|
|
کدخبر: ۱۷۹۴۶۹

طبق آماری که اعلام شده است، بیماری های عصبی و مشکلات روحی بسیاری از مردم جهان را رنج می دهد و برای نمونه تنها در کشور ایتالیا بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افسردگی رنج می برند و پژوهش ها نشان می دهد تنها یک سوم این افراد از خطرات و عوارض این بیماری آگاه بوده و نسبت به انجام اقدامات درمانی مناسب مبادرت می ورزند.

به گزارش سرویس روانشناسی امید نیوز، مطالعات پژوهشگران در زمینه بیماری های روانی که نتایج آن در کنفرانس اخیر علوم اعصاب در شهر رم neuroscience conference in Rome اعلام شد، نشان می دهد که بیماری های عصبی و مشکلات روحی بسیاری از مردم جهان را رنج می دهد و برای نمونه تنها در کشور ایتالیا بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افسردگی رنج می برند و پژوهش ها نشان می دهد تنها یک سوم این افراد از خطرات و عوارض این بیماری آگاه بوده و نسبت به انجام اقدامات درمانی مناسب مبادرت می ورزند.
این آمار نگران کننده در حالی عنوان می شود که به اعتقاد کارشناسان، بیماری های روانی و به ویژه افسردگی بر تمام ابعاد زندگی فرد تاثیر گذاشته و به تبع آن در صورت همه گیر شدن، تاثیراتی شگرف در جامعه و اقتصاد خواهد داشت. بر این اساس تنها در کشور ایتالیا به طور سالانه مبلغ ۴ میلیارد دلار ضرر اقتصادی در پی عوارض ناشی از افسردگی و عدم حضور افراد در محیط کار ان به دلیل عوارض این بیماری و آسیب شناسی ناتوان کننده یا debilitating pathology به ثبت رسیده است. در مقیاس بزرگتر، ضرر اقتصادی ناشی از این بیماری در سطح اتحادیه اروپا به میزان ۹۲ میلیارد دلار در طول یک سال تخمین زده شده که این مبلغ بسیار قابل تامل است. موضوعی که در خاتمه باید به آن اشاره کرد، افزایش روز افزون افسردگی در بین جوامع مختلف سراسر دنیا است و پژوهشگران تخمین می زنند تا سال ۲۰۲۰ میلادی، افسردگی به دومین عامل بزرگ ناتوان کننده جوامع انسانی پس از بیماری های قلب و عروق تبدیل شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار