|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۳۱

افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می رود.

وجود ویتامین های خانواده B و میوه های قرمز که از آنتی اکسیدان خوبی برخوردار هستند می توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.

دکتر محمد رضوانی متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سفیدی زودرس مو در سفیدپوستان قبل از سن ۲۰سال و در سیاه پوستان زیر ۳۰سالگی است که در پوست سلول هایی به نام " ملاناسیک " وجود دارند که مسئول رنگ دانه های مو هستند.

وی افزود: سلول های رنگ دانه ساز مو عمر کوتاه تری نسبت به سلول های ساختمان ساز مو دارند به همین دلیل افراد با افزایش سن علی رغم اینکه موی زنده ای دارند و موهایشان رشد می کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می رود یعنی عمر سلول رنگ دانه ساز موجود در جوانه های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند.

وی اشاره کرد: افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می رود.

وی اظهار داشت: نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همان طور وجود ویتامین های خانواده ی B و میوه های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ فروت و… که از آنتی اکسیدان خوبی برخوردار هستند می تواند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار