|
|
کدخبر: ۱۵۶۷۷۷

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ در حداقل ۶ استان کشور هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: مهندس احد وظیفه افزود: سامانه بارشی که از بعدازظهر یکشنبه از غرب وارد کشور می شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و شمال خوزستان سبب بارش همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط تگرگ می شود که شدت بارش در استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان بوده و در برخی نقاط این استان ها طی این ۲ روز مقدار بارش به حدود ۵۰ میلیمتر برسد.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از اواخر وقت روز یکشنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده، وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تشدید بارش ها در غرب کشور در روز دوشنبه خبر داد و افزود: دامنه فعالیت سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و سپس به دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر نیز می رسد.

وی با اشاره به این که این سامانه روز سه شنبه در نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور فعال بوده و بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود تصریح کرد: تا سه شنبه در خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد و دریا مواج خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در اواخر وقت افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود و در این روز حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود. همچنین آسمان پایتخت در روز دوشنبه نیمه ابری در پاره ای نقاط با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق خواهد بود که در اواخر وقت از میزان ابرها کاسته خواهد شد و حداقل و حداکثر دمای تهران در روز دوشنبه به ۱۶ و ۲۸ درجه بالای سانتیگراد بالای صفر می رسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار