|
|
کدخبر: ۵۷۱۵۹

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با تشریح جزئیات تحریم‌های اعمال‌شده علیه صنعت خودروسازی ایران گفت: رفع کامل تحریم‌ها علیه خودروسازی ایران، نیازمند رفع تحریم‌های بانکی و انتقال پول است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محسن صالحی‌نیا با اشاره به توافقات ژنو برای رفع تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران اظهار داشت: تحریم‌های صنعت خودرو از ابتدای جولای با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا اعمال شد و بر اساس آن، شرکت‌های خارجی از همکاری با صنعت خودروسازی ایران منع شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این تحریم‌ها تمام افرادی که در ارتباط با تأمین قطعه، مواد اولیه خودروسازی و خدمات پس از فروش با صنعت خودروسازی ایران اعم از خودروهای سبک و سنگین همکاری دارند، از ادامه همکاری منع شدند.

صالحی‌نیا تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان خارجی نباید در تأمین قطعه یا تأمین مواد مختلف برای تولید قطعه و خودرو با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشند که با رفع تحریم‌ها، این محدودیت‌ها باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نیزخودروسازانبا وجود تحریم‌ها در تأمین قطعه یا مواد اولیه موردنیاز برای تولید قطعه فعال بوده‌اند، گفت: تاکنون مواد اولیه و قطعات لازم برای تولید قطعات از طریق واردات تأمین شده است.

معاون وزیر صنعت افزود: تحریم صنعت خودرو در حالی وجود داشت که محدودیت‌هایی در انجام امور بانکی نیز اعمال شده است.

به گفته وی، بحثتحریم صنعت خودرو در شرایطی مطرح بود که تحریم‌های کلان مانند محدودیت‌های بانکی، عدم نقل و انتقال پول و گشایش ال‌سی بر علیه صنعت کشور از جمله خودروسازی اعمال شده است.

صالحی نیا تأکید کرد: رفع تحریم‌های صنعت خودرو زمانی به طور کامل اتفاق می‌افتد که محدودیت‌های کلان برای بنگاه‌های اقتصادی کشور نیز برطرف شود.

وی در مورد تعیین قیمت خودرو نیز گفت: قیمت خودرو بر اساس یک سری پارامترها مشخص می‌شود که در صورت بهبود این پارامترها، قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار