|
|
کدخبر: ۴۳۱۰۵

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری از رسیدگی به پرونده افرادی که با حواله‌های پنج میلیون تومانی خودروهای یک میلیارد تومانی مانند لامبورگینی و مازراتی را وارد کشور کردند خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، حمید قناعتی در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با بیان اینکه طرح شبنم مانع قاچاق کالا می‌شود، گفت: طرح شبنم را با قدرت اجرا می‌کنیم زیرا قانون است و باید آسیب‌شناسی شود.

وی با اشاره به اشکالات طرح شبنم اظهار کرد: این طرح نیاز به آسیب‌شناسی دارد زیرا در زمان اجرای طرح شبنم شاهد بودیم که برچسب‌های شبنم در کشوهای مغازه‌داران وجود داشت و استفاده نمی‌شد و و بار عمده این طرح بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به کار گروهی نیاز دارد و این بحثبه صورت علمی شده است، اظهار کرد: قاچاقچیان این حوزه تخصص در حوزه‌های مختلف از جمله قانون تجارت دارند و دیگر قاچاق کالا به صورت شبکه و باند شده است. همچنین قاچاقچیان کالا دارای تجهیزات و حتی سلاح هستند لذا باید به صورت علمی و جمعی با این پدیده مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶ سامانه الکترونیکی برای کنترل انبارها راه اندازی شده و استان کرمان نیز باید به طور حتم به این سامانه متصل شود.

قناعتی با اشاره به پرونده‌هایقاچاقکالا در استان کرمان اظهار کرد: مبادی ورودی کالا به استان کرمان باید کنترل شود زیرا ورود برخی کالاهای قاچاق به فرهنگ مردم آسیب می‌رساند.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستگاه‌های مربوطه تاکید و اظهار کرد: از بازار کرمان به دلیل وجود کالاهای قاچاق راضی نیستیم.

قناعتی خاطرنشان کرد: پیشنهاد صرف درآمد مواد سوختی مکشوفه برای توسعه زیر ساخت‌های استان‌ها را پیگیری می کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار