|
|
کدخبر: ۱۷۹۱۲۲

در این مقاله به معرفی پنج شاسی‌بلند(SUV) گران‌قیمت بازار خواهیم پرداخت که قیمت آن‌ها ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار دلار است.

به گزارش امیدنیوز به نقل از زومیت سال‌ها قبل و در دوره‌ی زمانی بخصوصی، محدودیت‌هایی در مورد مبلغ پرداختی برای خرید یک خودروی اسپرت وجود داشت و این محدودیت بیشتر به بازه‌ی قیمتی زیر ۱۰۰ هزار دلار سوق پیدا می‌کرد. اما دوران مذکور به پایان رسیده است و شاهد عصر جدیدی هستیم.

با افزایش تقاضا برای SUV - های لوکس و مجلل در بازارهایی همانند چین، کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و حتی ایالات متحده، خودروسازان لوکس هرگز از تولید این دسته خودروها دست نکشیدند و شاهد شرکت‌هایی هستیم که در سال‌های اخیر در کنار عرضه‌ی مدل‌های جدید، مدل‌های فعلی خود را نیز ارتقاء بخشیده‌اند. با اشاره به این نکات، صرف هزینه‌ی ۱۰۰ هزار دلار یا حتی ۲۰۰ هزار دلار برای شاسی‌بلند‌های لوکس و دارای پرستیژ، چندان دور از ذهن و نامعقول به نظر نمی‎رسد.

با این مقدمه به معرفی ۵ SUV لوکس و گران‌قیمت خواهیم پرداخت. اما به یاد داشته باشید که این خودروها به مدت زیادی پرچم‌دار و پادشاه این کلاس باقی نخواهند ماند و دلیل این مسئله عرضه‌ی شاسی‌بلندهای لوکس و بالا‌رده‌ی شرکت‌های لامبورگینی، استون مارتین و رولزرویس است که به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

لندروور رنجروور SV اتوبیوگرافی



هر لیستی از شاسی‌بلندهای رده‌بالا همواره با نام رنج‌روور شروع می‌شود. لندروور به مدت نزدیک به نیم قرن است که این برند لوکس را تولید می‌کند و در زمانی که بسیاری از خودروسازان لوکس، در کلاس شاسی‌بلند‌ها حضور نداشتند، پیشگام این عرصه محسوب می‌شد.

در حال حاضر، لندروور مدل‌های پرچم‌دار خود را روانه‌ی بازار کرده است، که نسخه‌ی لوکس و رده‌بالای رنج‌روور SV اتوبیوگرافی در صدر آن‌ها قرار دارد. این نسخه‌ دارای طول بین محور بیشتری نسبت به سایر نسخه‌ها است. همچنین فضای کابین عالی و درجه‌ی یک، در کنار پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر با آرایش خورجینی، که مجهز به سوپرشارژر است، بهایی بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارد. این برچسب قیمتی بیش از سایر نسخه‌های اصلی رنج‌روور است که اکثراً شروع قیمت معادل با ۸۵ هزار دلار دارند.

پورشه کاین توربو اس

شاید بتوان رنج‌‌روور را پیشگام تولید شاسی‌بلند‌های لوکس نامید؛ اما می‌توان این اعتبار را به پورشه کاین نیز اعطا کرد که هیجان را در این صنعت گسترش داد. این SUVV نه‌تنها نجات‌دهنده‌ی پورشه محسوب می‌شود، بلکه تأثیر آن را در کل مجموعه‌ی فولکس‌واگن می‌توان مشاهده کرد.

هر چند شما می‌توانید نسخه‌ی پایه‌ی کاین را با قیمت نه‌چندان زیاد ۶۰ هزار دلار سفارش دهید؛ اما بالاترین نسخه‌ی این خودرو که «توربو S» نام دارد، نزدیک به ۱۶۰ هزار دلار قیمت دارد و نکته‌ی جالب این است که رقم مذکور، قیمت شروع این نسخه‌ محسوب می‌شود. با توجه به لیست آپشن‌های گسترده‌ای که برای پورشه کاین توربو اس قابل سفارش است، پتانسیل افزایش قیمت تا ۲۰۰ هزار دلار نیز وجود دارد. اما با پرداخت این مبلغ، یکی از سریع‌ترین SUV‌ - های بازار را در اختیار خواهید داشت که ۵۷۰ اسب بخار توان دارد و در مدت‌زمان ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بنتلی بنتایگا مولینر

مدت‌ها قبل دو برند بوگاتی و بنتلی با یکدیگر متحد بودند؛ در دوره‌ی مذکور، اتوره بوگاتی از خودروهای باری بنتلی، به عنوان سریع‌ترین خودروهای بارکش دنیا یاد می‌کرد؛ اما وی همچنین این خودروها را گران‌تر از سایر نمونه‌های هم‌رده می‌پنداشت. در واقع، بنتلی با عرضه‌ی شاسی‌بلند لوکس بنتایگا، هر دو خصیصه‌ی سریع و گران‌قیمت بودن را در کنار هم حفظ کرده است. قیمت این SUV از ۲۳۰ هزار دلار شروع می‌شود که با اضافه شدن لیست بلندی از آپشن‌ه، ا این قیمت بیشتر نیز خواهد شد. البته به این نکته هم اشاره کنیم که اخیراً نسخه‌ای ارتقاء یافته‌ای از بنتایگا به نام مولینر معرفی شده است که با توجه به امکانات خاص و لوکس، به احتمال زیاد برچسب قیمت بیش از ۲۵۰ هزار دلار خواهد داشت.

تسلا مدل ایکس P۱۰۰D

تسلا مدل ایکس یکی از شاسی‌بلندهای جدید بازار به شمار می‌رود، که از لحاظ قابلیت‌های فنی و امکانات لوکس شباهتی به سایر خودروهای این لیست ندارد؛ با این حال نباید در مورد مدل X اشتباه فکر کنید؛ زیرا این خودرو می‌تواند گران‌قیمت باشد. سفارش یکی از SUV - های تسلا مدل X که در بالاترین رده‌ی آن‌ها P۱۰۰D قرار دارد، نزدیک به ۱۴۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت. این مبلغ بیشتر از قیمت یک دستگاه مرسدس بنز AMG GLS۶۳ است که گران‌ترین شاسی‌بلند کلاس GLS این خودروساز اشتوتگارتی است و قیمتی معادل ۱۲۴ هزار دلار دارد. هر چند خودروهای بزرگ‌تر بنز نیز قیمتی به مراتب بالاتر از خودروی مذکور دارند.

با خرید SUV تسلا مدل ایکس P۱۰۰D، مدرن‌ترین تکنولوژی تولید قدرت را در کنار درهای زیبای گالوینگ، در اختیار خواهید داشت. این خودرو در حالت رانندگی Ludicrous در مدت زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. این شتاب‌گیری در حالی رخ می‌دهد که حتی قطره‌ای سوخت فسیلی در این شاسی‌بلند مصرف نمی‌شود. البته این حرف زمانی کاملاً صدق می‌کند که برق موردنیاز جهت شارژ باتری‌های مدل X، از سوخت فسیلی تولید نشود.

مرسدس میباخ G۶۵۰ لاندالت کلاس G

با توجه به این که کلاس G مرسدس بنز، بالاترین رده‌ی SUV های این شرکت محسوب می‌شود، پس برای لحظاتی نام GLS را فراموش کنید. دلیل این درخواست این است که گران‌قیمت‌ترین خودروهای بنز، در کلاس G قرار دارند. نسخه‌ی پایه‌ی این کلاس با نام G۵۵۰ از ۱۲۲ هزار دلار شروع می‌شود و نسخه‌های AMG این محصول با نام‌های G۶۳ و G۶۵ به ترتیب از ۱۴۰ و ۲۲۰ هزار دلار شروع می‌شوند. با این حال این مدل‌ها هم گران‌قیمت‌ترین محصولات این کلاس محسوب نمی‌شوند. نسخه‌ی خاص G۵۰۰ ۴×۴² نیز حدوداً ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد، اما G۶۳ ۶×۶ برچسب قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار دارد.

اگر خودروهای مذکور برای شما کافی نباشند، مرسدس بنز، G۶۵۰ لاندالت را که اخیراً در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شده است، به شما پیشنهاد می‌دهد که در رده‌ی خودروهای فوق لوکس این شرکت و با برند میباخ قرار دارد. پیشرانه‌ی این SUV همسان با نسخه‌ی دست‌ساز G۶۵ و ۱۲ سیلندر خورجینی به همراه توربوشارژر‌های دوقلو است. سقف این شاسی‌بلند از نوع نیمه روباز است و همه‌ی آپشن‌های لوکس و مورد نیاز شما در این جت خصوصی یافت می‌شود. قیمت این نسخه هنوز اعلام نشده است؛ اما به اطلاع می‌رسانیم که فقط ۹۹ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و همین عدد نشان از خاص بودن آن دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار