختی بلیت تهیه می‌کنند تا تیم را تشویق کنند… این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.»

پس از این اظهار نظرها در تصویری که در برنامه “فوتبال برتر” پخش شد، تصویر وریا از عکس تیمی استقلال حذف شد. این اقدام تلویزیون باعث شد تا شایعات در مورد ممنوع‌التصویری کاپیتان استقلال شدت بگیرد.

از اینجا بخوانید: بازگشت بیرانوند به پرسپولیس

« افتخارات باشگاهی »

مهم‌ترین افتخار غفوری را می‌توان قهرمانی استقلال در جام حذفی فوتبال ایران ۹۶-۹۷ و قهرمانی استقلال در لیگ برتر ۱۴۰۱ دانست. دیگر افتخاراتش شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سپاهان

- لیگ برتر خلیج فارس: ۲۰۱۵–۲۰۱۴

  • استقلال

- لیگ برتر خلیج فارس: ۲۰۲۲–۲۰۲۱

- جام حذفی فوتبال ایران: ۲۰۱۸–۲۰۱۷

  • فردی

- لیگ برتر خلیج فارس بهترین مدافع سال: ۹۴–۱۳۹۳

- تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۴–۱۳۹۳

- تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۷–۱۳۹۶

- بازیکن ماه ۹۰ (۲): بهمن ۱۳۹۶، اسفند ۱۳۹۶

- بهترین مدافع راست سال نوروز فوتبالی (۵): ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹

- بهترین مدافع راست لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸[۴]

- تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۵–۱۳۹۴

 

  • آمار باشگاهی

باشگاه فصل لیگ جام حذفی آسیا مجموع
لیگ بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
پاس همدان ۲۰۰۷–۲۰۰۸ لیگ برتر ۳۰ ۲ ۰ ۰ _ ۳۰ ۲
۲۰۰۸–۲۰۰۹ ۲۳ ۲ ۰ ۰ _ ۲۳ ۲
۲۰۰۹–۲۰۱۰ ۲۸ ۱ ۰ ۰ _ ۲۸ ۱
مجموع پاس همدان ۸۱ ۵ ۰ ۰ _ ۸۱ ۵
شهرداری تبریز ۲۰۱۰–۲۰۱۱ لیگ برتر ۲۰ ۱ ۱ ۱ _ ۲۱ ۲
۲۰۱۱–۲۰۱۲ ۳۰ ۲ ۱ ۰ _ ۳۱ ۲
مجموع شهرداری تبریز ۵۰ ۳ ۲ ۱ _ ۵۲ ۴
نفت تهران ۲۰۱۲–۲۰۱۳ لیگ‌برتر ۳۲ ۰ ۰ ۰ _ ۳۲ ۰
۲۰۱۳–۲۰۱۴ ۳۰ ۳ ۱ ۰ _ ۳۱ ۳
مجموع نفت تهران ۶۲ ۳ ۱ ۰ _ ۶۳ ۳
سپاهان ۲۰۱۴–۲۰۱۵ لیگ برتر ۲۷ ۲ ۱ ۰ _ ۲۸ ۲
۲۰۱۵–۲۰۱۶ ۱۸ ۰ ۲ ۲ ۳ ۰ ۲۳ ۲
مجموع سپاهان ۴۵ ۲ ۳ ۲ ۳ ۰ ۵۱ ۴

استقلال

۲۰۱۶–۲۰۱۷

لیگ برتر

۱۷ ۰ ۰ ۰ ۶ ۰ ۲۳ ۰
۲۰۱۷–۲۰۱۸ ۲۴ ۴ ۴ ۰ ۱۰ ۲ ۳۸ ۶
۲۰۱۸–۲۰۱۹ ۲۳ ۴ ۱ ۰ ۵ ۰ ۲۹ ۴
۲۰۱۹–۲۰۲۰ ۲۹ ۵ ۴ ۲ ۶ ۱ ۳۹ ۸
۲۰۲۰–۲۰۲۱ ۲۲ ۶ ۵ ۲ ۷ ۰ ۳۴ ۸
۲۰۲۱–۲۰۲۲ ۲۰ ۰ ۲ ۰ ۰ ۰ ۲۲ ۰
مجموع استقلال ۱۳۵ ۱۹ ۱۶ ۴ ۳۴ ۳ ۱۸۵ ۲۶
مجموع آمار ۳۷۳ ۳۲ ۲۲ ۷ ۳۷ ۳ ۴۳۲ ۴۲

 

  • آمار ملی

تیم ملی فوتبال ایران
سال بازی گل
۲۰۱۴ ۱ ۰
۲۰۱۵ ۱۲ ۰
۲۰۱۷ ۵ ۰
۲۰۱۸ ۷ ۰
۲۰۱۹ ۳ ۰
مجموع ۲۸ ۰

 

 

« ماجرای جدایی وریا غفوری از استقلال »

وریا غفوری از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که منتظر تماس مسئولان باشگاه برای تمدید قرارداد است اما مسئولان استقلال هربار به دلایلی از پاسخ صریح به این درخواست وریا غفوری دوری کردند و در نهایت اعلام شد که تماس با وی برای تمدید قرارداد به تصمیم ریکاردو ساپیتنو سرمربی جدید استقلال، بستگی دارد.

وریا غفوری نیز که به دلیل عدم تماس مسئولان استقلال، ناراحت شده بود و نگران آینده فوتبالی‌اش شده بود تصمیم به جدایی از استقلال گرفت.

هنوز مقصد وریا غفوری برای لیگ پیش رو مشخص نیست اما تیم فولاد خوزستان به عنوان اصلی‌ترین مقصد وی به حساب میاید.

 

« گفتگو با وریا غفوری »

وریا غفوری، هافبک ملی پوش تیم فوتبال سپاهان، خارج از دنیای پرفراز و نشیب فوتبال، دنیای پدرانه پر از آرامشی دارد. خود او معتقد است که بهترین چیزی که در زندگی اش وجود دارد تنها پسرش است و البته دوست دارد تعداد فرزندهایش را بیشتر کند و حتی آرزویش این است که خدا به او سه فرزند بدهد. درباره دنیای شیرین پدرانه گپی با وریا غفوری زده ایم.

لذت پدر بودن

همیشه رابطه خوبی با بچه ها داشتم و با بچه های دوستان و بستگان بازی می کردم و آنها را خیلی دوست داشتم. با این حال فکر نمی کردم با همه علاقه ای که به بچه ها دارم دنیای پدر بودن آن قدر متفاوت باشد. بچه ها دنیای زیبایی دارند و آدم با هم صحبت شدن و بازی کردن با آنها لذت می برد. با این حال این لذت در مورد فرزند هر کسی بسیار متفاوت است. لذت پدر بودن در عین اینکه مسئولیت هایی برای فرد ایجاد می کند اما بسیار شیرین و دوست داشتنی است.

PicsArt_22-07-08_01-07-59-239
فرزندان وریا غفوری

رادین همه زندگی من!

من یک پسر به نام رادین دارم که او تمام زندگی من است. رادین را آن قدر دوست دارم که باید بگویم نمی توانم بدون او زندگی کنم. آرزو می کنم که خداوند سه فرزند سالم به من بدهد. من خیلی فرزند دوست هستم و از خدا می خواهم دوباره به من فرزندهایی بدهد که در آینده به آنها افتخار کنم.

انتخاب نام رادین

رادین به معنای رادمرد، بخشنده و جوانمرد است. همیشه دوست داشتم نامی را برای فرزندم انتخاب کنم که بااصالت باشد و معنای زیبایی داشته باشد. رادین نامی بود که من و همسرم برای پسرمان انتخاب کردیم. رادین انتخاب هر دوی ما بود و ازبین گزینه های مختلفی که برای نام فرزندمان داشتیم این اسم بیشتر نظرمان را جلب کرد و در نهایت رادین را به عنوان نام پسرمان انتخاب کردیم.

آینده رادین

خیلی ها از من سوال می کنند که آیا رادین را به فوتبال می آورد یا خیر؟! فکر می کنم اصلا نیاز نیست که من او را به راه فوتبال بیاورم. رادین خودش عاشق فوتبال است و خود به خود به سمت فوتبال هم می آید و راه پدرش را ادامه می دهد. رادین اکنون دو سال دارد اما از وقتی که یک سال و نیم داشت عاشق توپ بود و به اسباب بازی فروشی که می رفتیم به جای ما شین و سایر اسباب بازی ها دنبال توپ بود. در خانه هم با هم فوتبال بازی می کنیم و با او تمرین شوت زنی می کنم.

فکر کنم خیلی زود هم فوتبالیست شود چون استعداد بالایی دارد. فقط امیدوارم رادین از پدرش موفق تر شود. من فقط می توانم او را در مسیری که انتخاب می کند همراهی کنم و تجربیاتم را در اختیارش بگذارم، اما قطعا او را در انتخاب راهش آزاد می گذارم. خانواده من فوتبالی نبودند و کسی هم در اطرافم نبود که من را کمک کند و مشورت بدهد اما نمی گذارم این اتفاق برای رادین بیفتد. پس باید به او کمک کنم اگر فوتبالیست شد بهترین تصمیمات را بگیرد.

هم درس، هم فوتبال

خود من فوتبال را از سنندج آغاز کردم که خودم هم متولد همین شهر هستم. ابتدا خانواده ام به شدت مخالف بودند. به خصوص پدرم که می گفت به جای این کارها بهتر است به دنبال درس و مشقم باشم. پدرم دوست نداشت من هم مانند خودش که درس نخوانده بود سختی بکشم و به همین دلیل اصرار داشت به دنبال درس بروم تا برای خودم نامی دست و پا کنم اما من به عشق فوتبال زندگی کردم و آخر هم فوتبالیست شدم. برای من هم درس خواندن رادین مهم است اما دوست دارم در کنار درس فوتبال را هم به شکل حرفه ای دنبال کند و یک فوتبالیست تحصیلکرده شود.

 

از اینجا بخوانید: ستاره ایرانی 26 گله شد
 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار