|
|
کدخبر: ۱۷۸۹۷۱

در این مقاله ساده‌ترین و سریع‌ترین روش دانلود فایل APK اپلیکیشن‌ های پلی استور و رهایی از پیغام «This item is not available in your country» را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش امیدنیوز به نقل از زومیت یکی از مشکلاتی که کاربران اندروید از سال‌ها پیش با آن مواجه هستند و تا به امروز نیز راه حلی برای آن پیدا نشده است، دانلود اپلیکیشن‌ها از مارکت اختصاصی گوگل یعنی پلی‌استور است. احتمالا شما هم بارها و بارها با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شده‌اید و قادر به دانلود اپلیکیشن مورد نظر نبوده‌اید. موضوعی که باعثشده است این مشکل حتی بعد از چند سال حل‌نشده باقی بماند یا راه حل مشخصی برای آن پیدا نشود «مشخص نبودن دلیل وقوع آن» است. دلیل‌هایی همچون تحریم بودن ایران، عدم انتخاب کشور ایران در لیستی که توسعه‌دهنده مشخص کرده است یا هر دلیل احتمالی دیگری که مطرح می‌شود، تنها در صورتی قابل استناد هستند که بدون استثنا برای تمام کاربران ایرانی رخ دهند.

اما این‌طور نیست و برای مثال اپلیکیشن Spotify که برای تعداد بسیاری از کاربران قابل دانلود نیست و پیغام «This item is not available in your country» را نمایش می‌دهد، برای بسیاری از کاربران دیگر بدون مشکل یا نیاز به اپلیکیشن‌های گذر از تحریم قابل دانلود است. اگر به بخش زوم اپ سایت مراجعه کنید نیز کامنت‌های مختلفی در رابطه با نمایش پیغام «This item is not available in your country» مشاهده خواهید کرد و این در حالی است که تمام اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در زوم اپ از پلی‌استور دانلود و تست شده‌اند. این تناقض باعثشده است تا نتوان دلیل روشن و مشخص این مشکل و در نتیجه راه حل قطعی آن را پیدا کرد.

راه حل های پردردسر:
گیفت کارت، ایمیل آمریکایی، تغییر آی پی و سایت های مستقیم کننده


اگر استفاده از مارکت‌های ایرانی، و سایت‌های مستقیم‌کننده لینک‌های پلی‌استور را فاکتور بگیریم، تاکنون تمام راه حل‌هایی که برای این مشکل مطرح شده‌اند بسیار پرزحمت و نه‌چندان نتیجه‌بخش بوده‌اند. شخصا در گذشته تمام آن‌ها را امتحان کرده‌ام اما پیغام Not Available همچنان به قوت خود باقی مانده بود که این موضوع نشان می‌دهد حتی اگر طی کردن این مراحل پیچیده و زمان بر را به جان بخرید، باز هم انجام این روش‌ها لزوما و به طور ۱۰۰% به معنای حل مشکل مربوطه نخواهد بود. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. استفاده از ایمیل آمریکایی(استفاده از مشخصات یک شهروند آمریکایی)
. وارد کردن گیفت کارت گوگل(نیازمند حداقل ۱۰ دلار هزینه)
. Clear Data کردن پلی‌استور و اجرای اولیه‌ی آن با اپلیکیشن گذر از تحریم
. آپدیت کردن پلی استور و اپلیکیشن های مربوط به گوگل

تمام این روش‌ها یا بسیار پردردسر هستند و برای قشر عموم مناسب نیستند یا به‌صورت موقتی و کوتاه مدت هستند و بعد از چند روز مجدد پیغام not available نمایان می شود.

امروز اما در زومیت شما را با سریع ترین و بی دردسر ترین روشی که در حال حاضر برای دانلود فایل APK از پلی‌استور وجود دارد آشنا خواهیم کرد تا سرانجام بعد از سال‌ها، از این پس بتوانید بدون دردسر اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از پلی‌استور دانلود کنید. برای این امر شما به اپلیکیشن تلگرام و یک ربات تلگرامی با نام APK Dwonloader نیاز خواهید داشت که با توجه به آنکه تقریبا تمام کاربران تلگرام را روی گوشی خود نصب دارند، می‌توان آن را به‌عنوان یک راه حل جامع و نهایی برای این مشکل دانست.

نحوه کارکرد و روش استفاده از این ربات


استفاده از این ربات تلگرامی بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید ارسال لینک پلی استور برنامه به ربات است. بعد از آن پیش‌نمایشی از آیکون، نسخه و نام برنامه به شما نمایش داده می‌شود و تنها کافی است درستی آن را توسط دستور / download _(عکس بالا سمت چپ) تأیید کنید تا پس از چند لحظه(از ۱۰ ثانیه الی ۱ دقیقه) فایل مستقیم و لینک دانلود اپلیکیشن مورد نظر را دریافت کنید. به همین سادگی فایل APK اپلیکیشن مورد نظر، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نکته‌ی جالبی که در این ربات شاهد آن خواهید بود، دانلود لحظه‌ای فایل‌ها است. هر بار که شما لینک برنامه‌ای را برای آن ارسال می‌کنید، این ربات در همان لحظه اقدام به بررسی نسخه‌ی موجود در پلی‌استور می‌کند که این موضوع باعثخواهد شد همیشه به‌روزترین و جدیدترین نسخه‌ی موجود از اپلیکیشن را برای شما دریافت و ارسال کند.

نحوه ارسال لینک اپلیکیشن ها از پلی استور به ربات


از این پس کافی است هرگاه به پلی‌استور مراجعه کردید و با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، صفحه را کمی به پایین اسکرول و آیکون Share را پیدا کنید. روی آن لمس کنید و در لیست پیشنهادی، اپلیکیشن تلگرام و سپس در لیست گفتگوها ربات Apk Downloader را انتخاب کنید. با انجام این کار «نام و لینک پلی‌استور» برنامه به‌صورت خودکار برای ربات ارسال خواهد شد و بعد از چند ثانیه یک پست پیش‌نمایش شامل آیکون، نسخه و نام برنامه را دریافت خواهید کرد تا صحت اپلیکیشن مورد نظر تأیید شود. در صورتی صحیح بودن پیش‌نمایش، روی دستور / download _ لمس کنید تا فایل APK برنامه و لینک دانلود برای شما ارسال شود. همچنین اگر از دنبال کنندگان بخش زوم اپ هستید، می‌توانید از این پس به‌جای کلیک روی لینک پلی‌استور، لینک آن را کپی و در ربات تلگرام ارسال کنید.

توجه: وقتی لینک برنامه را با گزینه‌ی Share موجود در پلی‌استور برای ربات ارسال می‌کنید، نام برنامه نیز در کنار لینک آن ارسال خواهد شد که این نام اضافه، در برخی اپلیکیشن‌ها ممکن است تشخیص ربات را با مشکل مواجه کند. در صورتی که بعد از انجام این کار، به‌جای پیش‌نمایش صحیح از اپ مورد نظر، لیستی متنی را مشاهده کردید(عکس پایین سمت چپ)، کافی است لینک برنامه را از پیام ارسالی قبلی کپی و آن را به‌تنهایی برای ربات ارسال کنید(عکس پایین سمت راست). به همین سادگی مشکل برطرف خواهد شد.

جستجو تنها با نام اپلیکیشن ها

ویژگی جالب دیگر این ربات که البته کمی کار با آن را سخت‌تر می‌کند، امکان دریافت برنامه بر اساس ارسال نام اپلیکیشن است. اگر به هر دلیلی به لینک برنامه مورد نظر دسترسی ندارید، می‌توانید نام آن را(برای مثال Firefox) برای ربات ارسال کنید. سپس در کسری از ثانیه این ربات پیش‌نمایشی متنی(عکس پایین) از چند اپلیکیشنی که حدس می‌زند به درخواست شما مربوط باشند، برای شما ارسال خواهد کرد تا در صورت وجود اپ مورد نظر در لیست پیشنهادی، بتوانید با لمس دستور / download _، فایل APK برنامه یا بازی را دریافت کنید.

اگر در پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر در لیست پیشنهادی به مشکل خوردید نیز می‌توانید با انتخاب دستور / preview _ که در کنار هر اپ پیشنهادی قرار گرفته است، پیش‌نمایش مربوط به آن را مشاهده کنید تا بر اساس آیکون و نام، برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. اگرچه پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از لینک پلی‌استور برنامه استفاده کنید تا مستقیما اپلیکیشن مورد نظر شناسایی و برای شما ارسال شود.

.

برای استفاده از این ربات می‌توانید

از آیدی @ apkdl _ bot یااین لینکاستفاده کنید.

.

جمع بندی و دلیل استفاده از این روش
در پایان باید تاکید کنیم که نه تنها در این موضوع، بلکه در هیچ زمینه‌ی دیگری راه‌حل‌های جایگزین جای خالی راه‌های اصلی را پر نمی‌کنند اما چاره چیست؟ یا باید با این محدودیت‌ها ساخت یا نزدیک‌ترین روش‌های جایگزین را انتخاب و استفاده کرد. خوشبختانه استفاده از ربات تلگرامی APK Downloader نیز از نظر شخصی نگارنده آسان‌ترین و سریع‌ترین روش موجود برای دانلود مستقیم فایل APK از پلی‌استور گوگل است که می‌تواند برای خیلی از کاربرها کارگشا باشد.

حتی اگر فرض را بر این بگیریم که روش‌هایی همچون استفاده از ایمیل فیک آمریکایی یا … عملکرد قطعی و ۱۰۰درصدی خواهند داشت(که قطعا ندارند) باز هم چرا باید انجام آن مراحل پیچیده و وقت‌گیر را به جان خرید در حالی که می‌توان به سادگی، در چند ثانیه و با چند لمس، آخرین نسخه از اپلیکیشن مورد نظر را به صورت مستقیم دریافت کرد؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار