|
|
کدخبر: ۱۶۹۲۷۴

شرکت های فناورانه در حال رقابت برای عرضه صفحه کلیدهایی هستند که به کاربر امکان حرکت دادن موج وار دست ها در هوا و کنترل صفحه کلید، تایپ کردن متن و تغییر داده ها بدون تایپ کردن یک حرف در هر بار را بدهند.

به گزارشافکارنیوز، هم اکنون محققان با استفاده از فناوری حسگری به کاررفته در بازی های کینکت مایکروسافت، چنین سیستمی را ارائه داده اند و بر این باورند این سامانه به پزشکان کمک می کند در طول جراحی از یک رایانه استفاده کنند یا این که کاربران از فرمان خیالی برای راندن یک اتومبیل مسابقه بازی استفاده کنند.

شرکت تحقیقاتی مایکروسافت صفحه کلیدی ارائه داده که ژست های حرکتی بیانگر را که هم مستقیما روی خود ابزار یا در فاصله بالاتر از آن ایجاد شده اند، حس می کند. در این جا کاربر می تواند چند اینچی بالاتر از صفحه کلید دستش را حرکت دهد و سیستم از حسگرهای مادون قرمز تعبیه شده برای شناسایی حرکت دست وی استفاده می کند.

جزئیات این فناوری در نشست «تعامل رایانه انسان ۲۰۱۴» در تورنتو تشریح شد.

در این نشست همچنین اعلام شد محققان دانمارکی نرم افزاری به نام Vulture ارائه داده اند که به کاربران امکان " کشیدن " واژگان را روی یک صفحه کلید مجازی شناور در مقابلشان می دهد. گفته می شود در آزمایش انجام شده، داوطلبان با استفاده از این نرم افزار به سرعت کشیدن ۳۰ کلمه در دقیقه رسیدند که این امر در نوع خود رکورد خوبی به شمار می آید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار