|
|
کدخبر: ۹۷۴۴۱

رحیمی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون پالایشگاه ها مالیات خود را پرداخت نکردند، گفت: این مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که طبق پی گیری های دیوان، تا پایان سال به حساب خزانه واریز می‌شود.

به گزارشامیدبه نقل از باشگاه خبرنگاران،امین حسین رحیمیرییس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص بازپس گیری مالیات پالایشگاه‌هاینفت، اظهار داشت: درصدی از پولی که مردم برای خرید فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌کنند به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به حساب خزانه وارد می‌شود.

وی افزود: اما متاسفانه از سال ۹۰ تاکنون پالایشگاه‌ها با توجیهاتی هم چون مطالبات شرکت‌های هواپیمایی و نفتی این مالیات را پرداخت نکردند.

رحیمی با بیان اینکه چون این پول از مردم اخذ شده است باید به حساب خزانه واریز شود، تصریح کرد: این مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که طبق پی گیری‌های دیوان، تا پایان سال به حساب خزانه واریز می‌شود.

رییس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه با اقدامات پیش گیرانه دیوان و اعلام اینکه اگر این پول واریز شود پرونده ای در این خصوص تشکیل نخواهد شد، افزود: یک شنبه ۲۲ دی ماه مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و دوشنبه ۲۳ دی ماه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از طرف پالایشگاه ها به حساب خزانه کشور واریز شد.

وی با بیان اینکه سوال مطرح شده در این خصوص این است که چرا طی این دو سال این پول واریز نشده است؟ ادامه داد: هم چنین از طرفی پالایشگاه‌ها تعهد دادند رویه کنونی اصلاح شود و هرماه مالیات بر ارزش افزوده مورد نظر به خزانه واریز شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار