|
|
کدخبر: ۴۳۶۵۰

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه قطعات بی‌کیفیت با وجود اطلاع خودروسازان، وارد خطوط تولید خودرو می‌شود، از اجرای طرح جدید تطابق تولید در خطوط تولید خودروسازان به منظور کنترل کیفیت خودروها خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از بهادر کاظمی فارس، در واکنشی به این موضوع که نارضایتی مردم از کیفیت خودروها افزایش یافته است، آیا ارزیابی جدیدی از وضعیت کیفیت خودروها دارید، اظهار داشت: سازمان استاندارد به منظور ثبات کیفیت خودروها، ویرایش دوم طرح COP(روش سیستم تطابق تولید در خطوط تولید) را تدوین کرده که بر اساس آن، سیستم‌هایی در خطوط تولید خودروسازان مستقر خواهد شد، تا تمام قطعات ورودی به خطوط تولید کنترل شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر عدم ثبات کیفیت را در خطوط تولیدخودروها داریم و مردم نیز از این مسئله ناراضی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است یک مصرف کننده از کیفیت خودروی خریداری شده راضی باشد، ولی مصرف کننده دیگری از کیفیت خودروی دیگر از همان برند ناراضی باشد که این مسئله نشان دهنده عدم ثبات کیفیت خودروها است.

* ورود قطعات بی‌کیفیت به خط تولید خودرو و اطلاع خودروسازان

معاون رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر قطعاتی به خطوط تولید خودروسازان وارد می‌شود که دارای کیفیت لازم نیستند، گفت: علی‌رغم اینکه برخی خودروسازان از بی‌کیفیت بودن این نوع قطعات مطلع هستند، ولی باز هم اجازه ورود این قطعات نامرغوب را به خطوط تولید می‌دهند.

به گفته کاظمی، برخی از این قطعات نامرغوب، تولید داخلی و برخی نیز وارداتی هستند.

وی با بیان اینکه برخی قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری نیستند، اظهار داشت: با استقرار سیستم COP در خطوط تولید خودروسازان، کیفیت همه قطعات کنترل خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: مصوبه استقرار سیستم COP، از سوی سازمان استاندارد به خودروسازان ابلاغ شده و این سیستم باید طی یک تا دو ماه آینده در خطوط تولید شرکت‌های خودروساز مستقر شود.

معاون رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه مرحله اول استقرار سیستم COP در خطوط تولید خودروسازان طی سال‌های اخیر اجرایی شده است، گفت: ویرایش دوم این سیستم نیز به زودی در شرکت‌های خودروساز اجرایی خواهد شد.

* شاخص کیفیت خودروها سالانه به‌روز رسانی می‌شود

کاظمی در ادامه در مورد به روزرسانی گزارش شاخص کیفیت خودروها برای ارائه به شورای رقابت با توجه به مطرح شدن بحثبازنگری در قیمت خودروها نیز گفت: این شاخص به صورت سالانه تهیه می‌شود و هنوز یک سال از زمان تدوین جدول شاخص کیفی خودروها نگذشته است.

وی ادامه داد: در صورتی که شورای رقابت برای تجدید نظر در قیمت‌ خودروها نیازی به شاخص‌های جدید کیفیت داشته باشد، این جدول را به روزرسانی خواهیم کرد، ولی تاکنون درخواستی برای این مسئله نداشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اعلام نظر کارگروه بررسی حادثه اسکانیا نیز گفت: گزارش رسمی کارگروه، مبنی بر خطای راننده و سرعت بالا بود که از نظر سازمان استاندارد نیز مورد قبول است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار