|
|
کدخبر: ۴۲۷۹۱

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این شورا، گفت: ‌در این جلسه که بدون حضور وزیر صنعت برگزار شد، مقرر شد قیمت‌ خودرو افزایش نیابد و خودروسازان در مورد میزان ارزبری تولیداتشان شفاف‌سازی کنند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، در مورد جلسه عصر امروز شورای رقابت، اظهارداشت: ‌ در جلسه امروز قرار بود وزیر صنعت حضور داشته باشد که به دلیل طولانی شدن جلسه هیئت دولت، به جای ایشان، معاون اقتصادی و تولید وزیر یعنی آقای صالحی‌نیا در جلسه شرکت کرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری خودرو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت خودرو بر اساس دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود و تا پایان سال افزایش قیمتی اتفاق نیفتاد.

وی افزود: ‌در جلسه امروز، معاون وزیر صنعت اعلام کرد که از نظر وزیر صنعت و وزارت صنعت، قیمت‌گذاری خودرو باید بر اساس دستورالعمل شورای رقابت صورت گیرد.

امامی تصریح کرد: ‌ در جلسه امروز شورای رقابت به صراحت اعلام شد که وزارت صنعت با دستورالعمل قیمت خودرو موافق است و این دستورالعمل را قبول دارد.

وی افزود: در نظرسنجی از خودروسازان نیز، آنها همه از قیمت‌گذاری خودرو بر اساس فرمول شورای رقابت رضایت دارند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد که قیمت‌گذاری جدیدی برای خودرو صورت نگیرد و بهای تولید خودرو از طریق افزایش تیراژ تولید کاهش یابد.

عضو ناظرشورای رقابتادامه داد: ‌ همچنین در جلسه امروز مقرر شد اطلاعات جدیدی برای شفاف‌سازی در زمینه قیمت تمام شده خودروها به شورای رقابت ارائه شود.

وی ادامه داد: ‌ بر این اساس، قرار شد میزان ارزبری واحدهای خودروساز و تأثیر نرخ ارز در قطعات وارداتی و مواد اولیه تولید قطعه مشخص شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار