|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۴۹

در حالی که تاریخ پاکستان بارها از خرید و فروش رای توسط دو حزب مردم و نواز می‌نویسد، برای نخستین بار رهبر حزب تحریک انصاف 20 نماینده را به همین جرم از حزب خود اخراج کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف که پیش از اعلام کرده بود با هرگونه فساد اقتصادی و اداری مبارزه خواهد کرد در اقدامی جالب 20 نماینده پارلمان ایالتی را به جرم خرید و فروش رای از حزب خود اخراج کرد.

اهمیت این اقدام وقتی مشخص می‌شود که بدانیم حزب نواز و شخص نواز شریف خرید رای برای ورود به عرصه قدرت را از سال 1985 آغاز کرده و با وعده پست و صرف هزینه‌های هنگفت بارها در انتخابات پیروز شدند.

حزب مردم نیز کارنامه‌ای بهتر از حزب نواز ندارد و تاریخ پاکستان مشخص می‌کند که بارها سران حزب مردم از روشهای غیر قانونی برای خرید رای و رسیدن به کرسی قدرت استفاده کرده‌اند.

از سوی دیگر عمران خان که هنوز بر کرسی قدرت در پاکستان تکیه نزده است اعلام کرده بود که با فساد اقتصادی و اداری در پاکستان مبارزه خواهد کرد.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان در عمل نیز ادعای خود را اثبات کرده و در آستانه انتخابات که هر حزبی تلاش می‌کند بیشترین تعداد نمایندگان را به سمت خود جذب کرده و قدرت‌نمایی کند به صورت یکجا 20 نفر از نمایندگان پارلمان محلی را اخراج کرد.

این اقدام عمران خان مورد توجه دیگر رسانه‌های پاکستانی نیز قرار گرفته واینک مشخص شده که حزب تحریک انصاف محل فعالیت افراد بدنام و مفسدان اقتصادی و اداری نخواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار